Subwoofers en continue belasting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Originally posted by MusicXtra
    Wanneer je de hele avond met een 'strak poepertje' zit of de boel wel heel blijft en je toppen continu vol rood gaan is het wellicht een idee om er een dikker systeem van te maken....
    Was niet bij ons, ben zelf erg zuinig op rode lampjes

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
    "strak poepertje" ;-) dat heb ik liever van subs die gewoon aangaan en met aan bedoel ik dus echt aan.......
    Tot we daar het geld voor hebben blijft het bij kwijlen (neem aan dat je iets a la Meyer bedoelt )

Daarnaast is bij ons 9 van de 10 keer het publiek dusdanig van de kaart dat het echt geen verschil meer maakt of we nu een topje van €500 neerzetten of het duurste van het duurste, als het maar hard gaat met een dreunend laag :P

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
      "strak poepertje" ;-) dat heb ik liever van subs die gewoon aangaan en met aan bedoel ik dus echt aan.......
      Da's een ander soort 'strak poepertje'.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

Of het nou meyer/martin/Adamson/Brooklyn/jbl/what ever is boeit mij niet zo veel. Zolang er maar genoeg van staat.
        Als dit niet het geval is gewoon gas terug nemen.
        Jammer dat het verschijnsel DJ meestal niet luistert. 1 van de paar hoofd redenen om niet met dat volk in aanraking te komen voor mij.

Wat betreft mijn 900LFC's die heb ik weel een paar keer de limit in zien gaan (RMServer geeft dan ergens tussen de 500W en de 1Kw aan op beide amps die er in zetten) maar dan staat het wel een soort van aan wat mij betreft.
        Verder is een van de dingen met de amps van meyer wat het aantrekkelijk maakt om er naar te kijken: die amps houden piek pulsen langer vol (hoe lang moet je online terug zoeken maar ik meen minimaal 100ms of langer......zorg dat je speakers dit aan kunnen en dan kom je wel ergens zeg maar.
        Verder is mij verteld dat de speaker die er in zit een dubbele spoel heeft en dat beide amps elkaar controleren/corrigeren. Hoe het eea werkt geen idee maar ben er een soort van content mee.
        Last edited by Timo B Geluidstechniek; 01-11-16, 23:32.
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

@ Timo,

Over dat laatste stukje (100ms pieken):
          Ik kwam dit plaatje tegen bij L'Acoustics:

Geen idee of dit het is, maar het lijkt er wel een beetje op.
          Weet wel dat oa Powersoft en digipro dit ook in de "betere" modellen hebben zitten...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Powersoft gebruikt inderdaad ook PFC, hoe het exact werkt geven ze niet prijs maar het komt erop neer dat er efficiënter omgegaan wordt met de opgenomen energie.
            Ik sluit zonder problemen 4 X28's aan op een enkele 16A 230V groep, dat is 16 kW aan subs en die kun je rustig de hele avond het rood in duwen.
            De voeding van Powersoft is een knap stukje engineering, werkt op alles tussen de 90 en 400V en kan binnen die waarden ook steeds het volle vermogen aan de uitgang leveren.
            Je hoeft niks om te schakelen en mocht het een keer voorkomen dat je een fout aangesloten krachtstroom aansluiting treft dan geven de versterkers er niks om.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Originally posted by MusicXtra
              De voeding van Powersoft is een knap stukje engineering, werkt op alles tussen de 90 en 400V en kan binnen die waarden ook steeds het volle vermogen aan de uitgang leveren.
              Je hoeft niks om te schakelen en mocht het een keer voorkomen dat je een fout aangesloten krachtstroom aansluiting treft dan geven de versterkers er niks om.
              Staat idd ook op de site dat dat heel handig is voor in landen waar de spanning nog wel eens wat heen en weer wilt vliegen.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

Op de X8 hebben ze het nog wat extremer gemaakt.
                Tijdens de demo bij TM hadden ze een "travo" mee die traploos van ik meen rond de 50V naar zo'n 6 a 700V gezet kon worden (let wel op 3 fases meen ik).
                Die X8 stopte ergens rond de 60V aan de onderkant en ik meen iets van 6 a 700V aan de bovenkant (netjes in de protect dus).
                Houdt me niet vast op precieze waardes qua voltage maar wat belangrijk was: geen rook wolk uit de amp...... (iets wat toen ik de 1ste keer met digam's te maken kreeg een ietsje anders uitpakte let wel zo'n 14 jaar geleden meen ik).

Dat plaatje van L'acoustic komt op het zelfde neer (zou alleen leuk zijn als ze dit keer wel een high-pass aan de onderkant van het sub in de presets implementeren zodat het hele spul eens niet in de limit hangt).
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

Working...