Geluid en gehoorbeschadiging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jules crapules
    • Aug 2006
    • 7

Originally posted by Tofke78
    Misschien is dit niet meer relevant, maar ik heb dit probleem ook. Aan m'n rechteroor nog meer dan aan m'n linkeroor. Ik weet helaas ook niet wat ik eraan moet doen om dit op te lossen. Het valt me wel op dat ik dit sneller heb wanneer ik vrij dicht tegen de boxen sta.

uuhh een beetje minder hard spelen op het podium werkt preventiever dan een gehoorappaaraat

trouwens mogenn we nog wel ergens in NL harder dan 80 dB dan ¿¿

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

Ik heb gehoort dat als je vaak een piep in je oor hebt na een feest of wat dan ook. Dat deze op latere leeftijd blijven is (dus altijd zo'n irritante piep in je oren). En dit is niet op te lossen met een gehoorapparaatje of iets dergelijks.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Neem maar van mij aan dat een piep in je gehoor altijd een blijvende schade tot gevolg heeft.
        Wat stuk gaat komt niet meer terug.

Comment

• axys
          • Aug 2006
          • 107

Ik weet er alles van.
          Ik heb al enkele bezoekjes aan het ziekenhuis gebracht daarvoor.
          Daarna heb ik ook voortaan oordopjes tijdens optredens in gedaan om erger te voorkomen.
          Ik weet het, het is te laat, maar toch.
          JP/PA Geluid & Licht

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Ik denk zo, dat driekwart van de geluidstechnici die live mixen een behoorlijke beschadiging hebben inclusief het 'piepen' in de oortjes wat nooit meer weggaat (Tinnitus).
            Alleen,,, wie durft er voor uit te komen? Bang als we zijn dan niet meer te mogen mixen???
            Gedurende een aantal jaren meerdere dagen per week aan livemuziek met een niveau van boven 100dB (A) blootgesteld???>> ZEKER weten, dat je gehoor blijvend is beschadigd!!

Ik lees wel eens van 35-40 jarige technici die beweren de 18 kHz nog moeiteloos te horen. Zeggen er echter nooit bij op welk niveau dat is.
            Zet mij een toontje van 16kHz voor op een niveau van 110 dB en ik hoor hem ook hoor! (ben 59 jaar..)

M.a.w. wees toch zuinig op je oren! Als je spijt hebt, is het al telaat!!
            Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

ik ben al in de jaren 80 begonnen met doppen dragen.
              In die tijd werd je er letterlijk nog voor uitgescholden. Die fancy onzichtbare dingen bestonden nog niet dus ik liep met die zwemmersdingen als ik weer geen nieuwe bruine legerdoppen kon krijgen.

toch is mijn gehoor beschadigd. Ik heb meer dan eens tijdens het aansluiten van mijn gitaarpedalen voorop het podium ongeveer met mijn hoofd op de monitor gezeten die een locale techneut besloot in te gaan regelen met alle volumes nog vol open van de vorige gig. *pieeeep* Of dat een trompettist vond dat hij even warm moest spelen terwijl er hoofden van anderen op minder dan een meter van zijn beker bevonden.

rechteroor mist tophoog, linkeroor een stuk midden. Dus bij het mixen moet ik flink knutselen om overzicht te houden. Geen tinitus trouwens gelukkig.
              lekker belangrijk!

Comment

• sd_2
                • Dec 2005
                • 134

Inderdaad, als je de "piep" te pakken hebt raak je em ook niet meer kwijt. Jammer dat je dit pas echt gelooft als het te laat is. Ik dacht altijd dat mijn oortjes het wel aankonden totdat een weekendje werken met ARCS daar een eind aan maakte. En ben pas 21....
                De fluit is wel aanwezig, maar dan alleen s'nachts als het echt stil is, gelukkig ben ik er al aan gewend maar blij ben ik er niet mee..

Comment

Working...