yamaha o2r96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yvobtv
    • May 2002
    • 272

yamaha o2r96

hoi heeft iemand zo'n ding?
    bevalt het?
    ik wil er namelijk ook wel één.

(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

De geluidsman van Saxon gebruikt er een, en die was er zeer over te spreken. Lijkt me ook wel handig: Gates, compressors, eq's, effecten... allemaal ingebouwd en op elk kanaal te gebruiken. (Of heb ik het nu over een ander tafeltje?)

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Ik heb dit twee weken gebruikt om een demo op te nemen voor een groepje. En ook deels om deze eens uit te testen op zijn theater mogelijkheden. Ik zie het perfect zitten als theatertafel. Al twijfel ik nog met de Innova Son tafels met MADI-systeem. De tafel beviel mij erg. Zeer gebruiksvriendelijk en relatief snel handelbaar.

Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

groot probleem ; als je snel wilt ingrijpen ben je de pineut. een instelling veranderen duurt toch gauw een 20 seconden. analoog : 1 sec.

sjonge, een nieuwe site ( klik op mijn profiel enzenzenz)

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Als je er 20 seconden over doet, heb je het systeem nog niet helemaal begrepen Gerard, of je hebt nog nooit achter zo'n ding gezeten.
          Dacht er vroeger precies hetzelfde over, maar nu ik zelf een paar keer met O2R (de oude versie) en de 01V heb gewerkt ben ik daar toch op terug gekomen. Het werkt gewoon snel, en erg overzichtelijk, zeker als je monitors vanaf de FOH moet mixen...

Ik heb ook een site........
          Wie niet slim is moet dom zijn...
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• -Aart-
            • Jul 2001
            • 801

Hier hebben we toevallig gisteren een debat in de vereninging gehad (tussen de twee burgermeesterskandidaten hier te Leiden). Bij dit soort dingen bevalt een geleende O3D (het kleinere model) echt uitstekend. Bij band's gebruiken we die ook vaak (altijd met monitor's vanaf FOH) en dat bevalt ook goed. Ik durf zelfs te stellen dat je op een vergelijkbare analoge tafel (+ effectrack) soms langer moet zoeken dan op zo'n digitaal apparaat.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

citaat: toevallig gisteren een debad in de vereninging gehad
              en de deelnemers waren zeker "debadders"...
              ...kijk maar uit dat je de mic's niet onder water krijgt!
              Jongens jongens, is dat Nederlands nou echt zo moeilijk dat we als gevolg daarvan zelfs de engelse woorden niet goed meer kunnen schrijven?

If you can't beat them, rig them
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• -Aart-
                • Jul 2001
                • 801

Sorry.. Debat dan, is al veranderd. Nu weer ontopic verder..

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Ja, mijn neus, met de digitale tafels moet je proberen om een feedbackje te killen.
                  Ampco&gt;&gt;showbizzcity&gt;&gt;Roland duurde de piep toch mooi 20 sec, terwijl ik m analoog er in 1 seconce uit had hehad .. ( top-techneutje achter de faders...)( 1 mic stond maar open...).
                  Dus: een goeie tafel ( midas, soundcraft, tac, soundtracs) werkt vooral live met een live-band iets beter. Lees sneller. Vervolgens verandert het reportoire iets, of je wilt ff iets meer laag in je vokaal en tegelijkertijd meer effect.. (proud mary- ike + tina turner :: ( RIVAAAAAAR). Ben je toch mooi een paar seconden te laat...Nogmaals : bandartiestje, debatje, presentatietje, leuk hoor. Maar live???? te langzaam!!! ( voor de echte mixers, niet voor de knop-aan en uitzetters..)

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Ik heb een 01V en dat bevalt me uitstekend!
                    Als de setup niet zo groot is, en je de tafel kent, heb je eigenlijk geen snelheidsprobleem.
                    De Yamaha tafels zijn m.i. zeer handig en heb je snel door.
                    Het is overigens wel waar dat het langzamer kan zijn als je een feedback ergens vandaan moet weghalen, maar ik zet gewoon de fader wat omlaag, feedback weg, dan betere oplossing regelen, volume weer terug.
                    Het opslaan van scenes is echt iets wat je op een analoge tafel gaat missen!
                    Ik heb al een paar keer de situatie gehad van twee bandjes om en om 3 x spelen, dan ben je blij met digitaal hoor!

Succes en de groeten!

Carl

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat: Maar live???? te langzaam!!! ( voor de echte mixers, niet voor de knop-aan en uitzetters..)

soundcheck in 20 seconden, eind-mix in minder dan 30...

wel met mijn eigen randapparatuur......

sjonge, een nieuwe site ( klik op mijn profiel enzenzenz)

Comment

• Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

Vandaag de 01V96 besteld... Zal nog wel ff duren voor we hem binnen hebben...
                        Kan het toch niet met Mac eens zijn. Bij echt grote setups okee, uiteraard, neem ik ook liever de soundtracs mee. Maar met kleine setups die veel (ongeveer 70 keer per jaar) weggezet moeten worden worden zal het veel tijd en ellende gaan schelen.

En verder een piep van 20 sec... toch echt een kneusje achter de knoppen...

Ik heb ook een site........
                        Wie niet slim is moet dom zijn...
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• KoenB
                          • Mar 2003
                          • 453

Iemand van jullie al ervaringen met de Innovason Tafel met MADI systeem? Voor grote dingen zou ik ook wel analoge tafel nemen. Maar voor een theaterproductie of opnemen van demo vind ik een O2R best wel okay.
                          En en feedback 20 seconden laten aanhouden? Was de zaal leeg daarna?

Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

citaat:
                            Ik heb dit twee weken gebruikt om een demo op te nemen voor een groepje. En ook deels om deze eens uit te testen op zijn theater mogelijkheden. Ik zie het perfect zitten als theatertafel. Al twijfel ik nog met de Innova Son tafels met MADI-systeem. De tafel beviel mij erg. Zeer gebruiksvriendelijk en relatief snel handelbaar.

De Innova Son is heel erg mooi, maar is dat ding niet 3X zo duur als een O2R en dus eigenlijk geen vergelijking?

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:
                              hoi heeft iemand zo'n ding?
                              bevalt het?
                              ik wil er namelijk ook wel één.

Kijk voor de gein ook eens naar een DM1000, het kleine broertje van de DM2000, met dezelfde geluidskwaliteit. Als ik me niet vergis zou dit tafeltje rond de 5000 euro kosten.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...