Inderdaad, er ligt hier nog een (digitale !!! ) KF prijslijst van oct 2003..... jammer, maar helaas. En de inruilwaarde (afschrijving) is ook nog niet bekend.
Kling & Freitag
Collapse
X
-
-
Kwa volume/helderheid/... kan het me namelijk niet voorstellen.citaat:Geplaatst door LJ Gerrit
Ik heb Kling & Freitag gehoort tijdens een demo naast GAE en Mach.
Kling & Freitag heeft best ballen maar is ongeloofelijk lomp en zwaar.
GAE (director set)en Mach (Slingshot) staken met kop en schouder er boven uit.
Uiteindelijk bleek Mach in combinatie met Powersoft verstekers toch de voorkeur te genieten.
GAE is leuke set, maar K&F vind ik toch echt beter klinken.
Super helder/open en toch stuiter hard.
Prijs van K&F is een beetje aan de hoge kant idd.Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)Comment
-
Denk dat de tweedehands prijzen best wel redelijk zullen worden, net als b.v. van EAW, omdat het wel een goed product is.citaat:Geplaatst door **************
Inderdaad, er ligt hier nog een (digitale !!! ) KF prijslijst van oct 2003..... jammer, maar helaas. En de inruilwaarde (afschrijving) is ook nog niet bekend.
herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
LJ Gerrit heeft een speciale relatie met Mach. 'T is hem vergeven...
En de drie vorige merken van deze importeur schrijven enorm af, tegenwoordig. Ook KF staat op zijn eigen website al met een dikke 50% afschrijving, in de drie (?) jaar dat dat materiaal nou in de handel is.
Comment
-
Hebben we allemaal wel eens last van, maar een GAE fan ben ik ook niet direkt. GAE mag van mij wel in de top 20 besten, maar echt niet bij de top 5 (10).citaat:Geplaatst door **************
LJ Gerrit heeft een speciale relatie met Mach. 'T is hem vergeven...
herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
jajaja, waar werkte jij ook al weer?citaat:Geplaatst door LJ Gerrit
Ik heb Kling & Freitag gehoort tijdens een demo naast GAE en Mach.
Kling & Freitag heeft best ballen maar is ongeloofelijk lomp en zwaar.
GAE (director set)en Mach (Slingshot) staken met kop en schouder er boven uit.
Uiteindelijk bleek Mach in combinatie met Powersoft verstekers toch de voorkeur te genieten.
Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Met die malle Balou???citaat: de set van o.a. Beethoven.
For the Record :dat was ooit mijn maatje bij First.........
Doe m de groentes..
Comment
-
Kling & Freitag is zeker niet slecht maar naar mijn idee meer vor het stevige bandwerk. Ik heb wel eens een AB test gedaan en dan is er met een band niets aan de hand en gaat het prima alleen zodra er spraak (lavalier oid) komt dan is het oppassen. Gaat inderdaad snoeihard maar klinkt naar mijn mening een beetje te wild voor allround toepassing. Er zit relatief veel laag/midden in wat niet altijd even handig is.Comment
-
Kleine aanvuling nog. Ik ken de componenten die gebruikt worden in de actieve serie erg goed en weet wat men er voor betaald. Naar mijn mening vraagt men er wel heel erg veel geld voor. Goed materiaal heeft uiteraard zijn prijs en uiteraard moet ook research betaald worden maar ik vind het een beetje erg uit balans.
Daarnaas is het lomp-zwaar.
Maar verder prima product voor de specifieke markt (bands)Comment
-
Ben ik niet met je eens.
Heb het zelf o.a gehoord bij Beethoven/ dance party met DJ Paul en toen klonk het echt rete strak/hard. Vind de GAE director set eerder een rock&roll (bands) set.
Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)Comment
-
Ook ik ben het hier niet mee eens. K&F heeft een helder een duidelijk klankbeeld in het spraak gebied. Stemmen komen erg duidelijk uit de speaker en zitten niet in de speaker.citaat:Geplaatst door MB Audiosystems
Kling & Freitag is zeker niet slecht maar naar mijn idee meer vor het stevige bandwerk.
Heb zelf enige ervaring met K&F. heb er van rock en roll, jazz, klassiek tot operette mee gedaan, alles blijft overeind! Toevallig vanavond een kerst musical in een kerk met een K&F-set gedraaid.....! Echt super klank, weinig EQ en andere shit nodig om aan het klinken te krijgen. (het onderscheidende kenmerk van K&F)
Rob KuenenComment
-
vraag is dan weer : Met welke set?
Acces , line, CA, ze verschillen nogal van klank onderling.
Qua prijs-stelling zijn ze idd duurder dan bv meyer, of nexo. Maar JW moet ook af en toe op vakantie....Comment
-
ga eens naar een forum in duitsland, daar spreken ze met lof over K&F maar dat kan natuurlijk ok omdat het duits is. ik weet dat de band Hooked on Red met laag van K&F speelt en dat gaat door merg en been. Iemand een hartaanval?? flink bassen en hij of zij wordt zo gereanimeerd. Is id wel erg zwaar, maarja hifi mensen vullen hun boxjes nix voor nix met zand of gieten kasten van beton!! heb eens gezien dat zo'n hififreak luidsprekers in de muur liet plaatsen!!JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Dan is het alleen maar hopen dat er een oem fabrikant op dit forum mee leest, dan zien we binnenkort mss wel Ling & Leitag speakers de markt op komencitaat:Geplaatst door MB Audiosystems
Kleine aanvuling nog. Ik ken de componenten die gebruikt worden in de actieve serie erg goed en weet wat men er voor betaald. Naar mijn mening vraagt men er wel heel erg veel geld voor. Goed materiaal heeft uiteraard zijn prijs en uiteraard moet ook research betaald worden maar ik vind het een beetje erg uit balans.
Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)Comment

Comment