Zelfbouw van glijbaan kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Top Gun
    • Apr 2002
    • 30

Ja, werkt nu wel.

Ik denk dat je dan zo rond de 40 Hz een iets hogere top krijgt en dat je grafiek niet zo stijl meer naar beneden loopt. Ik denk eerder meer recht. Maar daar zou je dan een (goed werkend) programmatje voor moeten gebruiken die geschikt is voor glijbanen om het zeker te weten.

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Hallo groenteboer,

Ik heb een Fane bouwboek echter die ontwerpen dateren uit 1983. Er is volgens mij nog een tweede bouwboek uitgebracht, dit heb ik helaas nooit onder ogen gehad. De informatie die bij de bouwtekeningen wordt gegeven is redelijk summier en niet heel erg nuttig.

Ik sluit me aan bij Remco, waarom zou je 400 piek uitgeven aan een onbekend merk als je voor dat zelfde geld ook Beyma of Eminence kan kopen?

Een glijbaan geeft echte MAAG bas, terwijl een 18" bandpass meer het hele lichaam laat trillen maar niet echt de maag. Dit verschil wordt deels ook veroorzaakt door het verschil van 15" en 18".

MVG Contour

Comment

• Triple S
        • Sep 2000
        • 808

Heb het FANE-boek ook in de kast staan, maar dat is inmiddels wel achterhaald door de veel betere gespecificeerde ontwerpen op het internet.

Don't call me DJ!
        Don\'t call me DJ!

Comment

• Contour
          • Feb 2001
          • 1018

Ik zou dan graag de links ontvangen naar deze goed uitgewerkte ontwerpen. Bij voorkeur alleen de links die hoornconstructies betreffen.

Bij voorbaat dank.

MVG Contour

Comment

• michiel
            • May 2001
            • 1032

Wat ik met die hoorn kast heb vind ik heel mooi klinken. Maar ik denk dat dat sterk verschilt van de kamer waarin ie speelt. In m'n kleine kamer heb je natuurlijk een flinke versterking van de lage tonen waardoor een reflex kast te veel nadruk legt op die kamer resonantie's. Wat ik dus met die hoorn heb is dat de hoorn de hogere frekwentie's versterkt en de kamer de lagere (simpel uitgelegd).
            En of het bij jou ook werkt zou ik niet kunne zeggen. Je zou natuurlijk ook gewoon 1 kast als proef kunne maken en als ie niet werkt maak je gewoon een andere (met dezelfde drivers natuurlijk).

Groeten, michiel
            Groeten, michiel

Comment

• John b
              • Jan 2002
              • 235

Hier kan je een pdf bouwboekje van Beyma downloaden

John.
              Maar wij hebben: Das,Peavey,Martin,Jem,Dateq,Allen&Heath,Pioneer,Sh ure,Vestax,Stk
              John.
              Doe mij maar martin(i)

Comment

• groenteboer
                • May 2002
                • 187

Thanks John ! Daar staan weer een hele hoop nuttige ontwerpen in ! Het lieft had ik nu nog een wat recenter ontwerp van een glijbaan kast met wat specs..Vanwege de schijnbaar lager liggende onderste f3 van een glijbaan tov van een hoorn neig ik toch richting de glijbaan.... Ik hoorde dat Fane nog een recentere versie van hun boekje heeft uitgebracht. Iemand enig idee waar dit te krijgen is ? Heb al naar verschillende zaken Emails gestuurd, echter allemaal negatief of nog geen reactie terug

Joost

Nog wat links naar bouwtekeningen & tips:

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Comment

• John b
                  • Jan 2002
                  • 235

Audio Rotterdam is de Fane inporteur van nederland, probeer het daar eens.
                  Heb er geen e-mail adres van.

John.
                  Maar wij hebben: Das,Peavey,Martin,Jem,Dateq,Allen&Heath,Pioneer,Sh ure,Vestax,Stk
                  John.
                  Doe mij maar martin(i)

Comment

Working...