Mini Disc Link naar PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djstolker
    • Jan 2003
    • 20

Mini Disc Link naar PC

Hallo, ik ben opzoek naar een (Vaste) MD-Speler die met de pc te linken is zodat ik mijn gedownloade mixcd's op MD kan zetten zonder dat ik hoef te splitten op md en dat het dus niet 1 grote track is.

Nou is het zo dat ik 2 merken ken die dat ondersteunen: Sony en Denon, Nou ben ik niet zo'n fan van Sony dus Sony valt inprinciepe al af. De Denon daarintegen lijken mij geweldig en zien er prof uit. maar ik keek even op internet voor een prijsje.. nou zeg maar gerust prijs want die was $ 3500. weet iemand van jullie nog een ander merk die dit ondersteunt of zijn er nog tips?? Alvast bedankt

• axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:
    Hallo, ik ben opzoek naar een (Vaste) MD-Speler die met de pc te linken is zodat ik mijn gedownloade mixcd's op MD kan zetten zonder dat ik hoef te splitten op md en dat het dus niet 1 grote track is.
    Kan ff niet volgen, maar zal wel aan mij liggen zeker?
    Kan je misschien je zinsbouw een beetje aanpassen, denk dat dat het wat duidelijker maakt.

Wat ik eruit begrijp is dat je dus gedownload bestand hebt en dat gewoon op MD kwijt wil. Maar je wilt die gesplitst hebben per nummer.
    Volgens mij download je die info niet mee? Tenzij je een bin file & cue file hebt.

Moest dat het geval zijn, zet dan die mix op CD en gebruik de optical uit van je CD-speler en verbindt die met de optical in van je MD. Dan kopieer je trackinfo mee...

citaat:
    Nou is het zo dat ik 2 merken ken die dat ondersteunen: Sony en Denon, Nou ben ik niet zo'n fan van Sony dus Sony valt inprinciepe al af. De Denon daarintegen lijken mij geweldig en zien er prof uit. maar ik keek even op internet voor een prijsje.. nou zeg maar gerust prijs want die was $ 3500. weet iemand van jullie nog een ander merk die dit ondersteunt of zijn er nog tips?? Alvast bedankt
    Tja... dan moet je voor Denon gaan.
    Maar $3500??? Je hebt wel serieus verkeerd gekeken vrees ik...

De groe(n)ten
    Tom Manshoven
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Mark
      • Aug 2000
      • 432

En WAAROM geen fan van Sony? Misschien hebben die het systeem wel ontwikkeld?

Maar waarom persé een deck? Als je zo'n netMD koopt kun je gewoon via USB je tracks kopieren. En heb je voor de vakantie een leuke MD-Speler waar je op elke disk paar uur muziek kwijt kunt (als je de compressie gebruikt).

Mark
      Mark

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Zorg er in ieder geval voor dat je een geluidskaart met digitale uitgang hebt. Praktisch elke MD-speler heeft een digitale ingang, dus kun je zonder verlies kopieren. MAAR, bij het afspelen van bijvoorbeeld winamp wordt tussen de nummers geen nieuwe track aangemaakt. (Behalve bij 3 seconden stilte, maar die functie zit in elke MD-speler).Daar zoek ik dus zelf ook nog een oplossing voor, want in principe moet het kunnen, bij kopieren van CD gebeurt het nl. wel. Er zal misschien wel software voor zijn.
        Een optie die zeker weten bestaat is een zogenaamde PC-ControlA1 box die de PC verbind met de Control A1 verbinding zoals alle Sony's ze hebben. Hiermee neemt de PC de controle over de speler over, en worden zelfs titels automatisch ingevoerd. Natuurlijk officieel te koop bij sony, of nagemaakt voor iets minder.
        Een lang verhaal, maar voor nog meer info moet je zeker eens kijken op www.minidisc.org, hier staan ook allemaal van dit soort projecten in.

There's no buisness like showbuisness
        U x I = Boem.

Comment

• RL sound
          • Jan 2003
          • 156

Ook kun je via je usb poort van je pc een kabel aansluiten die weer uitmond in een dig. out (optical) voor de dig in (optical) van de md speler.

Groeten....
          Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

Working...