Dynacord S1200/900

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Dynacord S1200/900

Zijn hier mensen die wel eens ooit Dynacord S900/1200 in een vaste installatie hebben gebruikt...en dan meer dan 1 op elkaar, liefst met doorlinken naar andere zalen. Met andere stroomgroepen, dan die van de versterkers?? Wij hebben namelijk al op 2 projecten problemen gehad met die Dynacords bij meer dan 1 in 1 kast,opelkaar gstapeld. Je krijgt dan een soort dimmer storing over het signaal, zelfs zonder dimmer in de buurt....Weet iemand wat dat kan zijn..?? De amp's zijn niet echt verkeerd, maar bij meer dan 1 in een rack, bij vaste installatie, geeft dat problemen...

Olaf, Duffhuës Edit Company.
    Heesch.

I'm almost the best...but i must kill first the rest..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

Heb wel meegemaakt dat ingebouwde S1200's in de thermische beveiliging schoten ivm te weinig ventilatie. Nadat ze vervangen waren door EV Q66's was dat probleem over. Vreemd eigenlijk, want het zijn exact dezelfde amps. Onze theorie was dat het kwam doordat op de EV versie de koelgaten in de frontplaat aan de onderkant zitten, en bij de Dynacord bovenin ... of andersom...

Maar storing.... nee dat niet. Ground liften helpt niet???

Don't call me DJ!
    Don\'t call me DJ!

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Ik heb wel een dynacord pm 2600 onder een s 1200 zitten, nergens problemen mee..

En hele rackjes dynacord l-serie... ook nergens problemen mee..

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ik heb het wel over een VASTE installatie,met doorkoppelingen naar andere zalen en andere stroomgroepen...niet over drive in of geluidsverhuur.....Daar hebben we namelijk ook nog geen problemen mee gehad..

Heesch.

Olaf Duffhuës

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Ik heb het dus ook over vaste installatie...

Zoals je misschien weet richt ik de laatste tijd wat kroegen en disco's in (opnieuw in) en werk ik bijna alleen met dynacord..

Echter nog nooit problemen mee gehad (die racks zijn overigens wel goed geventileerd aan de achterkant..)

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Triple S
            • Sep 2000
            • 808

Ook ik had het over vaste installatie, maarreeh.. Ground-liften helpt nog steeds niet ??.

Don't call me DJ!
            Don\'t call me DJ!

Comment

• Mr Dj
              • Jan 2002
              • 836

Nou...wij gebruiken ze niet in een vaste installatie, maar wij hebben er wel 2 in 1 kist zitten...nooit problemen mee.

Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

klopt mrdj......maar dat wist ik.....en infderdaad...groundliften helpt niet...

Heesch.

Olaf Duffhuës

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                  • Nov 2000
                  • 299

olaf heeft dus eigenlijk last van aardlussen en waarschijnlijk verschil in aardpotentiaal.

Je kunt deze problemen het beste behandelen als bij alle aardlus problemen.

Ik denk dat hier inmiddels genoeg topics over bestaan.

p.s. wij installeren regelmatig EV Q-44 en crown Ce 2000 op elkaar zonder noemenswaardige problemen.

Indien de groundlift niet afdoende werkt moet je dus nog even verder zoeken.

succes.

Marco

Marco
                  Disco Service Apeldoorn

Comment

• Frank
                    • Mar 2002
                    • 26

Je hebt inderdaad volgens mij last van aardlussen.

Ik heb wel eens last gehad van een zelfde soort probleem in dit geval met 5 versterkers in een Rack.

Aarde's van de versterkers en randappartuur ontkoppeld (gewoon dmv ongeaarde wcd's)

Aan elke versterker een stukje 6mm2 gr/geel en op 1 centraalpunt geaard.
                    Let wel op dat de signalground en protective ground van de versterkers en randapparatuur zijn ontkoppeld.

Het gebruik van een DI of scheidingstransformatoren wil ook nog wel eens helpen.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Olaf,

Wat heb je voor de rest op die groepen staan, zijn ze echt schoon?
                      Ik hoorde pas geleden van een hockyclub waar de koelkast storing gaf op de versterkers!

Zijn je versterkers van binnen in orde: Hangt alles wat aan de aarde moet hangen hieraan?

Succes!

ARBO?....
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

op schone groepen...we hebben al vaker klussen gemaakt in die opzet...maar dan met andere versterkers...Interam, en nog erger met DAP zelfs...(lees wel : op verzoek van de klant..) en met Interam hebben we bijvoorbeeld dat probleem nog niet gehad...en ik weet wel...Dynacord is echt geen slechte versterker...tot ze in deze situatie terecht komen..

Heesch.

Olaf Duffhuës

Comment

Working...