Kent iemand speakers van merk SonicBang ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • groenteboer
    • May 2002
    • 187

Kent iemand speakers van merk SonicBang ??

Niet gelijk denken dat ik deze speaker gevonden heb in een HiFi kistje van Sanyo, neej tis echt een PA speaker.
    Deze heb ik enkele jaren geleden eens gekocht bij V*g*lz*ng te heerlen. Is een 18" speaker met alu chassis, 8 ohm, uiteraard linnen ophanging etc, geventileerde spreekspoel en spreekspoel doorsnede lijkt op 4" (geschat). Destijds gaven ze 400 Watt RMS op. Verder ziet hij er erg netjes afgewerkt uit. Heb hem destijds in een door dat bedrijf berekende bandpass kast ingebouwd. Nu wil ik echter andere kasten gaan bouwen (hoorns) en ben ik op zoek naar parameters van deze speaker. Ik heb het vermoeden dat dit echter een chassis van een bekende fabrikant betreft. Heeft iemand ervaringen met deze speaker van "SonicBang".

Alvast bedankt voor elke tip !

• groenteboer
    • May 2002
    • 187

Ik heb nog even de factuur van dat ding opgesnord waar het type op staat. Type: SonicBang DE-18120 8 Ohm 400 Watt RMS
    Daar ik op het net totaaaal niets van dit merk kan vinden en het mij raar lijkt dat een of ander wazig bedrijfje zo'n degelijke en netjes afgewerkte speaker ontwikkeld heb ik het vermoeden dat het dus een OEM is van een bekend merk.. Een foto van de speaker in ingebouwde toestand heb ik ook, echter deze is vrij wazig en van de zijkant genomen. Eventueel schroef ik de bovenkant van de kast een dezer dagen even (40-50 schroeven. . .) open en maak een fatsoenlijke foto..

Comment

Working...