Jbl SRX 800

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by frederic
    Wat mij vooral stoort aan JBL SRX en ook VRX, is dat ze snel hard (niet te verwarren met luid) en schreeuwerig klinken.
    Is dat niet inherent aan het feit dat het hier om Amerikaanse speakers gaat?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by MusicXtra
      JBL== Just Bloody Loud
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MusicXtra
        Meyer en EAW hebben dit toch niet.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

Ik heb een paar mannen op JBL horen mixen en dat was op zijn "zachtst" gezegd (was niet echt zacht +100dBa zeg maar;-) niet verkeerd. Anders gezegd erg goed dus.
          Ik heb ook mannen op Meyer d&b Adamson en meer van de "merken" er een potje van horen bakken.
          Om gelijk een systeem af te branden vanwege een stickertje met een naam er op vind ik nog al wat.......
          Ik heb mijn voor keur maar die ligt meestal boven het gemiddelde budget wat er beschikbaar is voor een feestje/festival.
          Makkelijker gezegd het zal me op dit moment een beetje een biet zijn wat er staat. Ik doe mijn best en sta in dienst van de band en het publiek als die blij zijn na klus prima (factuurtje sturen en op naar de volgende).

Ik ben met het bandje wat ik momenteel doe al Adamson/EAW/RCF/Meyer lyon/Master/Brooklyn Audio en nog wat meer merken tegen gekomen en heb weinig klachten gehoord (af en toe een tikkie hard maar ja ik begin wat ouder te worden ;-)
          Ik heb op alle klussen met dit bandje eigenlijk maar 1 x Smaart aan gezet maar meer om even te kijken of ik vreemde dingen zag daar dat gevraagd werd aan me niet om dat ik dat wilde of zo nodig moest.Er worden momenteel weinig systemen die niet in orde zijn dus luister naar hoe een set reageert en corrigeer het naar de sound die jij mooi vind maw MIXEN en niet te veel zeuren.....

gelukkig hoef ik niet te leven van mixen alleen.......
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• soulman
            • Apr 2016
            • 4

Originally posted by mikejansen1990
            En met welke serie heb jij dan gewerkt van jbl?
            mrx systemen met itech 4000, vond ik zonde van wat het zou moeten kosten, srx 700 met crown macrotech, vind ik wel ok, vrx met itech hd, ging net, helaas geen bas meegevlogen, anders klonk het nog beter, grote vertec als gast techneut, was dik ok, amping de vier kanaals systeem amp, srx800, een keer de 828 met 815 en de 828 met de 835, vond het zoals gezegd middelmatig, voor wat het kost en eruit komt jammer.

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Originally posted by soulman
              mrx systemen met itech 4000, vond ik zonde van wat het zou moeten kosten, srx 700 met crown macrotech, vind ik wel ok, vrx met itech hd, ging net, helaas geen bas meegevlogen, anders klonk het nog beter, grote vertec als gast techneut, was dik ok, amping de vier kanaals systeem amp, srx800, een keer de 828 met 815 en de 828 met de 835, vond het zoals gezegd middelmatig, voor wat het kost en eruit komt jammer.
              MRX is dan ook gelijk een budget-serie van JBL...
              Srx800 is de (wat mij betreft niet-waardige) opvolger van de 700 reeks (die eigenlijk best wel aardig was voor het geld...).

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by frederic
                Meyer en EAW hebben dit toch niet.
                Lastig zo te zeggen, wanneer ik een agressief klinkende Meyer of EAW set hoor hoeft dit niet aan de set te liggen, kan aan willekeurig welke schakel in de ketting liggen.
                Een BA set waarbij een prutser ff flink aan de EQ heeft zitten prutsen kan ook vreselijk klinken.
                Ik weet alleen van oudsher dat Amerikaanse systemen vaak wat agressief kunnen klinken naar onze smaak.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Heb je wel eens amerikanen horen praten. Dan weet je genoeg klankmatig

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by MarkRombouts
                    Heb je wel eens amerikanen horen praten. Dan weet je genoeg klankmatig
                    Daar zit ook weer wat in.

Comment

Working...