Superlux drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Je ride zal een beetje ,maar niet veel, opgepikt worden door de mic van je floortom, erg veel volume zal je er niet mee winnen aangezien de Superluxjes toch een beetje aan de doffe kant zijn.

Een béta is iets helderder maar zal voor je snare geen dramatisch klankverschil opleveren, mischien is het een voordeel omdat je naast je snare ook je hat wil pakken. Of het de extra centen waard is zal je zelf moeten beoordelen.

En voor de rest veel succes met zoeken, probeer het vooral via internet zou ik zeggen.

Succes ermee!

Comment

• Ronnie zeee
      • Nov 2002
      • 12

Hey sparkey en de rest:
      Kennen jullie de onderstaande microfoon's?
      ik ken ze namelijk niet en heb geen idee wat een phantom adapter is!

De onderstaande kreeg ik te koop aangeboden:

AKG C407 microfoon, met Phantom adapter en B9 batterijvoeding, compleet en net set

Groeten Ron

Comment

• Be
        • Nov 2002
        • 11

Is de opus serie van bayer niet wat???, klinkt redlijk goed voor die prijs.

Groetten Be

Stevon rules!
        Stevon rules!

Comment

• Ronnie zeee
          • Nov 2002
          • 12

he Be,

de opus serie van bEyer is niet echt een oplossing,
          deze worden vooral gebruikt voor blaasinstrumenten.

De opus 53 wordt gebruikt voor: akoestische gitaar, piano, viool, maar ook de hihat en bekkens (overhead).

Zij het net dat ik voornamelijk op zoek ben naar de versterking van Snare/bas en tom's.

De Opus 87 zou eventueel kunnen voor de snare, maar is een beetje aan de prijzige kant €169,- om alleen de snare mee te kunnen pakken.

Groeten Ron

Comment

• Muziekschuur
            • Nov 2002
            • 2

Ik heb een knap superlux setje, met klemmetjes. Klinkt top (dure serie dus).

Wil je het kopen? Koop dan zo'n goedkoop setje, want: klemmetjes apart, snoeren apart, misschien nog wel een multikabel.... ben je even verder leeg met je portemonnee.

Yep
            Yep

Comment

• Be
              • Nov 2002
              • 11

Je hebt gelijk, hij is wel wat aan de dure kant, maar wat ik meestal doe

2 x overhead = Opus 53
              1 x Snare = Opus 87
              1 x Kick Base = Opus 65
              Dit is meestal genoeg omdat het kleine ruimtes zijn.
              Maar je hebt gelijk mischien toch nog wel wat te duur voor wat we hij zoekt.

Maar wat ook nog wel redlijk is, is de D660S van akg (emotion serie). Ik weet dat hij niet TOP klinkt, maar hij kost ook maar E 75,- (ongeveer), ik gebruik hem soms nog als overhead, als het moet, maar voor snear en tom verwacht ik dat hij ok wel werkt.

Eh het kan zijn dat ik onzin verkondig, zecht het dan maar, ik moet ook nog veel leren

Groetten Be

Stevon rules!
              Stevon rules!

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

citaat:Hey sparkey en de rest:
                Kennen jullie de onderstaande microfoon's?
                ik ken ze namelijk niet en heb geen idee wat een phantom adapter is!

De onderstaande kreeg ik te koop aangeboden:

AKG C407 microfoon, met Phantom adapter en B9 batterijvoeding, compleet en net set

Groeten Ron
                Ik ken die mic's ook niet Ronnie, dus ik kan er niks over zeggen.

Comment

• Ronnie zeee
                  • Nov 2002
                  • 12

Hey allemaal nog een vraag:

wat vinden jullie van de sennheiser E604 (voor toms en snare)en de E602(bass)?

Groeten Ron

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Als je e604's voor je toms kan krijgen zou ik het zeker doen, het zijn mijn favoriete tommic's vooral doordat ze zo makkelijk en snel te plaatsen zijn. Voor de snare heb ik ze 2x noodgedwongen gebruikt maar daar werd ik toch niet echt blij van, wat ik ook deed ik kreeg de snare niet goed genoeg de mix uit. Bijkomend nadeel in jouw situatie zou ook nog zijn dat het moeilijker word de hihat goed mee te pakken, niet alleen omdat het een clip-on is maar ook vanwege het karakter van de mic.

De 602 is geen slechte bassdrummic maar hij mist de power en de definitie die een d112 wel heeft.

Hoe komt het dat je nu over 604's begint Ronnie? is je budget groter geworden?

Comment

• Ronnie zeee
                      • Nov 2002
                      • 12

Hey Sparky,

bedankt voor de info anders had ik nooit zo'mn goede drummics gekocht,

ik ben namelijk sinds vorige week in het bezit van
                      4*604
                      1 *D112
                      1* SM57

Nu zul je denken dat dit veel centen gekost zou moeten hebben,
                      maar ik had geluk dat er iemand ze allemaal wilde verkopen voor de schappelijke prijs van 300 euro, dus aardige mensen bestaan er ook nog.

Ik Heb er zaterdag mee opgetreden en het geluid was PERFECT,
                      Groeten Ron

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Da's zeker een hele goeie deal, gefeliciteerd!

Comment

• geluidmoderator
                          • Sep 2002
                          • 152

Ronnie, gefeliciteerd met je aankoop. Dit lijkt mij een mooi moment om dit topic af te sluiten.

Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums
                          Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

Working...