Master DL-1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_lucv
    • Aug 2001
    • 616

Master DL-1200

Heeft er iemand ervaring met deze amp, ik wil deze vooral gaan gebruiken op 2 fullrange toppen, ook van Master, de PS-15. De speakers zijn occasions, maar zijn nog prima in orde, heb ze zelf een avondje meegehad. Er zijn alleen wat scheurtjes in het hout aan de onderkant, omdat er geen bescherming op die speaers zit.

Specs amp:
    -385w, op 8 ohm
    -14 kg
    -bridge 1190w, op 8 ohm
    -2U

Specs speaker
    -rendement 100dB
    -300w rms
    -15"woofer
    -1"Mylar
    -55Hz - 18KHz
    -Crossover 2K5 Hz
    -25 kg

Ik kan deze set inclusief 2x10mtr kabel, en 5m signaal kabel kopen voor 2681.31 euro incl. btw.

Is dit een redelijke prijs voor zo'n setje, of is dit in verhouding veel te duur. Ik kan de bijbehorende 18"subs, als ik deze speakers koop goekoper er bij huren. Volgens de verkoper, een bevriend bedrijf, kan ik met deze speakers tot zo'n 200 man draaien.

• Remco vd Werff
    • Apr 2001
    • 753

Ik vind het te duur in ieder geval. De Master DL-1200 is 2e hands zo'n 600-700 euro waard zou ik zeggen. Dan houd je 1000 euro per speaker over. Voor 1000 euro per stuk heb je toch echt wel leukere 2e hands speakers dan dit simpele 15/1" front-loaded kastje.

Groeten, Remco
    Groeten, Remco

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

Die amp is nieuw, en kost 1292, maar ik krijg deze voor 1098. De speakers krijg ik dus voor 550 per kast.

Comment

• Triple S
        • Sep 2000
        • 808

550 per kast vind ik nog steeds aardig aan de prijs voor tweedehands Masterksten (zeker met beschadigingen).
        Voor 100 euro per kast meer koop je een leuke nieuwe 15"/1"-kast.

Don't call me DJ!
        Don\'t call me DJ!

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

Die 200 euro extra is op zo'n aanschaf nou ook niet echt interessant, maar over wat voor soort kasten hebben we het dan? En wat voor soort versterker zou hierbij dan geschikt zijn.

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met deze spullen, er is ooit wel een topic over Master geweest maar dat liep op weinig uit.

Comment

• Balsan
            • Oct 2005
            • 77

Originally posted by dj_lucv
            Die amp is nieuw, en kost 1292, maar ik krijg deze voor 1098. De speakers krijg ik dus voor 550 per kast.
            Ik kan 2 master dl-1200 versterkers kopen voor 800 Euro (in het buitenland) ik ken ze niet, maar als ik het goed begrijp zijn ze nieuw rond 1200,- Euro. Voor die prijs zit er ook een processor bij (VP2)

Zou ik hier voor onze band een goede koop aan hebben (geluidskwaliteit moet goed zijn maar enigsinds betaal baar), duurzaamheid is belangrijkste.

Ik zocht steeds versterkers in categorie Dynacord 1050/1200 of EV66.

Is dit enigsinds vergelijkbaar ?
            It\'s the inside that matters

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Lijkt me wat aan de prijzige kant, ik heb nog een Master DL-1800 te koop staan (1.5x het vermogen van de DL-1200) en ik ben op zoek naar een bedrag van rond de 400 euro.

MVG Contour

Comment

Working...