EV QRx serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pauluzzz
    • Jan 2003
    • 11

EV QRx serie

Is er al iemand in dit land die de Qrx serie gebruikt (Dus niet de normale Rx serie).
    Bijvoorbeeld de QRx 218 of de Qrx 153.
    zie ook www.electrovoice.com

Laat ff weten wat de ervaringen ermee zijn.

• Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

dit zijn de amerikaanse versies en zijn volgens mij hier (nog) niet beschikbaar

Comment

• pauluzzz
      • Jan 2003
      • 11

ja kijk dat weet ik ook wel dat het amerikaanse versies zijn, maar het is toch wel lekker als je ipv 2 rx218 (2xDL18mt) er maar 1 Qrx (2xEVX180) hoeft neer te zetten.

Comment

• Triple S
        • Sep 2000
        • 808

Ik zou zeggen, stuur eens een mailtje naar Electric Audio,
        Als er iemand is die antwoord op jouw vraag kan geven, zijn zij het.
        Het zou leuk zijn, dat je je bevindingen (hun antwoord dus) hier dan ook nog even post.

Don't call me DJ!
        Don\'t call me DJ!

Comment

• pascal
          • Jan 2003
          • 69

Qrx is voor een groot gedeelte hetzelfde als Rx. Alleen de 218 is uitgevoerd met 2x EVX-180. Dit heeft tot gevolg dat de kast mechanisch veel zwaarder uitgevoerd moet worden. Resultaat is dat het fysiek te zwaar wordt voor de doelgroep van Rx. Een betere oplossing is 2x de Rx 118.

Comment

• metalteacher
            • Dec 2007
            • 467

iemand al ervaringen met de Qrx 218s?
            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• rolanddeg
              • Nov 2004
              • 337

Yep, heb ik! Om eerlijk te zijn: een grote tegenvaller. Er moet gigantisch veel vermogen in voordat er een beetje herrie uit komt. En dan nog vind ik het voor een dubbel 18" tegenvallen... Ook vond ik het geluid wat er uit kwam simpelweg niet mooi.

Ik heb ze toegepast onder een QRX 153 (een van mijn favoriete speakers, geweldig spul!!!), RX 212 en RX112. de QRX en RX 212 kon hij niet bijhouden, met de 112 was het een leuke combi.

Dit verhaaltje is in de verleden-tijdsvorm geschreven omdat ik ze inmiddels verkocht heb en vervangen zijn voor 4x RX118s. Werkt toch een stuk beter

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Het probleem is ook dat de spec's van de EV180B niet overeen komen met het formaat van de kast. Hierdoor moet er veel processing en vermogen aan te pas komen om er iets van te maken.

De spec's van de DLM-T komen wel een heel eind overeen met de kasten waardoor deze een stuk minder vermogen en processing nodig hebben.

Zo heb ik het destijds gehoord van Axel himself.

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Ik begrijp niet dat er twee topics over dit merk en kast zomaar mag...

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...