Orkest opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bats
    • Sep 2001
    • 134

Orkest opnemen

hoi, ik zit bij een jeugdorkest en binnenkort is er een regiobeoordelings concert en nou heeft ons orkest dit jaar de organisatie in handen bladiebla.... nu waren ze bezig om leuke bedankjes te verzinnen en kwamen ze op het idee ieder orkest een cassettebandje met het betfreffende concert van die dag mee te geven, nu weten ze dat ik een drive-in show heb en vroegen of ik misschien die opnamen zou kunnen maken , het mag eigenlijk niets kosten, het gaat erom dat het een cassette (omdat de mogelijkheid er niet is om een cd te maken want die bandjes moeten meteen meegegeven worden) wordt waarop een beetje fatsoenlijk dat concert te horen is.
    nu het probleem, ik heb twee microfoons (sennheiser E845 en een behringer ding). hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?
    ik heb al gezegd dat het echt geen topopname hoeft te zijn.

eigenlijk zat ik te denken om een van de twee microfoons (misschien trouwens allebei) ergens midden in de zaal te zetten op een fatsoenlijke hoogte.

• Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Huur twee condensatormics, bijvoorbeeld AKG C451 of C3000 ofzo. Kost je nog zo goed als niets. Het gaat je kwaliteit ver-1000-voudigen voor een piepkleine meerprijs.

Of is er helemaal GEEN budget? (2 mics huren is goedkoper dan een ruiker bloemen kopen ...)

____
    Rv.
    ____
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

2 Neuhmann KM84's of KM83's huren, met 2 van deze dingen kan je al een prachtige klasieke opnamen maken als je ze mooi in de zaal plaatst met een tusse ruimte van ongeveer een meter. Meestal wordt dit op een alu bak je monteerd. en dan op een meter of 3 a 4 hoogte, ter hoogte van de dirigent.

greetzz Iko

Comment

• DJRenz
        • Dec 2000
        • 99

Ik zou idd 2 condensatormics neerzetten, maar ik zou het ook op md opnemen en niet op cassette geeft ook al meer kwaliteit.
        Suc6

I love the pioneer CDJ 800
        Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

Comment

• Bats
          • Sep 2001
          • 134

in principe is er helemaal geen budget maar ik zal et er eens over hebben.

Comment

Working...