Uitslag woofer ( Conus uitspringen ? )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Spyder
    • Jan 2002
    • 190

Uitslag woofer ( Conus uitspringen ? )

Misschien een domme vraag maar 'k heb hier een woofer van CERWIN VEGA met rubberen rand
    en soms maakt die echt wel vies veel uitwijking ( staat als Sub met een crossover op 60hz )
    maar soms maakt die zo een felle uitwijking dat ik echt schrik krijg dat hij er misschien zou uitvliegen ofzo
    zou dat kunnen of zijn woofers daar tegen beschermd ?

• -Bart-
    • May 2001
    • 827

Het lijkt me vrijwel onmogelijk om met muziek signalen je spreekspoel uit je luchtspleet te jagen. De spider (het meestal gele harmonica stuk stof) belemmert meestal samen met de conus ophanging ook de uitslag naar voren. Wat vaker gebeurt, is dat de spreekspoel tegen de poolplaat te pletter slaat.

Bij de juiste kast ontwerpen is de demping van de kast altijd goed op die van de driver aangepast, en kan de driver over het hele freq-bereik normaal worden belast zonder dat er vreemde dingen gebeuren.

Nobis Nil Nimis Aburdum.
    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Dj Spyder
      • Jan 2002
      • 190

ah ok , 't is juist ben zo wat Bass Testjes aan't runnen ( zalig )
      toen kwam ik een resonantietest tegen , die heeeeeeeeeeeel laag begint , woofer week heel fel uit en dan sneller en sneller ....
      daarmee

Comment

• Dj Spyder
        • Jan 2002
        • 190

btw , kan er iets gebeuren als ie op z'n max zit ? bv speaker kapoet ofzo ?

Comment

• Mr Dj
          • Jan 2002
          • 836

max, hoe bedoel je, max vermogen. het is mogelijk maar het gebeurd volgens mij niet altijd. want ik heb een raveland van 500W max die een s1200 overleefd heeft dus.........

Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• Dj Spyder
            • Jan 2002
            • 190

citaat:
            max, hoe bedoel je, max vermogen. het is mogelijk maar het gebeurd volgens mij niet altijd. want ik heb een raveland van 500W max die een s1200 overleefd heeft dus.........

S1200 ?

sorry maar zo technish ben ik niet aangelegd ivm componenten , woofers enzo

maar 'k heb wel schrik dat 'k men woofertjes eruit laat springen , héhéhé

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

citaat:S1200 ?

sorry maar zo technish ben ik niet aangelegd ivm componenten , woofers enzo
              s1200 is een dynacord versterker

speakerfreak was here....
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Dj Spyder
                • Jan 2002
                • 190

ah mijn zitten lekker op een radon 900( half open ) komt genoeg uit voor hoe hard ie staat

Comment

• Ward
                  • Aug 2000
                  • 352

In sommige basreflex configuraties (lees verkeerd berekende voor de desbetreffende speaker) of In free Air (speaker in hoeddenplank in auto) kun je ook met muziek signalen de speaker makkelijk uit de luchtspleet jagen en eventueel druk de spoel zichzelf scheef en kán hij boven op de magneet vast blijven zitten.
                  Maar als de kast enigzins goed berekend is en de woofer vrijwel niet onder de poortresonantie van je reflex kast gebruikt wordt zal er inderdaad weinig kunnen gebeuren.

Groet,
                  Ward

Intervisual Laser Productions

-=(no link? see profile)=-
                  Groet,
                  Ward

Comment

Working...