Communicatiesysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dmxman
    • Nov 2003
    • 7

ik heb zelf ook 4 porto's van kenwood tk
    zijn echt top perstuk €240 en dan headset zijn €80
    securtitie oortje met mic. en heb ik nog 4 tasjes ongeveer met ladder bat en alles in flightcase zo'n €1000 kwijt maar helemaal top
    en het is heel proff
    ps.uitendaal

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Wat ook zeer goed werkt zijn de WT 77 dualband porto's van DNT. Kosten per 2 incl lader en oortjes 99 euro. Werken zowel op LPD als PMR en heel veel functies. te koop bij C**Rad
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• davinci
        • Sep 2003
        • 19

citaat:Geplaatst door wappie

Ehh caspar.
        Wanneer heb je met de ASL wireless gewerkt? Ben ik zeer benieuwd naar.
        groeten

ik heb degene gesporken die dit heeft ontworpen en t werkt nu prima!
        (jawel t was een nederlander die t heeft bedacht en gemaakt haha)

geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

Die "Digital Talkback" hebben wij ook enkele, maar ben er eigenlijk zelf niet echt tevreden van. Ik had wel redelijk wat ruis op de mijne. Uiteraard compatibel met de "echte" ASL.

Groeten,

Beghin Didier
          Ampli bvba

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Wij hebben voor het communiceren tussen licht, geluid en manus van alles ook eens van die goedkope porto´s gekocht. Wat blijkt als alles stil is werkt het perfect, maar staat het geluid aan is er veel omgevingslawaai dan is er van fatsoenlijk communiceren geen sprake meer. We hebben nog wat geëxperimenteerd met hoofdtelefoons i.p.v. oortjes, andere microfoontjes erop, maar nee geen succes.
            Nog een nadeel, een geluidsman wil graag horen wat hij doet en da´s lastig met een oortje in want zo´n porto laat niet zien als iemand contact met je zoekt.
            En ASL is te huur.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Wietse
              • Sep 2003
              • 149

TELEX ?

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door Wietse

TELEX ?
                Veel te veel getrut, dan heb ik nog liever een lange draad aan mijn headset hangen.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Al die porto's waar iedereen het over heeft. In welke band zitten die gevallen? Dit i.v.m. zendermics en in-eartjes.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

LPD portofoons (69 kanalen) zitten in de 433MHz, dus waar ook de radio-ab's voor verlichting en babyfoons opzitten.
                    PMR zit op 446Mhz.
                    Er zit ook zeker verschil in geluidskwaliteit. Ik heb zelf die Pocket-Com dingen van de Conrad gehad, maar ik hoorde meer ruis dan stem.
                    Later heb ik in Amerika een stel motorola's gekocht, (waren nog de helft goedkoper ook dan die van conrad) en die werken perfect.
                    Bovendien zitten die op een Amerikaanse frequentie, dus word ik hier niet gestoord door andere gebruikers en baby's.
                    U x I = Boem.

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Er is onlangs een test gedaan met PMR portofoons (446 MHz). Motorola kwam er zeer slecht vanaf. De Talkabout (goedkope model) heeft veel ruis. Wel goed uit de test kwamen de porto's van kenwood en ICom. van dit laatste merk zijn er 17000 in gebruik bij het amerikaanse leger (niet op 446 ) voor communicatie in het veld. Voor gebruik binnenshuis is LPD ook goed geschikt. Wij werken zelf (voor communicatie tussen stagemanager, beveiliging e.d.) met de DNT WT 77. Deze heeft het grote voordeel dat 'ie op beide banden werkt.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Er is onlangs een test gedaan met PMR portofoons (446 MHz). Motorola kwam er zeer slecht vanaf. De Talkabout (goedkope model) heeft veel ruis. Wel goed uit de test kwamen de porto's van kenwood en ICom. van dit laatste merk zijn er 17000 in gebruik bij het amerikaanse leger (niet op 446 ) voor communicatie in het veld. Voor gebruik binnenshuis is LPD ook goed geschikt. Wij werken zelf (voor communicatie tussen stagemanager, beveiliging e.d.) met de DNT WT 77. Deze heeft het grote voordeel dat 'ie op beide banden werkt.
                        heb je een website met het testverslag?? interesseert me namelijk wel...

Comment

• Pieter Huijgen
                          • Sep 2003
                          • 766

Voor zover ik weet is het artikel nergens op internet gepubliceerd. Het artikel kwam iig uit verbinding, een tijdschrift voor de prof. communicatie in met name de hulpverleningssector. als ik weer bij m'n vriendin ben zal ik t artikel wel meenemen en inscannen.

Comment

• J.S. Coolen
                            • May 2008
                            • 254

Een oud topic, dus maar opnieuw de vraag.

Is ASL nog steeds het beste, of zijn er betere systemen. Draadloos zou wel fijn zijn.

Als ik het verhaal op de site van ASL geod heb begrepen heb ik voor een setje van 2 zenders/ontvangers het volgende nodig klopt dat?

BS181 + 2 beltpacks en 2 headsets (uitbreidbaar tot 15 beltpacks) (ongeveer 700 euro bruto)

WS 200 + 2 beltpacks en 2 headsets (max 8 beltpacks)
                            (ongeveer 3700 euro bruto)

Sennheiser heeft ook een set met 5 beltpacks (1 master + 4 slaves) Maar daar kan ik weinig over vinden. Is wel heel veel goedkoper, namelijk 3000 euro excl headsets
                            Last edited by J.S. Coolen; 02-08-08, 22:37.
                            Account niet meer actief.

Comment

• kjp
                              • Jul 2008
                              • 24

tsja

werk bij een video audio organisatie en we zweren nog steeds bij asl

en draadloos is altijd lastig
                              Soundman - The one person everyone in the band should treat really well ... but doesn’t. He or she is the hard working individual that can fix everything you own (including the band’s van) armed with nothing but a jackknife, a gum wrapper and gaffer tape.

Comment

• Dennis vd Dool
                                • Jan 2007
                                • 72

Kwam die Sennheiser-dingen een tijdje geleden tegen in een theater. Mijn ervaring toen was goed. Zijn compact en licht. Alleen het fijne weet ik er niet van. Misschien iemand anders??

Comment

Working...