galmpje op dateq apollo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    #1

    galmpje op dateq apollo

    Hey,

    FF een vraagje, ik moet voor een zingende dj (ja ja, die zijn er ook) een galmpje in de dj-set stoppen, de dj set bestaat uit een dateq apollo en een denon 2600F. Het galmpje is een berhinger virtulaiser pro (of hoe je dat ook schrijft).

    Het probleem is dat bij de dateq mixer mic1 effect zend naar links en mic2 naar rechts. Nu wou ik dus gewoon een stereo galm op mic1 hebben maar krijg het dus niet klaar. Wat is de oplossing? (nee, niet een verloopje van 1xTulp naar 2xTulp)

    MVG Willem (info@w-s-s.nl)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

    #2
    Waaom maak je je galm niet 2x mono door de 2 engines van de Virtualer te koppelen? Hoort niemand...

    Don't call me DJ!
    Don\'t call me DJ!

    Comment

    • Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

      #3
      Probleem is dat op de appollo mic1 send-ret. alleen op links zit en mic2 send-ret. alleen op rechts terugkomt. Het probleem zit dus niet in de galm. Ik dacht namelijk ook dat het zo simpel was. Niet dus....Maar hoe kan het dan wel?

      MVG Willem (info@w-s-s.nl)
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

      Comment

      • Jeroen
        • Aug 2000
        • 1021

        #4
        Galmpje tussen de microfoon en mixert proppen,...

        Groeten,
        Jeroen

        <-= Site is geupdate -=>
        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

        Comment

        • Dré
          • Nov 2001
          • 409

          #5
          Een microfoon (één microfoon) is nogal verschrikkelijk MONO. Er is dus GEEN ENKEL probleem.

          Stop de send van de microfoon in links EN rechts van de galm en de uitgang van de galm (die WEL stereo kan zijn) voer je dan naar de links en rechts return.

          Effectje "tussenprikken" zal niet gaan aangezien de Dateq mixers geen channel inserts hebben (het zijn DJ mixers, geen PA mixers).

          -- Pardon my French, I'm Dutch --
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

          Comment

          • Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

            #6
            Dus wel een splitter?

            Maar wat is dan de reden waarom de heren van dateq het zo maken dat als ik een galm aansluit deze als dat op mic1 is dan alleen links te horen is en als ik dat op 2doe alleen rechts? Dan zou ik zeggen maak het dan zo dat je bijde sends stereo uitvoerd.

            FF voor degene die niet weten hoe het er ongveer uitziet,
            achter op de apollo zitten 4tulp stekkertjes, send 1-ret 1 en send 2 en ret2.

            Maar ik ga m´n probleem dus maar oplossen met een splittertje.

            )ps, jeroen, de meeste dj´s hier weten niets eens hoe een galmpje werkt, die gaste moeten gewoon aan de send kunnen draaien en dan galm hebben, ze zijn niet allemaal zo slim hé! (een van m´n beste feest dj´s weet niet eens hoe zo´n plug met drie piemeltjes heet-XLR dus)

            Ik had gehoopt dat je gewoon send had op 2xtulp (van beide micro´s) en dat dan zo je effect in kon sturen, maar goed het is niet anders.

            MVG Willem (info@w-s-s.nl)
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

            Comment

            • Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

              #7
              Had ik de heren DJ's dan toch weer te hoog in geschat <img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle>

              Groeten,
              Jeroen

              &lt;-= Site is geupdate -=&gt;
              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

              Comment

              • Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

                #8
                Het is geen enkel probleem om alleen 1 signaal in de galm te gooien. Als je een audio signaal op links in zet, dan maakt hij er zelf een stereo galm van. Scheelt weer paralellen.

                Groet
                Mathijs

                Comment

                • Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

                  #9
                  Zeg Jeroen, misschien moet je eens een cursus "techniek voor dj's" opzetten.

                  Overigens werken wij ook met een virtualizer pro, werkt goed dat ding, heb alleen nog nooit geprobeerd met een 1 kanaal voeding.
                  Groet Micha

                  groener dan mij kan niet, dus je zou het moeten weten
                  De groeten => Micha

                  Comment

                  • Jeroen
                    • Aug 2000
                    • 1021

                    #10
                    Ik WIL en KAN niet met DJ's werken <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

                    Groeten,
                    Jeroen

                    &lt;-= Site is geupdate -=&gt;
                    Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                    Comment

                    • Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

                      #11
                      Het is bij die dj's ook maar net wat ze willen snappen........

                      We doen het toch maar mono met de galm, dat werkt nu perfect.

                      MVG Willem (info@w-s-s.nl)
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                      Comment

                      • Jeroen
                        • Aug 2000
                        • 1021

                        #12
                        Mensen die links of rechts in de zaal staan horen dat toch niet <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
                        en al stonden ze in het midden,... probeer eens iemand te vinden die het wel hoort,... als er geen vergelijkingsmateriaal is.

                        Groeten,
                        Jeroen

                        &lt;-= Site is geupdate -=&gt;
                        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                        Comment

                        • Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

                          #13
                          Naja dat hoor je echt niet. Van dat mono signaal maakt hij namelijk een stereo galm. En dat geeft de stem "een ruimtelijke sound"

                          Groet
                          Mathijs

                          Comment

                          • Jeroen
                            • Aug 2000
                            • 1021

                            #14
                            Ja, alleen als je hem ook mono terug laat komen is er niet veel 'stereo' aan.

                            Groeten,
                            Jeroen

                            &lt;-= Site is geupdate -=&gt;
                            Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                            Comment

                            • Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

                              #15

                              Meestal draaien die dj'tjes zo lekker hard, dat je oren daar niet echt meer op letten volgens mij, en als het een redelijke dj is, horen de meeste het toch niet omdat ze het veel te druk hebben met dansen enz...

                              groener dan mij kan niet, dus je zou het moeten weten
                              De groeten => Micha

                              Comment

                              Working...