Hoi,
Ik heb gisteren een paar B300 gekocht.
Ze werden om 18u geleverd en om 19u stonden ze al te draaien op een fuif.
Dit doe ik normaal niet (eerst testen) maar er was geen enkele mogelijkheid.
Het was een feesie van 100man, waarvoor ze als PA gebruikt gingen worden.
Het eerst die me opviel is de grootte van die spullen en het mooit design. Is wel serieus gebouwd, met speciale vaten voor het vliegen.
De B300 is 225W max voor de 15" en 75W max voor de 1 1/4".
Deze heeft gain, bass, treble en mic/line knoppen. Ook een ingebouwde limiter. Wel handig zijn de groene en rode leds aan de voorkant die aantonen dat deze werkt en of er limiting optreedt. Zelfde vind men vanachter terug.
Op een hoogte geplaatst, werden ze geleidelijk tot max van hun gain gedreven, met een vermindering van treble en verhoging van de bass instellingen.
En ik werd toch heel aangenaam verrast door deze monitortjes.
Ze geven een niet "te" krijsend hoog en toch een goede bas. Deze gaat niet superlaag ( was op een hoogte ), maar na de fuif eventjes op de vloer zelf geprobeerd en er kwam duidelijk wat meer laag uit.
Ik moet toegeven dat 100man wel het maximum was, maar was goed te doen ( was namelijk een goede zaal ).
Je kan ze heel gemakkelijk opstapelen om een dubbel setje te bouwen bv.
Nu enkele min punten : Ze zijn zwaar, heel zwaar ( rond de 29kg ).
Ze worden heel heet, maar geen probleem daarmee gehad ( van 19u tot 4u 's morgens vol open waar soms de limiters in gang kwam ).
De verpakking, grote doos met heel wat ISOMO (wit spul).
Heel saai om weg te smijten, of houden jullie al jullie dozen bij in het geval van een probleem ?
Ik denk dat dit het ongeveer zal zijn. Een heel erg goede monitor voor zijn prijs. Als Behringer nu een active subwoofer zou ontwerpen in dezelfe serie, zou ik er dadelijk kopen.
Zo dat was het, wie is er met mij een sof niet ?
Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
Ik heb gisteren een paar B300 gekocht.
Ze werden om 18u geleverd en om 19u stonden ze al te draaien op een fuif.
Dit doe ik normaal niet (eerst testen) maar er was geen enkele mogelijkheid.
Het was een feesie van 100man, waarvoor ze als PA gebruikt gingen worden.
Het eerst die me opviel is de grootte van die spullen en het mooit design. Is wel serieus gebouwd, met speciale vaten voor het vliegen.
De B300 is 225W max voor de 15" en 75W max voor de 1 1/4".
Deze heeft gain, bass, treble en mic/line knoppen. Ook een ingebouwde limiter. Wel handig zijn de groene en rode leds aan de voorkant die aantonen dat deze werkt en of er limiting optreedt. Zelfde vind men vanachter terug.
Op een hoogte geplaatst, werden ze geleidelijk tot max van hun gain gedreven, met een vermindering van treble en verhoging van de bass instellingen.
En ik werd toch heel aangenaam verrast door deze monitortjes.
Ze geven een niet "te" krijsend hoog en toch een goede bas. Deze gaat niet superlaag ( was op een hoogte ), maar na de fuif eventjes op de vloer zelf geprobeerd en er kwam duidelijk wat meer laag uit.
Ik moet toegeven dat 100man wel het maximum was, maar was goed te doen ( was namelijk een goede zaal ).
Je kan ze heel gemakkelijk opstapelen om een dubbel setje te bouwen bv.
Nu enkele min punten : Ze zijn zwaar, heel zwaar ( rond de 29kg ).
Ze worden heel heet, maar geen probleem daarmee gehad ( van 19u tot 4u 's morgens vol open waar soms de limiters in gang kwam ).
De verpakking, grote doos met heel wat ISOMO (wit spul).
Heel saai om weg te smijten, of houden jullie al jullie dozen bij in het geval van een probleem ?
Ik denk dat dit het ongeveer zal zijn. Een heel erg goede monitor voor zijn prijs. Als Behringer nu een active subwoofer zou ontwerpen in dezelfe serie, zou ik er dadelijk kopen.
Zo dat was het, wie is er met mij een sof niet ?
Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
Comment