flightcases (zelfbouw?)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lix1000
    • Jun 2006
    • 44

Hier de foto's van de fendercase. Binnen kort maak ik een pianocase en kabelcase.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ik mis een dikke laag schuim en de kist is wel erg smal waardoor hij snel omslaat omdat de wielen wel erg dicht bij elkaar zitten.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• lix1000
        • Jun 2006
        • 44

Het schuim moest inderdaad wat dikker zijn. Versterker is beneden 2 cm breder dan boven en ik had dit niet gezien... Dus ik heb schuim van 10mm moet gebruiken.

Comment

• lix1000
          • Jun 2006
          • 44

Pianocase is klaar. 2cm dik schuim en combinatiehoeken voor het deksel gebruikt:

volgende wordt een cablecase. Ik vroeg mij af welke afwerking ik het best gebruik voor de binnenkant? Anders is het blank berkenhout.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Binnenkant van een kabelkist kan je verven, de meeste kisten die ik tegen kom is dat de kleur zwart
            Kom ze ook wel tegen met een blanke binnenkant, tijdens een show staan kabelkisten toch dicht en uit het zicht van publiek.

Heel zelden kom ik kabelkisten tegen die zijn afgewerkt met (speaker)tapijt aan de binnenkant.

Comment

• lix1000
              • Jun 2006
              • 44

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat er platen bestaan met bentonplex aan de binnenkant afgewerkt en aan de buitenkant een structuur hpl. Hexaboard is de naam. Ik ga dus deze gebruiken.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by lix1000
                Ondertussen ben ik te weten gekomen dat er platen bestaan met bentonplex aan de binnenkant afgewerkt en aan de buitenkant een structuur hpl. Hexaboard is de naam. Ik ga dus deze gebruiken.
                Ik weet niet of je gewicht van je cases van belang vind, maar betonplex is behoorlijk zwaar hoor!
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by lix1000
                  volgende wordt een cablecase. Ik vroeg mij af welke afwerking ik het best gebruik voor de binnenkant? Anders is het blank berkenhout.
                  Bij kabelkist:
                  -twee uitsparingen voor de kabels in de tophat om de mogelijkheid te hebben om de deksel er op te doen met de kabel in gebruik!
                  -En eventueel een binder in de bodem om de kabel te fixeren tegen afrollen.
                  -Heb je een dikke hartingconnector? Maak dan in een hoek een bakje waar je die fijn in kan leggen+fixeren. zodat ie bij transport niet kan gaan slingeren. Weet je zeker dat je pinnen heel blijven!
                  Bij een tophat in de deksel eventueel 4 putten voor de wielen maken. Zodat je het patchveld van de haspel mooi op hoogte kan zetten als je wil.
                  lekker belangrijk!

Comment

• lix1000
                    • Jun 2006
                    • 44

Bedankt voor de reacties! binnenkort post ik foto's.

@sps: Ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Hexaboard is aan beide kanten afgewerkt. 1 kant zoals betonplex en de andere kant hpl. Dus ook maar 9mm en even zwaar als andere flightcaseplaten. Met het voordeel dat je binnenkant dan al zwart is

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Showband, voor een multikabelkist klopt je uitleg maar ik denk dat het gaat om een algemene kabelkist.

Mocht het gaan om een algemene kabelkist denk dan eventueel ook aan het maken van vakken in de kabelkist voor het sorteren van kabels. Er zit verschil in gewicht, materiaal 9mm per m2 weegt multiplex ongeveer 12kg en betonplex 18kg. Hexaboard is ongeveer gelijk in gewicht met multplex, 9mm per m2 13kg.

Comment

• lix1000
                        • Jun 2006
                        • 44

Inderdaad voor mij is het een standaard kabelkist. Ik ga twee of drie onderverdelingen maken met betonplex tussenschotten die ik kan versteken.

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

@Showband: Wie gebruikt er vandaag de dag nog een multikabel?? Hopeloos ouderwets hoor...
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by SPS
                            @Showband: Wie gebruikt er vandaag de dag nog een multikabel?? Hopeloos ouderwets hoor...
                            Ik Eentje van 60 meter met 2* CAT5, 1*XLR voor de ASL en 1*230V, bij elkaar nog best een serieuze haspel.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...