Verschil Peavey PV / GPS series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Verschil Peavey PV / GPS series

Ik draai momenteel alleen met versterkers van de CS en de GPS serie.
    Nog nooit problemen meer gehad.

Nu zijn Peavey en Crest een poos geleden al samengegaan en daaruit heeft Peavey de nieuwe GPS serie uitgebracht. (Naar ik hoorde de goede punten van PEavey en Crest samengevoegd tot een toch redelijk betaalbare amp). Ongeveer samen met de GPS serie heeft Peavey enkele nieuwe PV amps uitgebracht. Qua uiterlijk zien de GPS'jes er verdacht veel uit als de PV's

Nu zie ik de PV's steeds vaker en het verschil tussen bijv. de GPS-2600 en de PV-2600 is ongeveer 600 Euro. Toch een behoorlijk bedrag voor "hetzelfde" vermogen.

Wie weet wat het verschil is tussen beidde amp series, en wat je daar "on the road" van merkt.

Bedankt, Remy

EDIT door de Fotomod: Topic verplaatst naar Geluidsforum
  • René
    • Oct 2000
    • 126

De PV serie is low budget dj spul, niet gemaakt om iedere dag te mishandelen. De CS en GPS serie zijn dat wel. Dit zie je vooral terug in het koelsysteem, voeding en beveiliging.

René
    René

Comment

• Reemski
      • Dec 2001
      • 690

He???

Fotoforum?? Ik zou toch zweren dat ik het in het gewone forum had gestopt.... ach, het was al laat zullen we maar zeggen. Bedankt voor het verplaatsen.

Maar dat bedoel ik dus.. De technische verschillen. Daar ben ik benieuwd naar...

Comment

• MUSCOM
        • Mar 2002
        • 62

Het verschil tussen de GPS en PV serie zit hem in het voedingsgedeelte

De GPS is een high efficiency amp. dat houdt in dat het voedingsgedeelte bij meer vermogen op een hogere voedingspanning schakeld waardoor je minder verlies en minder warmte ontwikkeling hebt. als je de GPS openmaakt dan zie je maar wienig koelroosters.
        De PV serie is een convensioneel ontwerp, dus: 1 ringkerntrafo, groot koeloppervlak, ventilator, speakerbeveiliging, zware eindtransistors. oftwel een onverwoestbaar konstructie. maar minder efficient.

Comment

• MUSCOM
          • Mar 2002
          • 62

O ja, de voorloper van de GPS serie was de CS,G series deze heb ik in gebruik en hebben bijna dezelfde Konstructie als de GPS serie. De GPS serie is gelukkig wat lichter qua konstruktie, (CS3000G 30 KG) (CS1800G 20 KG) Ze zijn onverwoestbaar en ook bij zo'n 20% spanningsval 180 volt blijven ze gewoon hun werk doen en dat is prettig om te weten als je op slechte spannings voorziening draait. Probeer dat maar eens met AD, QSC, Crown, Digam, of een heleboel andere merken, die houden er gewoon mee op. Ik vindt dat laatste het sterkste punt van de Peavey.

Comment

• John Smits
            • Nov 2001
            • 111

De PV series ken ik niet allemaal, maar de PV 2600 heeft wel degelijk dubbele voedingsspanningen. Op normaal vermogen zoiets van + en - 57 volt en als het nodig is wordt deze spanning met fets opgetild naar + en - 114 volt. De koelblokken vallen reuze mee voor een versterker die claimt 2x 900 watt aan 4 ohm af te geven.

John

Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

Working...