dynacord s900

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johan213
    • Apr 2003
    • 2

dynacord s900

hallo, ik heb een dynacord s900 met een probleem. bij t aanzetten blijft t lampje van channel a continu branden, twerwijl dit kanaal niet te regelen is(harder of zachter)kanaal b werkt perfekt. als de versterker in gebruik is doet ie t in princiepe goed behalve dat kanaal a zachter klinkt als b op een gegeven moment wordt t geluid slecht en springt de versterker in protected modus, als ik m dan aan en uit zet werkt ie weer .is er iemand die mij kan vertellen waar ik t probleem moet zoeken.

ja.smith
    ja.smith
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Probeer eens te kijken naar je bekabeling. Het lijkt op een soort sluiting of mis-aansluiting. Dat kan primair in de toevoerleiding zitten (XLR) Let even goed op de massa (afscherming op pen 1) en de twee signaaladers (Hot en Cold op rsp. pen 2 en pen 3).

Ook zou het kunnen zijn dat er ergens sluiting in je luidsprekerbekabeling zit.

Het eerste geval heb ik zelf eens gehad met een crest versterker en toen bleek de tegenfase niet aangesloten te zitten, c.q. draadje was losgeraakt.

The Galaxy drive-in show is powered with an AD-sound system.
    16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• johan213
      • Apr 2003
      • 2

als ik alles afsluit en de versterker aan zet dan doet ie eigenlijk t zelfde, springt aan en kanaal a led blijft branden b gaat metteeen uit
      a is niet te regelen en zodra ik bij b volume toevoeg gaat t lampje branden zoals t hoort (alle bekabeling inclusief de luidspeakers zijn er dan af)

ja.smith
      ja.smith

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

klopt, is een bekend probleem, ook van de 1200 serie. afgebroken volumeregelaar. wordt idd via je dealer gratis verholpen door dynacord.

groeten

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met een grotere broer van deze versterker (S1200). Wat bij mij het probleem was. Ik had had twee speaker aangesloten wat zou moeten kunnen qua impedantie. Maar doordat dit verschillende speaker waren met verschillende filters was de impedantie toch net te weinig. Ik heb uiteindelijk 2x 2 dezelfde speakers bij mekaar gehangen en dat ging wel goed.

De beveiliging is schijnbaar toch erg gevoelig afgesteld, maar de prijskwaliteits verhouding van deze versterkers vind ik erg goed.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

heb je hem toevallig niet in Bridge mode staan?

Dan willen ze ook nogwel eens gek doen.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...