citaat:
Al bdie vermogen praatjes lijkt me niet echt iets om van uit te kunnen gaan. Speakers zijn zo verschillend! De een heeft de helft van het vermogen nodig vergelen met een anders om het zelfde niveau te kunnen halen! (uiteraard met ongeveer de zelfde spec)
Zeker waar. Maar wat dacht je van acoustic. Een jaar geleden techniek gedaan in een oud theater (was een trance party) 2000 watt meer dan ruim voldoende voor die 800 a 9000 man. Om maar een voorbeeld te noemen.
Al bdie vermogen praatjes lijkt me niet echt iets om van uit te kunnen gaan. Speakers zijn zo verschillend! De een heeft de helft van het vermogen nodig vergelen met een anders om het zelfde niveau te kunnen halen! (uiteraard met ongeveer de zelfde spec)
citaat: De grootte van de zaal weegt veel harder door dan de hoeveelheid volk dat erin zit.
Dat is ook de reden waarvoor ik hier enkele dagen geleden het volgende postte...
citaat:
Wel, de eerste die hier een zinnig antwoord op kan geven, EEN DIKKE PROFICIAT!
En wie het dan nog in een formuletje kan gooien... nog een dikkere proficiat!
Heb hier ondertussen al weer heel wat larie kunnen lezen...
Wel, de eerste die hier een zinnig antwoord op kan geven, EEN DIKKE PROFICIAT!
En wie het dan nog in een formuletje kan gooien... nog een dikkere proficiat!
Heb hier ondertussen al weer heel wat larie kunnen lezen...
Je kan NOOIT via een regeltje bepalen welk vermogen je gaat nodig hebben. Het hangt van zoveel verschillende factoren af.
Je kan enkel uit ervaring en dat dan nog situatie per situatie bekijken.
Vb : Je dient een installatie te plaatsen in een zaal waar je zelf nog NOOIT een klus gedaan hebt en je gaat dan uit van de regeltjes die hier worden beschreven... je zou dan wel eens raar staan kunnen kijken met je X aantal Watt per persoon.
Kan echt wel lachen worden!
De feestelijke groe(n)ten
Tom Manshoven
Comment