Baskasten op de grond of op podium?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • devosb
    • Mar 2002
    • 32

Baskasten op de grond of op podium?

Stacken jullie de baskasten meestal vanop de grond of probeer je steeds vanop een podium (hoe hoog?) te beginnen? Geeft dit een duidelijk rendementsverschil? De theorie zegt dat de verliezen veel lager zijn als de baskast kan `koppelen` met de vloer. Hoe ver zou de kast hiervoor maximaal van de grond mogen verwijderd zijn?

devosb
    devosb
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Ik probeer altijd mijn Subkasten op de grond te hebben, maar omdat ik mijn andere kasten op deze subkast stack, komen ze net iets te laag, dus daarom is het voor mij "best" om alles wat hoger te plaatsen (50cm-100cm max)

Site versie 7.3 ! Maar wij hebben ... Nexo... Tja dit zegt genoeg...
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

feit is dat als je je baskasten koppelt met de grond dat je laag verder draagt, maar de vraag is of dit altijd nodig is. Je kan zelf wel inschatten of het nodig is om overal genoeg laag te krijgen. Het is ook voor een gedeelte afhangkelijk van de bouw van het podium (vast podium of losse delen) en de bouw van de zaal.

Mijn F17 basjes van Dynacord hoef ik niet pers'e op de grond te stacken (als ik dat die komt de topkast vaak ook te laag te staan) maar als ik een vrij diepe zaal heb is het wel lekker om er 1 op de grond te zetten, als het podium hoog genoeg is gaat nr2 gewoon op het podium en daar de topkast op, maar meestal gaat gewoon de hele zooi op het podium, nog nooit problemen mee gehad met deze set.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• nicovwijk
        • Sep 2001
        • 239

citaat:feit is dat als je je baskasten koppelt met de grond dat je laag verder draagt
        Geld dit ook als je buiten op een plein met klein grind staat?
        Of is dan een houten podium weer beter, omdat hout beter mee trilt...

Groeten Nico

Groeten Nico
        Groeten Nico

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

Gewoon proberen, hangt ervan af hoe het podium gebouwt is. Het kan ook averechts gaan werken en als een gek mee gaan trillen. Ik wou zowizo buiten de kasten op de grond zetten, gint of geen grint, is voor de afstand wel lekker.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

is al eens behandeld.

sjonge, een nieuwe site ( klik op mijn profiel enzenzenz)

Comment

Working...