Tecno Star Audio - Spanje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by HR Soundproductions

Ik heb persoonlijk het idee dat de keuze van 200 Hz ooit gedaan is vanwege dat de tops dan een hogere (electrische) belastbaarheid kunnen hebben.
    Een speaker kan op een hogere frequentie zeker geen hogere elektrische belasting hebben, eerder lager omdat er weinig lucht verplaatst wordt en daardoor de warmte minder goed wordt afgevoerd. (zou mogelijk een reden kunnen zijn voor het stukgaan)
    Een reden is waarschijnlijk dat de speaker tegen zijn X-limit aan liep en dus mechanisch in de problemen kwam.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

Originally posted by MusicXtra
      Een speaker kan op een hogere frequentie zeker geen hogere elektrische belasting hebben, eerder lager omdat er weinig lucht verplaatst wordt en daardoor de warmte minder goed wordt afgevoerd. (zou mogelijk een reden kunnen zijn voor het stukgaan)
      dit was trouwens het antwoord dat ik van TSA (zwitserland) hier zelf over kreeg;
      [FONT=Arial]"Top kann durch die bass entlastung besser wirken. Der sound ist jedoch eventuell nicht ganz so rein wie mit der 100 Hz trennfrequenz."[/FONT]

[FONT=Arial]Dat laatste kan ik inderdaad beamen, het verschil was in ieder geval duidelijk. [/FONT]

[FONT=Arial]
      Een reden is waarschijnlijk dat de speaker tegen zijn X-limit aan liep en dus mechanisch in de problemen kwam.
      [/FONT]

[FONT=Arial]Daar ben ik niet helemaal zeker van, mijn verwachting zou zijn dat als je onder je Fs zou zitten je Xmax en eventueel je Xdamage zou gaan bereiken je mechanisch in de problemen zou komen. Dat lijkt me bij 100 of 200 Hz zeker niet het geval te zijn.[/FONT]

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by HR Soundproductions
        [FONT=Arial]Daar ben ik niet helemaal zeker van, mijn verwachting zou zijn dat als je onder je Fs zou zitten je Xmax en eventueel je Xdamage zou gaan bereiken je mechanisch in de problemen zou komen. Dat lijkt me bij 100 of 200 Hz zeker niet het geval te zijn.[/FONT]
        Boven de Fs is het ook heel goed mogelijk om de X-damage te bereiken, kwestie van voldoende vermogen erop zetten. Het is alleen zo dat onder de Fs de speaker niet of nauwelijks meer belast wordt door de lucht in de kast en daardoor al bij heel laag vermogen extreme uitslagen kan gaan maken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Boven de Fs is het ook heel goed mogelijk om de X-damage te bereiken, kwestie van voldoende vermogen erop zetten. Het is alleen zo dat onder de Fs de speaker niet of nauwelijks meer belast wordt door de lucht in de kast en daardoor al bij heel laag vermogen extreme uitslagen kan gaan maken.
          Als je een bass speaker of mid/low speaker hoger crosst, kan je nooit een Xlimit of Xdamage veroorzaken.
          En ja, over het algemeen, full range kasten kan je zwaarder belasten indien je de kasten minder laag geeft i.c.m subje, dan dat deze dus full range speelt.

Je zal toch eens heel goed moeten kijken wat de uitslagen zijn van een 18 inch woofer met een Fs van 30Hz doet met 20Hz of lager....
          De uitslagen zijn extreem en zullen echt de Xdamage resultaten geven...
          Ongeacht de type kast..

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...