aanschaf studio monitors+versterker+mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • youngblood
    • Dec 2002
    • 30

aanschaf studio monitors+versterker+mengtafel

hallo.
    ik ben pas klaar met het bouwen van mijn opnamehokje, nu kan ik dus goed opnemen in huis.
    Ik heb een ondensmic van superlux en die bevalt PRIMA!
    ik ben echter tot de (overigens logische) conclusie gekomen dat ik meer mooie dingen nodig heb, om een goed eindresultaar te behalen met een opname sessie en eindmix.
    NU hoor ik totaal niet wat nou het echte , zuivere geluid is.
    Dat is logisch, mike, dan neem je toch gewoon de nieuwe.....blabla
    juist ja,
    ik heb nieuwe shit nodig.
    Ik dacht zelf aan iets betaalbaars.
    Ik las iets over tannoy monitoren met versterker erbij, voor een prijs van 700 euro bij peter verspuy te rotterdam.
    Is dit duur?
    is dit clean geluid wat ik ga krijgen?

De mengtafel
    Ik heb nu een inkel mx642, met een gozer die op de achtergrond de hele tijd een soort van darthvader geluid maakt (ruis dus) en dat is heel erg irritant.
    wat is een betaalbaar alternatief? moet wel een kanaal of wat hebben en goed zijn dus ik moet goede mixes kunnen maken.

Is een gesloten hoofdtelefoon voor de mix handig?
    ik denk dan aan een bedrag van rond de 200 euro ofzo??

please help me

youngblood

• Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Ik raad je de Tannoys af. Deze klinken erg wollig. Hierdoor is je stereo beeld erg slecht en mis je een groot deel van je detail.

voor een leuk pijsje kan je op zoek naar een soundcraft tafel (of spirit). Uiteraard is BV een Mackie wat leuker.

Wat ik je verder aanraad is om eerst eens een goede geluidskaart te kopen. Kijken eens op http://www.m-audio.nl Deze kaarten zijn niet duur, maar hebben wel erg goede converters! (dus klinkt ook erg goed)(hier staan ook de advies prijzen, reken er op dat je er gem 30 euro onder zit). Dit zal al heel erg helpen in je sound

suc6

-------------------------------------------------------------------------
    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
    Sony MDS 503 md speler.
    3 paar Monster interlink 300
    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• yvobtv
      • May 2002
      • 272

met een 01v van yamaha ben je meteen een stuk op weg deze digitale mixer heeft veel aan boord. lees"compressors, gates, effecten eq's. maar wat ook heel handig is dat je alles kan opslaan. Dus je bent bezig met een "productie"en tussendoor sla je gewoon al je settings op. handig als je wat tussendoor moet gaan doen.

(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• djkoen
        • Nov 2002
        • 85

citaat:
        met een 01v van yamaha ben je meteen een stuk op weg deze digitale mixer heeft veel aan boord. lees"compressors, gates, effecten eq's. maar wat ook heel handig is dat je alles kan opslaan. Dus je bent bezig met een "productie"en tussendoor sla je gewoon al je settings op. handig als je wat tussendoor moet gaan doen.

Ik weet niet of ik dit mag zeggen van de admin... Als je in de buurt van Oisterwijk woont (vlakbij Tilburg) dan heeft v/d Klundert nog zo'n tafel occaision staan voor 1500euro. Echt goeie service daar.

Groeten, Koen.

Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

Working...