Hierbij een nieuwe posting van een onderwerp waar ik reacties op zoui willen krijgen. Met een digitale (systeem) processor heb je altijd rekentijd, hierdoor treed een delay op het FOH systeem. Zijn hier Dj's die hier ervaring mee hebben?
rekentijd digitale processor
Collapse
X
-
Een DJ zal het sowieso geen hol schelen...
Verder geeft een fatsoenlijke processor dit zelf al aan doordat je de delaytijd niet exact op 0 kan zetten...
Ik heb ook een site........
Wie niet slim is moet dom zijn...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center> -
Niet onvriendelijk bedoeld, maar verdiep je eens in de digitale
signaalverwerking.
In het kort, de delay word hoofdzakelijk bepaald door de AD en de DA
conversie, de rekentijd valt binnen een sample.
Praktische waarde voor de delaytijd minder dan 1 msec. Ff super
practisch ga 36 cm dichter bij de speakers staan of pak een monitor.
bla bla ...
-
Ja maar uhh, een analoge crossover vertraagt ook altijd ietsjes. Het draaien van platen zal er niet onder leiden. Dan moet je iets verder gaan met delayen.citaat:
Hierbij een nieuwe posting van een onderwerp waar ik reacties op zoui willen krijgen. Met een digitale (systeem) processor heb je altijd rekentijd, hierdoor treed een delay op het FOH systeem. Zijn hier Dj's die hier ervaring mee hebben?
Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Dat lijkt me heel simpel. Mist goed apparaat:citaat:voordelen - nadelen?
voor: beter geluid
Na: te hard er in is kraak.
De rekentijd heb je echt geen last van.
wees anders iets specifieker in je vraag stelling.
-------------------------------------------------------------------------
Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
Sony MDS 503 md speler.
3 paar Monster interlink 300
2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).
Comment
-
Met het mixen vertellen DJ's mij weleens dat ze iets raar merken aan het systeem, als we uitleggen dat er een vertraging op zit bedoelen ze meestal dat. Het is blijkbaar vervelend als er een delay op een systeem zit in normale locaties (dus niet hele grote systemen), hierdoor is de monitor absoluut noodzakelijk, nu met de vragen over digitale controllers ben ik benieuwd of iedereen dan een monitor gebruikt of hier gewoon geen erg in heeft...
Comment
-
Onzin dat dat door een processor zou komen, hooguit reflecties van een achterwand afzo... Die elektronische delay zal echt niet meer dan 3 ms worden, en das 1 meter...
Wie niet slim is moet dom zijn...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
T zal zeker meer dan 3 ms zijn. De processing doet er gem 10 ms over. Maar dan nog, dat hoort niemand. De reflexies zijn veel erger zoals Daan zegt.
-------------------------------------------------------------------------
Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
Sony MDS 503 md speler.
3 paar Monster interlink 300
2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).
Comment
-
Hmmm... DSP224 van Dynacord geeft als delay 4 ms op... is toch een heel beetje minder dan 10 ms...
Wie niet slim is moet dom zijn...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
Het is lastig om de delaytijd van een processor te weten. Een fabrikant geeft een standaard delay tijd aan van 3 0f 4 ms. Dit is echter de delaytijd zonder dat er correcties op het systeem gemaakt zijn. Op het moment dat je gaat eq-en enz. gaat de delaytijd heel snel omnoog. Tot soms wel meer dan 10 ms.....(3,4 meter)
Comment
-
Gelijk een goeie tip van Ome Teet:
Er zijn van die verwaande DJ's die denken iets bereikt te hebben en lopen te zeiken over van alles en nog wat...
Ik als geluidsjonge heb daar een tering hekel aan, vooral als hij op mij loopt te ******en. Dus wat doe je dan, die mensen geef je een extra paar metertjes delaytijd, niemand die merkt dat je loopt te gallen, maar die dj krijgt geen enkele plaat fatsoenlijk in mekaar gedraaid.
Het is het proberen waard!
Comment
-
HMM , waarom een DJ gaan lopen zieken die aan je kop loopt te zeuren ?
Als we allemaal zo gaan beginnen hebben we binnen kort nog maar weing feestjes denk ik. Dj mix z'n platen kut dus geluid is niet goed.
"die hoeven we volgende keer niet meer !!!"
En als zo'n DJ echt zoveel praatjes heeft wil hij toch minstens een monitor hebben dus zal hij er relatief weinig last van hebben.
Maar ik doe ook niet mee aan dit soort geintjes. Ik probeer zoveel mogelijk het de klant naar de zin te maken en als dat betekend dat ik met zo'n dj moet samen werken doe ik dat.
En dat doe ik dan op een normale manier en zal hem als ie gaat lopen zeiken vriendelijk vragen ff een kopie koffie ofzo te gaan drinken zodat ik me werk kan afmaken.
M.V.G
-- Pacific Rentals --
sound & light conceptsEV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake ContourComment

Comment