Beta91 kickdrum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

En de shure beta52 ?

____
    Rv.
    ____
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• moordgriet
      • Mar 2003
      • 10

AKG is stuk en heb ter vervanging tijdelijk een beta91 ter beschikking. Doel is nieuwe mic, weet alleen nog niet welke (opnieuw AKG of ander type (Audix D6, Beta 52, Beta 91, E602, M88, ...). Hebben oefensessie gepland met band en complete PA om beta91 en andere mics eens degelijk uit te proberen (zonder druk van opstellen, soundcheck en optreden). Laat resultaat wel weten.

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:
        Bassdrum : p[robeer eens een ev - pl20 of nd 20. Verder : C1000 akg, en uiteraard de d112. geheel onverwacht : de sm58. richt altijd vanuit de ketel richting klopper, en strak dattie wordt...

ik heb nog gfeen ervaring met de beta91, maar dat is een contact-mic, en dat gaat meestal mis...

sjonge, een nieuwe site ( klik op mijn profiel enzenzenz)
        Een C1000? Dat is een overhead! Leuk voor een koor, maar toch niet voor een Kick?

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Wat ook wel eens lekker kan zijn is een 91 in combinatie met een D112. De D112 zet je op statief voor het gat, de 91 leg je op een doek in de kick.

Voor dat je dure en gekke dingen ga doen, luister eens hoe die kick onversterkt klinkt, is dat al kut dan krijg je 'em zowiezo al nooit beter dat de acoustische klank en dan zou ik er ook niet al te veel geld aan uit geven.

Comment

• Thomas
            • Apr 2001
            • 49

C1000 zou k nu ook nie onmiddellijk in een kick steken, enkel alst echt nie anders kan.
            Heb zowel ervaring met de beta 91 en 52, wij gebruiken eigenlijk meestal 91, heb daar nie zoveel last mee. De combinatie is ook leuk als je tijd zin en kanalen hebt

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

Mijn voorkeur momenteel gaat uit naar Beta52 en RE20. Maar zeker geen D112.

Pas nieuw .... Audio Technica AE2500
              2 membranen, 1 dynamisch en 1 condensator. Ik ga hem in ieder geval eens uittesten en verwacht er VEEL van!
              Maar dit vraagt natuurlijk 2 microkanalen.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:
                Maar dit vraagt natuurlijk 2 microkanalen.

Ik begreep dat het gewoon 1 mic-kanaal vroeg, en dat er een soort van filter in zat.

Ik verwacht er ook erg veel van. De ander AT drums mic's vind ik ook behoorlijk onderschat en zeker de prijskwaliteit verhouding is erg goed.

De D112, niet mooi? Ligt eraan waar je hem voor gebruikt. RE20 of iets dergelijk klinkt erg mooi (en niet alleen voor de kick), maar het moet niet te 'mooi' gaan klinken. Bij sommige toepassingen kan het best wel eens lekker zijn dat een mic een beetje 'vies' klinkt, en daar is de D112 erg goed voor.

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

De AE2500 schijnt een 5pins-XLRaansluiting te hebben die via de bijgeleverde kabel uitbreekt op 2 "normale" XLR'en. Ik ben ook behoorlijk nieuwsgierig. Laat je wat weten als je hem geprobeerd hebt lifesound?

De storthoop heeft gesproken
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• pascal
                    • Jan 2003
                    • 69

Doe mij maar een Electro-Voice RE-20 !.

p.s. Ook op blazers superstrak met een gecontroleerd proximityeffect.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Was even naar iets op zoek en toen stuitte ik weer op dit onderwerp van een tijdje terug.

citaat:Ik gebruik vaak een SM57 aan de voorkant voor de atack en de sound van de klopper. en aan de binnen kant ongeveer 5 cm van het blad af een D112 voor het lekkere laag.
                      wat ik wil weten is dit: Hoe zit je met de overspraak van je snare als je dit doet?

En heeft iemand die AE2500 inmiddels al geprobeerd?

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

citaat:[i
                        citaat:Ik gebruik vaak een SM57 aan de voorkant voor de atack en de sound van de klopper. en aan de binnen kant ongeveer 5 cm van het blad af een D112 voor het lekkere laag.
                        wat ik wil weten is dit: Hoe zit je met de overspraak van je snare als je dit doet?

En heeft iemand die AE2500 inmiddels al geprobeerd?
                        overspraak van de snare???
                        Ik heb horen vertellen dat wij aan "close micking" doen....

De AE2500 nog steeds niet getest .. sorry

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

"AKG is stuk en heb ter vervanging tijdelijk een beta91 ter beschikking".

Repareer simpelweg de D112, nieuw kapsel kost niet veel....
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

citaatverspraak van de snare???
                            Ik heb horen vertellen dat wij aan "close micking" doen....
                            Ik ook hoor

Maar ik heb het dus wel eens geprobeerd met een 57, omdat de EQ van de in het huis aanwezige tafel niet sterk genoeg was om voldoende klik te krijgen, wat normaal met een D112 geen probleem is. Dus als aanvulling een 57 op een tafelstatiefje gezet onder de floortom doorgeschoven tot zo'n 7 cm van het Bassdrumvel af en naar de klopper gericht. Op de tafel fasegedraaid, al het laag eruit en stevig 5K erin. Tjeez toen had ik echt meer dan genoeg klik. Maar aangezien deze drummer met een picolosnare speelt een vrijwel alleen maar rimshots slaat, knalt dat behoorlijk en de overspraak was noch door EQ'en noch door gaten weg te werken. Natuurlijk hadden er wel manieren geweest, maar helaas, soundchecktijd was beperkt en dus heb ik het die avond met iets minder klik dan normaal moeten doen en met iets meer hoog in de snare dan normaal. De volgende keer steek ik ook de 57 -of wat er ook maar voor bruikbaars voor handen mag zijn- IN de kick erbij, alhoewel ik natuurlijk hoop dat het nooit meer nodig is.

Comment

• test12
                              • Jan 2003
                              • 901

citaat:"AKG is stuk en heb ter vervanging tijdelijk een beta91 ter beschikking".

Repareer simpelweg de D112, nieuw kapsel kost niet veel....
                              Afhankelijk van wat er mis is met die D112, is het misschien niet eens nodig element vervangen.
                              Heb meegemaakt dat door luchtverplaatsing menbraam een vervorming opgelopen had, mic gaf nog benepen geluidje.
                              Oplossing loshalen, goedkijken, wat voorzichtig drukwerk, evt lichtzuigwerk over membraam en in ons geval na montage niet te onderscheiden van de andere.

Waag een gok kapot is tie al en kun je evt. meteen beoordelen of het vervangen van het element zelf kunt of dat je het beter kunt laten doen.

m.v.g. Herman

Comment

Working...