Lem vs HK audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dome
    • Mar 2002
    • 159

Lem vs HK audio

Gezien de vele reacties (0) op mijn vorige topic zal ik de vraag anders stellen.

Ik zou graag willen weten wat de beste prijs/kwaliteit verhouding is.

A. Lem
    B. HK audio

Dus welk merk zouden jullie kiezen en uiteraard waarom.(dit is misschien persoonlijk,maar een mooie conclusie kan ik er wel van maken)

gegroet
  • dome
    • Mar 2002
    • 159

Wat het belangrijkste is zijn de kwaliteit (qua techniek)
    en gebruik en geluidskwaliteit.Afschrijving(waarde)

Het gaat hier om de actieve systemen.

gegroet

Comment

• Destiny
      • Jul 2001
      • 899

Als je die blauwe LEM kastjes bedoelt zou ik zeker voor die HK Audio kasten gaan. IK vond die Lem kasten namelijk erg blikkerig klinken... gewoon NIET dus!

Zoek en gij zult vinden... vind gij niet dan is het zoek! - Ik heb nu ook ProDJuser

Comment

• Disco Service Apeldoorn
        • Nov 2000
        • 299

ik denk dat je zelf eens goed naar beide systemen moet gaan luisteren, en ook eens naar iets anders.

Ik was zelf nogal onder de indruk van de nieuwe opera serie van Db technologies. ( over prijs kwaliteit gesproken ).

Koop wat jou het meeste aanspreekt, bij een dealer die jou het meeste aanspreekt.

Dan is de prijs - kwaliteits verhouding altijd goed !

Comment

• PHsound
          • Mar 2002
          • 190

He die dome:

Ik heb zelf een lem set de K serie.

De K6 top
          en de KL als bass

zelf vind ik het geen verkeerde set!
          ik heb echter wel 2 bass en 1 top per kant.

deze set is 2e hands gekocht van een bedrijf die ook met eaw en turbo werken dus die weten denk ik zo wel wat ze kopen\.

wat ik vind van mijn setje is het klinkt tog wel lekker strak lekker simpel met die amps erin.
          lekker warm geluid.
          ziet er netjes uit je kan er overal meej aan komen.
          heb er dus andere gril voor zitten.

vele zeggen da lem een Kl*te merk is maar ik denk dat het tog een erg leuk systeem is voor je geld.

mijn set is 4,2 kw bijelkaar het is dus zeker een leuk setje om mee te beginnen en eventueel uit te breiden.

Van Hk weet ik verder niet zoveel heb alleen een keer gehoord en mijn mening was toen dat het beter kon! (snapt u?)

DJ-Productions= PHsound!!!!!!

Comment

• PHsound
            • Mar 2002
            • 190

Ow en dat setje Db technologies waar disco service het over had.

heb ik ernaast gehad de gepouwerde toppen met de 18" bas.

mijn keuze was dus zo van ik heb nu geld voor die lem set of ik koop die db toppen wandt het is gewoon duurder als die lem set en koop dan later de bassen.

ben je tog weer een paar maanden verder en ik denk dat je met beide sets de zelfde kwaliteiten aan kunt wat wel was:

met die 18" bass onder die toppen klonk/ voelde je hem wel lekerder als de lem set die ik er naast had staan.

alleen op dat moment was de lem set kompleet.

Pfff lang verhaal.

ik zeg maar zo smaken verschillen.
            en kijk niet naar meningen van een ander beslis zelf wat jij het mooiste vind.
            en als je in de buurt bent wil ik je het setje ook nog wel laten horen.

DJ-Productions= PHsound!!!!!!

Comment

• dome
              • Mar 2002
              • 159

Bedankt voor de adviezen tot nu toe.
              Ik heb contact opgenomen met Heuff (bij mij het dichts in de buurt)
              voor meer specifieke info over verschillende actieve systemen.
              Tevens zal ik het ook niet laten om daar de verschillende systemen te gaan beluisteren.

Ik laat nog wel weten wat het wordt.

Comment

• P-JAY
                • Aug 2002
                • 4

Ik heb zelf de lem ellipse serie, 15.3 om precies te zijn, we gebruiken ze nu een jaartje en ze klinken nog steeds goed! Ik weet niet hoe de HK klinkt maar de lemmetjes klinken zeker goed! Nog nooit klachten/problemen mee gehad! Mzzls P-JAY

Comment

• Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

Als ik dan toch mag kiezen ga ik toch voor die DB Tech,... ook niet alles maar is niet verkeerd, zeker niet voor dat geld.

Groeten,
                  Jeroen

<-= Site is geupdate -=>
                  Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• bluesky
                    • Jul 2002
                    • 102

Hallo,

Ik heb zelf een hk actor setje en het beval me prima voor een drive-inn disco. Owkey als je er een band op zet dan kom je flink body te kort.

LEM heb ik bij een vriend gehoort maar het klink een beetje naar blik. ( dat is mijn mening dan)

MVG

Erwin

BS sound

Comment

• Madmike
                      • Jul 2003
                      • 70

ik heb zelf een setje LEM PFM 15s (15"bas) en PFM12.2 (12" mid 1"hoorn hoog), klinkt echt niet verkeerd, de LUCAS van HK staat daar tegenover, ik heb ze gehoord en ze klinken heel mooi en warm, ingebouwde amp, alleen wan min bas voor de iets grotere ruimtes. die LEM kastjes klinken trouwes veel beter sinds ze achterin mijn combi liggen dreunen...
                      leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• MeElmo
                        • Aug 2003
                        • 45

citaat:Geplaatst door dome

Gezien de vele reacties (0) op mijn vorige topic zal ik de vraag anders stellen.

Ik zou graag willen weten wat de beste prijs/kwaliteit verhouding is.

A. Lem
                        B. HK audio

Dus welk merk zouden jullie kiezen en uiteraard waarom.(dit is misschien persoonlijk,maar een mooie conclusie kan ik er wel van maken)

gegroet
                        neem gewoon de JBL Mpro set... klinkt als een tiet.... is iets duurder mischien, maar dan heb je ook wat...
                        SHA\'MON..... auw..

Comment

• B-Rental
                          • Sep 2003
                          • 76

Voor actieve betaalbare series zou ik je mackie aanbevelen.
                          ]

Comment

• goldsound
                            • Jan 2003
                            • 429

citaat:Geplaatst door B-Rental

Voor actieve betaalbare series zou ik je mackie aanbevelen.
                            Hier ben ik het mee eens, ik weet alleen niet of dit kwa prijs hetzelfde ligt als LEM en HK
                            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Wat het belangrijkste is zijn de kwaliteit (qua techniek)
                              en gebruik en geluidskwaliteit.
                              Afschrijving(waarde)
                              Volgens mij komen ze uit dezelfde fabriek, ze klinken beide bijna hetzelfde, en schrijven allebei evenhard af ( heel snel, dus)

ik geef er geen inruilprijs voor, in iedergeval.

speaking over DB : ja dan praat je over wat anders. Maar dan zijn er nog veel meer opties, ook in budget.

Comment

Working...