Geluidsversterking atletiekplein

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fish DMX
    • Oct 2000
    • 27

Geluidsversterking atletiekplein

Deze zomer organiseren we een sportfeest op een wei ter grote van een atetiekplein. Onze vraag is nu hoeveel geluid moeten we voorzien om de omroeping op deze wei duidelijk te laten horen en om muziek te kunnen draaien die ze in alle uithoeken duidelijk kunnen horen. Het is totaal niet de bedoeling dat het een openluchtfuif of zo wordt en het mag ook niet te veel geld kosten. Het is de bedoeling dat er de boxen aan een zijde van het plein komen te staan, een kleine 10 m van elkaar.

• Andree
    • Aug 2001
    • 119

Ik doe vaker geluid op zo'n baan. Op het dak van de kantine staan dan 4 DAP K112 speakers die gericht worden over de hele baan. Voor de kantine staan er dan twee op een apparte monitor versterker.
    Tijdens start van de loop-nummers willend de scheidsrechters stilte op de baan. Dan kan het publiek bij de kantine gewoon verder luisteren maar iets zachter.

Heb je vragen dan mail je me maar.

Succes

Andree

Het kan in Almere

Comment

• Jan-Peter
      • Jan 2001
      • 311

Op een dergelijk evenement is het veelal belangrijk om de omroepen goed te horen en de muziek echt op de achtergrond te houden. Om het geluid overal gelijkwaardig te laten klinken adviseer ik je om gebruik te maken van 100 Volt hoornluidsprekers. Deze luidsprekers (6-8 stuks) kun je dan het beste in het midden van het veld plaatsen. Zo heb je maar één bron waar het geluid vandaan komt en voorkom je vervelende nagalm en weerkaatsingen, waardoor de oproepen onverstaanbaar worden.
      Mocht je echt niet vanuit het midden kunnen werken, dan proberen de luidsprekers aan één kant te plaatsen en een tussenafstand van 8 of 16 meter aanhouden. Plaats de luidsprekers dan dwars over het veld heen, zodat het net lijkt of het geluid van een kant komt.

Om andere vragen voor te zijn... Waarom 100 Volt hoornluidsprekers ?
      Nederland is een raar land voor wat betreft HET WEER. Een professionele luidspreker van een paar duizend euro ga je niet in de regen zetten en die goedkopere %^&* luidsprekers zijn van bordkarton gemaakt en vergaan dus in de regen. Geloof niet in het fabeltje dat een kunststof luidsprekerkast (BOSE 402/802 EV-100/200) waterdicht is. De conus van de speaker vindt al dat vocht echt niet lekker.
      Wij gebruiken de TOA hoornluidsprekers met een klok-opening van 50 cm. Prima geschikt voor omroepen en achtergrondmuziek klinkt ook nog een beetje fatsoenlijk en niet zo nasaal als bij de kleine hoornluidsprekers.

The Galaxy drive-in show is powered with an AD-sound system.
      16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• jm
        • Nov 2002
        • 50

Hallo Jan-Peter,

Welk type TOA hoornluidsprekers gebruik je dan?

Comment

• fish DMX
          • Oct 2000
          • 27

Die 100-volters worden al gebruikt op de rest van het plein (naast de piste). Een paal in het midden is wel een goed idee, maar in ons geval onmogelijk omdat het middenplein leeg moet blijven.

Comment

• Andree
            • Aug 2001
            • 119

Ja. ik draaide eerst ook op 100 volt. 8 hoorns , per twee op een statief. Met mijn nieuwe set klinkt het over het hele veld ook best en als het regend hang ik er een vuilniszak overheen.
            ( het blijft een clubevenement met een laag budged.

groet

andree

Het kan in Almere

Comment

• Jan-Peter
              • Jan 2001
              • 311

Ik gebruik de TOA TC-630M hoornluidsprekers en stel deze in op slechts 5 W per stuk !
              Richtprijs importeur € 164,00 excl. BTW

The Galaxy drive-in show is powered with an AD-sound system.
              16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• fish DMX
                • Oct 2000
                • 27

Die DAP K112 speakers wat voor iets is dat? (ben een mens van het licht). Hebben die een website (heb er nergens een kunnen vinden)?

Comment

• Andree
                  • Aug 2001
                  • 119

Hier op de site van j&H kan je ze vinden.
                  Het zijn kunststof boxen die tegen een stootje kunnen.
                  Groetjes
                  Andree

Het kan in Almere

Comment

• rieuwert
                    • Jul 2002
                    • 211

Ik zou toch ook voor de 100 V oplossing gaan.

Wij gebruiken hier zelf phillips hoorns voor,geven zelfs na een 3 maanden strand in echt zout water / lucht geen KICK

ideaal

Lekker belangrijk.
                    Lekker belangrijk.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

ik had laatst een judo-toernooi, met zo'n 800 deelnemers, + publiek in een grote sporthal. (diekmanhal in enschede) 6x ev-sx200, met voldoende versterkers, en klaar was klara. heb nog niet op de helft van m'n vewrmogen gedraaid

sjonge, een nieuwe site ( klik op mijn profiel enzenzenz)

Comment

Working...