dB opera 412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Ruud
    • Jan 2003
    • 93

dB opera 412

Ik wil een set active luidsprekers gaan aanschaffen van het merk dB type Opera 412
    deze heeft een 12" woofer met een 1"hoog driver x-over 2Khz.
    wie heeft er hiet ervaring mee?
    wil ze gaan gebruiken als mid hoog op statief
    ideaal met zo'n ingebouwde eindtrappen (hoog en laag apart)
    je ziet ze nog niet zoveel
    vindt dit concept wel mooi want we moeten al genoeg mee slepen

rheusschen
    DJ Ruud oet Limbabwe
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Voor het theater waar ik bij werk hebben we vier Opera 212's. Ook 12" met hoorn. Ik vind het geluid van die dingen zeker niet tegenvallen. Het laag komt er best goed uit, en het hoog is niet agressief. Begrijp wel dat theater iets andere eisen stelt dan bijvoorbeeld een dixo. Ik zou niet weten hoe ze zich dan houden, ik heb ze simpelweg nog nooit voluit gehad. Ik vind het goede speakers voor het geld.
    Ik heb wel een goede tip: Zorg gelijk voor goede flightcases, de volumeknopjes steken nogal uit, en als je in de States zo'n ding kapot knalt heb je niet zo snel een nieuw potmetertje. (Ondergetekende heeft hier al genoeg gelazer mee gehad.)

Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
    U x I = Boem.

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

Heb ook 2x212's gehad en 2x215 hebben we altijd gebruikt als delaystack. Voor spraak echt niet verkeerd alleen voor dixo fullrange raad ik het je af. Zodra de versterkers gaan clippen vervormt het geluid ook. We hebben ze hier wel gebruikt met 2x rcf ESW1018 en dus de 215 als top en dat ging prima.

En idd zorg voor een flightcase, ik heb het probleem met de potmeters ook mee gemaakt (voor je het weet zitten ze los op je print) Voor de rest zeer robuste kasjes.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...