JBL eon615

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edgard
    • Apr 2004
    • 33

Het verhaal heeft toch nog een andere wending. Blijkt dat de tweede box een fout had op de print en dit viel onder de garantie.
    Maar nu denk ik dat de andere kapot is gegaan omdat ze "gelinkt" waren. Ik heb er te weinig kijk op of mijn gedachte ook kan.
    Zou dit kunnen ? De verzekering betaald de ene box wel maar anders zou jbl gewoon alles moeten vergoeden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dat is niet waarschijnlijk omdat de link output meestal 1 op 1 doorgesoldeert is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by MusicXtra
        Bij het bepalen van het RMS vermogen van een luidspreker en daarbij dus ook het configureren van de limiters wordt er uitgegaan van een bepaalde dynamiek.
        Is die dynamiek ineens geen 12 dB maar slechts 6 dB dan is de kans erg groot dat het RMS vermogen op een speaker, ondanks de limiter, veel te hoog wordt.
        Dan ga je er van uit dat er met piek limiters gewerkt word.
        Als er wel met RMS (of iets wat er sterk op lijkt) limiters gewerkt word dan moet dit niet veel uitmaken, dan telt enkel de hoeveelheid uren dat het systeem onder vollast / in de rms limiter heeft gedraait.

Ik ga er wel even vanuit dat we het hier enkel over vermogen hebben, en niet de gevolgen van overexcursie, dat is een ander verhaal en heeft ook geen 1 op 1 relatie met totale vermogen, hetzij rms of piek.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by DJ Antoon
          Dan ga je er van uit dat er met piek limiters gewerkt word.
          Als er wel met RMS (of iets wat er sterk op lijkt) limiters gewerkt word dan moet dit niet veel uitmaken, dan telt enkel de hoeveelheid uren dat het systeem onder vollast / in de rms limiter heeft gedraait.
          Deels met je eens, alleen is dan de vraag hoe de RMS limiters zijn afgesteld. Zijn deze zo afgesteld dat, hoe hard je ook instuurt, het vermogen altijd dusdanig is dat de drivers niet stuk gaan dan presteert de kast onder 'normale' omstandigheden lang niet maximaal.
          Ga je ervan uit dat er altijd een zekere dynamiek in het signaal zit dan kun je de RMS limiters iets meer ruimte geven, 100% hufterproof is het dan niet maar bij min of meer normaal gebruik zijn ze goed beveiligd tegen overbelasting.

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Iets dat ik me nu afvraag;
            Hoe merk je dat een sub aan z'n thermische limieten zit?
            Xmax problemen zijn duidelijk te horen, maar bij thermische zou ik het niet weten...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Je kunt het wel horen, de dynamiek wordt minder, het gaat platter klinken vanwege de powercompressie.

Comment

Working...