Sub in tent

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

Sub in tent

Hoi allemaal

Afgelopen weekeind heb ik geluid gedaan in een tent. De tentvloer stond omhoog gebouwd(met blokken) om hem te egaliseren
    Nu had ik weinig sub. Ik had 4 subs. 2 links en 2 rechts op labgruppen versterkers(sb1001)
    Ik heb ook de subs in het midden gelegd met een afstand er tussen en tegen elkaar maar nog steeds moeite met het laag
    Iemand een iedee wat ik de volgende keer beter kan doen ? Misschien meer subs ?
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Pipping
    Hoi allemaal

Afgelopen weekeind heb ik geluid gedaan in een tent. De tentvloer stond omhoog gebouwd(met blokken) om hem te egaliseren
    Nu had ik weinig sub. Ik had 4 subs. 2 links en 2 rechts op labgruppen versterkers(sb1001)
    Ik heb ook de subs in het midden gelegd met een afstand er tussen en tegen elkaar maar nog steeds moeite met het laag
    Iemand een iedee wat ik de volgende keer beter kan doen ? Misschien meer subs ?
    Een tent is bijna hetzelfde als open veld, dus het "waait" alle kanten op. Waarschijnlijk heb je gewoon meer subs nodig als je het niet hard genoeg vind gaan...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Met voldoende vrije ruimte onder de vloer heb je waarschijnlijk ook net de pech dat je niet volledige koppeling met de vloer hebt gehad waardoor je een paar dB minder druk had.
      Verder krijg je in een tent het mid en hoog aan alle kanten gereflecteerd van het tentzeil terwijl het sub hier dwars doorheen gaat, sub gedraagt zich dus als open-air en mid-hoog doet dat niet.
      Hierdoor lijkt het sub minder hard terwijl dus eigenlijk het mid en hoog harder gaat, tel hierbij op dat geroezemoes van het publiek ook gereflecteerd wordt waardoor je mid en hoog vanzelf al harder moet en het plaatje is duidelijk.
      In een tent neem ik meestal dubbele hoeveelheid aan sub mee als wat ik verwacht.
      Welke toppen had je erboven staan?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Draad
        • Apr 2001
        • 122

Vindt dat er over het algemeen te veel sub wordt gebruikt. Dit vertroebeld het geluidsbeeld naar mijn mening.
        Zie nogal veel mixmannen die het prachtig vinden met al dat sub, maar niet in de gaten hebben dat alles onverstaanbaar wordt en de mensen uiteindelijk gewoon weglopen.
        Is uiteraard afhankelijk van de muziekstijl, maar heb in tenten al heel wat (grotere) bands gezien waar "alles" vol aan moet. Na klachten gaat de volgende band iets voorzichtiger tewerk en klinkt het een stuk prettiger.

Wat vond het publiek ervan? dat is naar mijn mening de vraag. De mensen die achterin de tent staan komen voor de gezelligheid en willen nog enigszins kunnen communiceren.

Zal wel aan mij liggen, maar op audiotechnology.com.au staat hier een leuk artikel over. (time to shelve the low end)

Last edited by Draad; 01-07-16, 21:34.

Comment

Working...