fullrange??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rob
    • Dec 2000
    • 470

fullrange??

Hoi na het gebruik van de zoekmachine kwam ik toch hier terecht (ik als lichtpik ). Wat houd fullrange nou precies in ik zie dit niet altijd namelijk staan bij boxen.

Want ik was van plan om 2 boxen te gaan kopen alleen 2 toppen want het is voor kleine feestjes en nu is mijn oog gevallen op de opera serie van db technology`s om precies te zijn de opera 200 ( 200 watt rms 350 watt muziek stond er ) iemand ervaring met deze boxen ze zijn fullrange.

en om het helemaal bont te maken hoeveel watt versterker heb ik nou nodig als je 2 keer 200 watt rms hebt heb ik dan gewoon 2 keer 200 watt versterker nodig. ( ik heb het verstand van een boon als het om geluid gaat. )

Rob v.d. Molen
    Drive-in Breaktime
    Rob v.d. Molen
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Fullrange is dat de speaker alle tonen verzorgt... Dus niet een apparte bas en top speaker... hoop dat het zo duidelijk is

Zoek en gij zult vinden... vind gij niet dan is het zoek!

Site is ge-restyled...

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

Denk eraan dat ze meestal wel zeggen dat de speaker fullrange is (bv. van 40hz-20khz) maar dat ze "vergeten" te zeggen dat het op een schaal is van -10db.
      Dus dat bijvoorbeeld de speaker op 45hz tonen maar 90db rendement heeft en gemiddeld 100db rendement.
      Dan noemen ze die speaker wel fullrange maar hij gaat dan wel de bassen veel minder hard weergeven dan de midden en hoge tonen.

In dit geval (wat bij de meeste compacte kasten het geval is volgens mij) is een subje onder die "fullrange" kast zetten geen slecht idee, dan pas krijg je echt een fullrange systeem.

MVG,
      Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

Working...