Ervaringen met Lucas 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeXi
    • Feb 2003
    • 6

Ervaringen met Lucas 1000

Hallo,

Ik ben op zoek naar een actieve baskast, en de lucas 1000 (HK AUDIO)
    bied een baskast met 600W RMS , en je hebt er dan nog ineens 2 satelietten
    bij van elk 150w RMS. Deze set vindt je voor ongeveer 1900EUR.

Wat toch goed meevalt van prijs? of niet?
    ELk ander merk bied baskasten (actief) aan tegen 1300EUR of zelfs meer.
    die "slechts" hetzelfde vermogen hebben.

Is dit nu een goed systeem, en een goede logica van mij?

ervaringen met lucas 1000?
    ervaringen met soortegelijke sets zijn ook zeker welkom!!

Alvast Bedankt,

LeXi

• DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Wat kost die Actor set? Weet ik even niet, dus zie dit nog even niet als een vergelijking.
    Kijk wel eens naar de behringer Eurolive set. Baskasten daarvan zijn 400watt RMS, maar stukken goedkoper. Hele set met 4 subs en 2 tops (wat jij sattelieten noemt) Kost 3000euro. Dit is dus de hele set, terwijl je bij de lucas 1000 1900 betaald voor 1 stack, die naar mijn id minder vermogen heeft als 1 stack uit de eurolive serie.

DJ.T Was Here
    We're ready to party, are you?

Comment

• LeXi
      • Feb 2003
      • 6

Ja, ok

Maar ik zoek ten eerste al een actieve "set"
      en den tweede, als je met die behringer-sets afkomt
      moet je minstens 4 boxen hebben voor hetzelfde vermogen te hebben
      en dan heb je weeral minder plaats in je stationwagon...

Greetz,

LeXi

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Dj.T. Vergis je niet in die Lucas set. Heb het ding eens gehoord en er komt een hoop herrie van zo'n compact setje af. Daarmee durf ik de strijd met een paar Behringer-topjes wel aan. Ook de Opera's waarmee ik werk worden voorbij gerend door dit systeem. Verwacht niet dat je er een housparty voor 200 man mee kan geven, maar als 'mobile sound enforcement' en tweeacters vind ik het een mooi systeem.

There's no buisness like showbuisness
        U x I = Boem.

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Hoe jij dat ziet Lexi dat je bij behringer 4 boxen nodig hebt?...
          belgisch rekenwonder?
          Even zonder grapjes, ik had er overheen gelezen dat je een actieve set wil. Je zegt duidelijk dat je een set wil hebben, dus koop je dan ook nog een 2e stack erbij of laat je het voorlopig zo? Die Actor van HK is ook actief en levert per sub 400W, je krijgt dan 4subs en 2tops, de tops kan je ook nog eens alleen als fullrange gebruiken voor de kleinere klusjes. Kost iets van 5000euro maar naar mijn mening heb je dan zeker waar voor je geld.
          Zijn er hier mensen die de Actor set hebben vergeleken met de L.U.C.A.S 1000 van HK Audio? Dan wel natuurlijk in gelijke strijd: 2 stacks van elk setje.

DJ.T Was Here
          We're ready to party, are you?

Comment

• LeXi
            • Feb 2003
            • 6

Hoi,

Ok, Maar de actor set zijn idd in totaal 6 boxen é... das al wa veel voor in stationwagen
            en ook wa over mijn budget...
            Ik zoek iets compacts maar wel krachtig. Ik beschik reeds over
            2 BOSE 802 (kheb geen controller, mensen die weten wat je in plaats kunt gebruiken)
            en een subbaskast van LEM : 350Watt , ook actief natuurlijk

de baskast van lucas 1000 geeft al 600Watt rms , en mijn baskast erbij
            heb ik +-1000Watt Rms bas , vindt ik al ni slecht
            toch voldoende denk ik voor een 150man

Greetz,

LeXi

Comment

• T-Nuzz
              • Dec 2002
              • 274

Je kunt die bassen van de Actor-set ook los krijgen. Kosten zo'n 1000 euro per stuk. Die keren dat ik ze gebruikt heb, waren het eigenlijk steeds 2 baskasten met 1 top per kant, maar het klonk zeker wel lekker. En voor het formaat hoef je het zeker niet te laten.

T-Nuzz

Let the music play
              Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• bertuss
                • Jan 2002
                • 816

de lucas levert aan de bas idd 600rms. en geeft dit af aan een axiale gevoeligheid van 102 db. en loopt tot 130 hz. vanaf 50. splmax is127
                dit "kleintje" weegt 42.5 kg. verder is het rendement halfspace gemeten. hij heeft verder een "basluik" ipv poorten.
                de topjes; fr.resp. 130hz-19khz.+/- 3db
                axial gevoeligheid 101(half space) tot 124 max. 4 ohm het stuk
                3/4 comp.driver 100/50 CD-horn vanaf 2.5khz met 12 db
                hf protection."LIGHT BULB" zoals al enkele malen besproken bij protectie van hf drivers. (zelfbouw forum) opgelet, want de speakers staan al onder een hoek, mbt de horn.
                ze wegen verder 9.5 kg.
                de ste is mega compact! naats de drivers is geen cm plaats over.
                ik kan helaas niet met de door jullie voorgestelde actor set vergelijken, maar de lucas was goed bevallen bij een video presentatie. mooi diep, dus echt aanwezig, en perfecte spraak verstaanbaarheid.
                de specs zeggen dat het setje goed is voor 200 peeps maar daar twijfel ik over.
                evrdere leukheidjes zijn:
                lf limiter. geen eq nodig. subsonic filter 24db x-over met fase correctie en in 10 min opgezet.
                en ook leuk, je kan ze perfet op elkaar zetten, door de gebolde voorkant.

Comment

Working...