Compressor limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

ook limiter... dus gewoon compressen op 1neindig...

Lighting to the MAX !!!
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Yep, ook limiten. Maar 'k gebruik em ook nooit als eind limmiter. Evengoed bedankt, kan ik er rekening mee houden als ik em daarvoor een keer ga gebruiken(of daarom juist niet). gegroet => Micha

Totaal aantal toppics over behringer: Ben de tel kwijtgeraakt...
      De groeten => Micha

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

citaat: Een Alesis 3630 koop je nieuw voor 129 euro.
        Tja, dan krijg je dikke korting...moet je denk niet te vaak doen bij de NL importeur...Als ie voor 175,- in.BTW in de prijslijst staat...Ik persoonlijk ben er niet zo kapot van..zuigt idd erg snel...En zoals bij veel Alesis apparaten, het losse voedingkje..

Suc6 en groeten vanut His
        Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Is de normale prijs, geen korting.
          Komt allen wel uit Duitsland. Gewoon garantie, bezorgen binnen 3 dagen. Prima geregeld.

-------------------------------------------------------------------------
          Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
          Sony MDS 503 md speler.
          3 paar Monster interlink 300
          2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• wouter p
            • Mar 2003
            • 3

kijk voor eindlimmiting van je systeem eens naar een Master ssl 1`

Comment

• dave.beeckmans
              • Feb 2003
              • 11

Ikzelf gebruik een audiolock van Audioprof. Hier zuigt en trekt niks (zal ik wel laten doen ahum), maar dit is de per-fec-te limiter voor verhuur. Ik zet mengtafel helemaal open/versterkers helemaal open en
              regel af, binnenin toestel, schuif deksel eromheen, verzegel, en laat maar gaan met die banaan.
              Is het zegel op 't eind van de avond verbroken, kosten voor de huurder, en betalen...
              Zegel nog intact geen probleem.
              Alle andere installaties die ik al heb bezig gehoord, hoor ik de limiter, en dit zou eigenlijk niet mogen. Bij de audiolock is dit dus niet het geval. Hét ideale toestel dus voor gasten die constant alles in het rood rammen...
              Ik heb me 1 keer laten vangen door zonder limiter een discosetje te verhuren, en vanme speakers schoot er niet meer dan een hoopje karton over...(die jongelui hadden de hele avond in de clipping zitten spelen)
              Prijskaartje : ruim 400 euro zonder btw, vrij prijzig dus, maar
              kwaliteit moet je betalen...

Groeteeeeeeeee

Comment

• Breur
                • May 2007
                • 80

Even een kick van mij

Ik wil mij komende zomer een compressor/limiter aanschaffen en ben nu aan het twijfelen tussen een Alesis 3630 en een DBX 266XL. Heeft iemand van jullie deze al eens vergeleken en wat is hier uit gekomen. Ik heb al gezocht op internet en daar zijn de meningen redelijk verdeeld.

Qua prijs zou ik het in deze buurt willen houden. Mocht het zo zijn dat (bijv.) de DBX 166XL een stuk beter is, wil ik dat ook wel overwegen. Voorlopig toch beperkt tot de 3630 en 266XL

Wat zijn jullie ervaringen en adviezen?

Comment

• flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

Ik heb zowel met de DBX als de 3036 gewerkt. de 3036 van alesis hebben wij standaard in ons rack zitten. het voordeel is vind ik dat je de de 3036 kan gebruiken als gate en dat hij gewoon volledig is. alles zit erop. gezien de prijs ook gunstig.. en het apparaat doet wat het moet doen: compressen. de DBX is ook een aardig apparaat. ook hier niets te veel op. ikzelf vind de alesis een fijne comp/gate. en is prijstechnisch ook zeer interessant. maargoed, ik kan over de DBX niet zo heeél veel zeggen omdat ik er niet zo vaak mee heb gewerkt.

maar het gaat erom dat de apparaat doet wat hij moet doen en dat ie dat goed doet.. en dat doet de alesis gewoon.
                  EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

De Alesis zorgt ook voor een vette lichtshow in je rack
                    Persoonlijk heb ik de indruk dat hij niet zo exact werkt als de DBX maar het is zeker een prima toestelletje. Ik heb de mijne nu al een paar jaar... wist zelfs niet eens dat ze dit nog steeds maakten!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

De 3630 is een vrij serieuze inbreuk op je geluid. Doe eens een simpele AB vergelijking met een cd'tje met leuk hoog en verbaas je over de doffe output van de 3630. Ook als hij niks aan het doen is, slikt hij je tophoog in.

