Ik mis kick bass en midden geluid.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Beste Stefke,

Je voelt je waarschijnlijk niet serieus genomen maar het tegendeel is hier aan de hand. Je wordt juist erg serieus genomen door mensen die weten waar ze het over hebben. Ik ben het met de opmerkingen eens die worden genoemd. Wellicht zit er iets fout in je setup of mis je de juiste mengtafel of de kennis om hem goed in te regelen. Er kan van ALLES aan de hand zijn maar wat wij hier proberen aan te geven is dat met de info die jij ons nu aanreikt meer dan voldoende moet hebben om er een goede sound uit te krijgen zonder dat je hoeft te investeren in iets wat waarschijnlijk alleen maar een teleurstelling wordt. Doe er je voordeel mee in plaats van je neus op te halen of reacties weg te wuiven. Stel je krijgt zangles van Adele en je gaat haar aanwijzingen in twijfel trekken. Dat is een beetje wat er hier nu gebeurd. Wel jammer want we zijn bereid om je te helpen maar dan moet je wel wat doen met de opmerkingen die we je geven. Ik neem aan dat je wat wilde leren. DOE dit dan ook staat wel zo netjes en respectvol naar de mensen die hier de moeite nemen om te reageren. Ze hadden ook NIET kunnen reageren. De reden dat ze dit wel doen is om je te helpen en niet om niet serieus genomen te worden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Succes.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• stefke96
      • Dec 2015
      • 96

Het gevoel dat ik me niet serieus genomen wordt heb ik overigens niet hoor.
      Dat het hier om mijn setup gaat? Nee, meer over die van de ts.

Of ik de genoemde kastjes wel een gehoord heb? Helaas de 725 niet 8003 wel.
      Dat je je oren moet gebruiken klopt overigens helemaal hoor.
      Alleen tot nu toe wat ik heb meegemaakt neem je met een EQ op een tafel een stuk bij of af wat er niet af hoeft.
      Met een losse EQ lijkt mij dit wat preciezer aan te passen.

Met het oog op de toekomst bedoelde ik voornamelijk, dat stel de ts wil later uitbreiden, en misschien wel met een delay gaan werken dat dit dan allemaal in een kastje zit.
      Ik probeer hier niemand iets aan te smeren of wat dan ook, maar vertel alleen iets uit mijn ervaring (kan kort te noemen zijn), en mening.

Dat ik blijkbaar moet zwijgen ga ik verder geen woorden aan vuil maken, wordt gewoon een gevalletje van "Wie kan het beste met woorden spelen".

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Een excuus is een beetje op zijn plaats van mijn kant. Door de posts heen haal ik de TS en stefke door elkaar. Stefke is niet de TS dus bij deze. Ik moet mij wel aansluiten bij SIS. Een extra EQ of Processor heeft in deze niet of nauwelijks zin. Wellicht wel verstandig om je even in te lezen in de functie van EQ niet alleen wat je er mee doet. Iets er bij of iets er af klopt natuurlijk wel maar de vraag is waarom.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Stefke ,
          Ik vind dat we eerlijk moeten blijven.
          Je geeft zelf aan dat je de 725 niet kent .
          Ik wil niet vervelend doen hoor , absoluut niet.
          Hoe kan je dan oordelen over dit systeem , gaat niet , toch ?
          Bij mij staan nu : 6 x 525 A , 6x 725 A , 6x 8003 .
          Wil je eens komen luisteren , geen probleem hoor.

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Tot nu toe heb ik me met opzet afzijdig gehouden van deze discussie maar kan het nu toch niet laten.
            Op basis van een onduidelijk verhaal van TS gaan we hier allerlei adviezen geven, ervan uitgaande dat de set van TS helemaal juist is aangesloten.
            Het zou zomaar kunnen dat er ergens een fase reverse in een kabel of zo zit of dat TS misschien wel veel te veel verwacht van zijn subs of toppen.
            Ik zou TS dan ook aanraden om met de set eens naar iemand te gaan die verstand van zaken heeft en het een en ander kan meten, dan heb je iig uitgesloten dat er ergens iets niet goed zou zitten.
            Een Xilica of willekeurig welke andere DSP is in handen van iemand die niet ter zake kundig is eerder een potentieel probleem dan een oplossing, zeker wanneer het om een powered set gaat met ingebouwde cross-overs.
            Dus, niet langer op een forum proberen een sluitend advies te krijgen maar iemand erbij halen die weet waar het over gaat.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• soundsystem
              • Aug 2011
              • 73

Originally posted by MusicXtra
              Een Xilica of willekeurig welke andere DSP is in handen van iemand die niet ter zake kundig is eerder een potentieel probleem dan een oplossing, zeker wanneer het om een powered set gaat met ingebouwde cross-overs.
              Dat was dus ook mijn bedenking bij het hele verhaal...

Comment

• Hitvision
                • Jun 2003
                • 388

Ik geloof ook niet dat we nog iets van TS gaan horen

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Tja, inderdaad Hitvision , waar is de TS gebleven ?
                  Misschien mengtafel vergeten en er nu achtergekomen is hoe dit systeem echt werkt ?
                  Jammer vind ik dat , dat we er niks meer van horen !
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• stefke96
                    • Dec 2015
                    • 96

Al met al is het inderdaad beter dat de ts niet begint aan een processor oid.
                    Ook jammer dat we er waarschijnlijk niks meer van horen.

En voor een keertje luisteren sta ik altijd open

Comment

Working...