Compressor limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RemcoPeters
    • Sep 2009
    • 28

Heeft iemand ervaring met de Drawmer MX serie? Met name de 30 (dual compressor/gate/limiter) en 40 (4 channel gate)

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by RemcoPeters
      Heeft iemand ervaring met de Drawmer MX serie? Met name de 30 (dual compressor/gate/limiter) en 40 (4 channel gate)
      yeb heb met bijde ervaring, de mx30 is een erg fijne goede klinkende compressor, in een zaaltje waar ik vast werk hangt er eentje in het rack.
      gebruik hem altijd op vocalen en vind hem daar erg prettig voor klinken

de mx40 gate vind ik persoonlijk wat minder omdat ie geen ingebouwde frequentie side chain filter heeft.
      is dat is toch wel handig dat ie alleen open gaat op de freq range waar hem hem op gebruikt, bijvoorbeeld als je hem op toms gebruikt dat je mic niet opengaat daar de bekkens.
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Beldog
        • May 2004
        • 140

MX40 Heeft net wel de frequentie instelling. (zoals bij de ds201 denk ik)
        Fijn toestel voor zijn prijs vind ik, erg goed voor drums.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

..Kick..

Ik zoek nog compressors (vooral voor op de vocalen).

in bezit:
          oude behringer (dual)
          alesis 3630
          samson s-com 4 (quad)

2 stuks DBX 166XL (dual)

In totaal wil ik op 8 kantjes 'geaccepteerde' comp's uitkomen.

Naar mijn mening zijn de DBX-en 'goed genoeg' voor toetsen/algemeen, deze heb ik 2. Nog 4 kantjes te gaan dus .

SPL dynamaxx
          DBX 160A(2 stuks)
          of nog wat duurder BSS DPR404 (4 kantjes)
          ? eerder genoemde FMR´s |

Welke zijn voor 'elke' gasttechnieker welkom, welke liever niet.

Kan ik de alesis, behringer, samson inzetten voor toetsen of zijn het echt 'NOT DONE' compressors.

Als ik niet voor de 404 ga, volstaat dan een extra DBX166 om aan de 8 kantjes te komen, of wat zouden jullie doen?

Eisen: ACCEPTATIE door gasttechniekers in een festival omgeving!
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

als alle gastmixers dit moeten accepteren zou ik voor BSS404 kiezen.

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

John, neem een DPR-404 inderdaad, ga je geen spijt van krijgen. Een echte altijd-goed compressor. 2e hands ook nog wel te vinden voor leuke bedragen, wel geduld en zoeken .

Succes ermee!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Originally posted by Mike Manders
                als alle gastmixers dit moeten accepteren zou ik voor BSS404 kiezen.
                Jammer dat er gastmixers zijn die niet eens weten hoe dit ding werkt.
                Geef mij dan maar en behringer zeggen ze dan .
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Tja, die BSS heeft in alle topics de 'hoogste' score.

Ik heb dan 8 kantjes (4* met de 404, en 4 keer met 2 stuks 166), zorg ik dat ik die andere (alesis, behringer, samson) ook standby heb op een festivalletje, of willen we/jullie die niet zien??
                  Last edited by Whitefarmer; 19-05-10, 13:06. Reason: andere merknamen toegevoegd
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Alesis, Behringer, Samson haal ik eruit... doet meer kwaad dan goed !
                    De gastmixers waar Showband het over heeft zou ik me niet op richten... die behoren waarschijnlijk niet tot de serieuze categorie.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Bedankt Jeroen,

dan gaan we maar eens een mailtje richting audio XL doen !

2e hands mag, maar ik wil hem 5 juni ZEKER hebben (festivalletje hier in het dorp)
                      Groeten John

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

mail me anders effe... héél misschien doe ik die van mij wel weg

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Nou weet ik nog een DPR 422 (opal series) staan, maar kan er weinig 'ervaring' over vinden op het web.

Is dit net als de EQ van de OPAL een 'NO GO'???
                          Groeten John

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

Opal range is leuk maar liever de wat duurdere versies . Klinken gewoon beter en heb je minder ellende mee

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

John,

OPAL is echt een NO GO !!
                              Rotzooi klasse 1, kun je net zo goed Behringer crap nemen... ik meen het !!

Ziet er leuk uit, maar doe het jezelf niet aan !

Comment

Working...