DBX hoef je niet over te twijfelen. Voor die prijs een zeer acceptabele kwaliteit.

Comment

• flash-a-new-generation
                        • Nov 2006
                        • 228

Originally posted by gertgeluid
                        De 3630 is een vrij serieuze inbreuk op je geluid. Doe eens een simpele AB vergelijking met een cd'tje met leuk hoog en verbaas je over de doffe output van de 3630. Ook als hij niks aan het doen is, slikt hij je tophoog in.

DBX hoef je niet over te twijfelen. Voor die prijs een zeer acceptabele kwaliteit.
                        over die vette lichtshow klopt idd nogal wat licht van de alesis 3036. over die doffe klank?? nou dat zou kunnen, maar daar heb je de toonregeling voor.. toch?? maargoed dat zou goed kunnen.. vandaar dat dat ding ook maar €115,00 ps kost geloof ik.. maar het doet wat het moet doen..
                        @gert: heb je hem dat of soft knee staan of?? en de rest van de instellingen? het zou zo maar eens kunnen.
                        EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• vasco

• Oct 2003
                          • 2568

Originally posted by flash-a-new-generation
                          over die doffe klank?? nou dat zou kunnen, maar daar heb je de toonregeling voor.. toch??
                          Nee, ik zou geen apparaat willen dat mijn geluid vern**kt en dat ik dan weer met een toonregeling moet rechtbreien. Werk zelf al jaren met de DBX en daar ben ik zeer over te spreken net als vele anderen.

Comment

• Breur
                            • May 2007
                            • 80

Ik denk dat ik dus beter iets meer kan investeren en kan gaan voor een DBX .

Maar dan: de 166XL heeft een limiter die de 266XL niet echt heeft (als ik het goed heb tenminste). Nu heb ik verhalen gehoord/gelezen dat die limiter niet zo fantastisch werkt. Het schijnt dat die op andere niveau's werkt dan de compressor . Is dat prijsverschil het dan waard?

Wat ik er wel bij wil vermelden is dat ik de DBX voornamelijk op zang wil gebruiken. De limiter is dan toch niet zo heel erg nodig lijkt me ....

Comment

• jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

Originally posted by Breur
                              Ik denk dat ik dus beter iets meer kan investeren en kan gaan voor een DBX .

Maar dan: de 166XL heeft een limiter die de 266XL niet echt heeft (als ik het goed heb tenminste). Nu heb ik verhalen gehoord/gelezen dat die limiter niet zo fantastisch werkt. Het schijnt dat die op andere niveau's werkt dan de compressor . Is dat prijsverschil het dan waard?

Wat ik er wel bij wil vermelden is dat ik de DBX voornamelijk op zang wil gebruiken. De limiter is dan toch niet zo heel erg nodig lijkt me ....
                              Voor een geoefende zanger heb ik nog nooit een limiter moeten gebruiken. Maar wanneer je ook regelmatig van die fluisteraars langs krijgt die opeens YOOOOHOOOOO EVERYBODY ALRIGHTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!! erdoorheen bleren is een limiter erg handig.

Comment

• gertgeluid
                                • Dec 2006
                                • 520

Originally posted by flash-a-new-generation
                                over die vette lichtshow klopt idd nogal wat licht van de alesis 3036. over die doffe klank?? nou dat zou kunnen, maar daar heb je de toonregeling voor.. toch?? maargoed dat zou goed kunnen.. vandaar dat dat ding ook maar €115,00 ps kost geloof ik.. maar het doet wat het moet doen..
                                @gert: heb je hem dat of soft knee staan of?? en de rest van de instellingen? het zou zo maar eens kunnen.
                                Hij klinkt al dof als hij niks doet. Het is een nuance, maar onacceptabel als je serieus geluid aan het maken bent. Maarja, een 2ch comp/limiter van nog geen 150 euro... waar hebben we het over?

Comment

Working...