klankkwaliteit A&H Qu vs GLD

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Tofke78
    Wanneer ik ditzelfde doe met de Qu ertussen weliswaar zonder EQ, high pass filter, effect of wat dan ook, is er duidelijk een verschil in laag.
    Het kan goed dat door verschil in of uitgangsimpedanties van de verschillende apparaten en het koppelen er iets of wat verschil is.
    Zeker als het een goedkope cd speler is met enkel ongebalanceerde cinch/tulp/rca uitgangen. Soms hebben deze een vrij hoge uitgangsimpedantie, dat gecombineerd met redelijk lage ingangsimpedantie van een mic ingang op de QU (tov hoge ingangsimpedantie op je recorder) en slechte (te kleine) koppel condensatoren in de cd speler, en je hebt je probleem...

Heb je een DI er tussen al geprobeerd? Dus in beide gevallen? Zitten er op de QU ook line ingangen, en geven die hetzelfde verschijnsel?

Comment

• rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

Ik heb helaas de luxe niet om er een qu en een gld te vergelijken, ik heb allen een gld.

Er is wel wat meer verschil met de gu tov de gld.

20 mixbussen 10 effectbussen 48 input's uitbereidings slot

8 effecten ipv 4

Meer effecten.

Stage rack's zijn dezelfde, daarna stopt de vergelijking toch wel.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by martijn verkerk
        Maar ik nodig je uit om in Utrecht de tafels naast elkaar te horen, Of je QU te laten testen.
        Volgens mij is het slim om van deze aanbieding gebruik te maken....
        Ik zit op 5 minuten rijden van Martijn dus kunnen we het hele verhaal in één keer aanpakken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by Tofke78
          Was de Qu ook bij deze testen? Ik dacht dat het de GLD was?
          Klopt Qu-serie ontbrak deze dag.
          Originally posted by SH1000
          't was een leuke dag. Dank aan de organisatoren en Roland.

Geteste tafels:
          - AH GLD80
          - Soundcraft SiC16
          - Behringer X32
          - Roland M-200
          en de Roland M-480 zijdelings (was het hart van de opstelling)

Helaas gemist; Yamaha O1V96, Presonus & AH Qu16/24
          Last edited by vasco; 19-08-15, 12:35.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Die topic van de mengtafels ben ik mislopen precies. Waar staat die en is er een volgorde gekleefd aan de geteste mengtafels?

Comment

• RayM
              • Jan 2006
              • 742

Ik heb regelmatig met beide mixers gewerkt (op hetzelfde PA) en kan geen noemenswaardige verschillen ontdekken wat klank betreft.
              Neem het aanbod van Martijn aan, dan weet je het waarschijnlijk zo.
              Heerlijk die stilte

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Originally posted by DJ Antoon
                Het kan goed dat door verschil in of uitgangsimpedanties van de verschillende apparaten en het koppelen er iets of wat verschil is.
                Zeker als het een goedkope cd speler is met enkel ongebalanceerde cinch/tulp/rca uitgangen. Soms hebben deze een vrij hoge uitgangsimpedantie, dat gecombineerd met redelijk lage ingangsimpedantie van een mic ingang op de QU (tov hoge ingangsimpedantie op je recorder) en slechte (te kleine) koppel condensatoren in de cd speler, en je hebt je probleem...

Heb je een DI er tussen al geprobeerd? Dus in beide gevallen? Zitten er op de QU ook line ingangen, en geven die hetzelfde verschijnsel?
                ik heb een Tascam CD-R 200 gebruikt, analoog via clinch, via xlr, digitaal via coax, enz steeds hetzelfde. Dus er moet wat aan de hand zijn... Live valt het nochtans zo goed als niet op. Bij opnames echter... Het is wel niet bij de deur, maar ik denk na over het voorstel van Martijn...

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Originally posted by martijn verkerk
                  Misschien moet je je QU dan laten nakijken?
                  Kan natuurlijk altijd zijn dat er een issue is met de QU-24 die je hebt.
                  Heb ze regelmatig naast elkaar en kan je vertellen dat er geen verschil in hoort te zitten als je de tafel rechtuit zet (Dus alle Eq's/Dyn uit).
                  QU-16/24/32 zijn klankmatig identiek.
                  Maar ik nodig je uit om in Utrecht de tafels naast elkaar te horen, Of je QU te laten testen.
                  Bedankt voor je aanbod. Hoewel het niet bij de deur is, neem ik je aanbod in overweging

Comment

• Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

Originally posted by MusicXtra
                    Volgens mij is het slim om van deze aanbieding gebruik te maken....
                    Ik zit op 5 minuten rijden van Martijn dus kunnen we het hele verhaal in één keer aanpakken.
                    Sander, ik denk na over het aanbod van Martijn. Maar er dient zich misschien ook een andere oplossing aan. Check fr je mail. Bedankt alvast. Ook alvast bedankt aan Martijn!

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

Heb beide tafels in bezit, (gld en qu16) en er zit wel degelijk een klank verschil tussen de preamps van de qu16 en de ar2412. Met een ar2412 klinkt de qu16 een stuk rustiger/warmer. Om nu te zeggen dat ik laag mis, nee…. Maar er zit wel merkbaar verschil tussen de preamps van de qu16 (locale inputs) en de preamps in de ar2412.
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Originally posted by Ws Soundexpresse
                        Heb beide tafels in bezit, (gld en qu16) en er zit wel degelijk een klank verschil tussen de preamps van de qu16 en de ar2412. Met een ar2412 klinkt de qu16 een stuk rustiger/warmer. Om nu te zeggen dat ik laag mis, nee…. Maar er zit wel merkbaar verschil tussen de preamps van de qu16 (locale inputs) en de preamps in de ar2412.
                        Dat heb ik vandaag nog iemand horen zeggen dat preamps op de AR2412 inderdaad warmer klinken.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Ik heb 1 keer met een qu24 tafel gewerkt en ik vond dit een zeer fijne tafel. Ik zelf werk standaard met een Ilive.

Comment

• Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

Originally posted by frederic
                            Ik heb 1 keer met een qu24 tafel gewerkt en ik vond dit een zeer fijne tafel. Ik zelf werk standaard met een Ilive.
                            Frederic, wat vond jij van de klankkwaliteit van deze Qu24 in vergelijking met de duurdere Ilive? Heb je ook al gewerkt met GLD?

Comment

• rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

Heb je al met xlrpro in belgie contact gezocht? Zij moeten toch kunnen uitsluiten dat de hardware ok is?..

Comment

• Vekin
                                • Jun 2009
                                • 33

Misschien een beetje off topic maar wij hebben een qu24 waar we een vervelende storing mee hebben:

Als wij een pioneer DJM900 aan onze A&H QU24 hangen (mic input) met 2x DI (maakt niet uit of deze op 0, -20 of -40 staat) valt het signaal naar de tafel weg als we de djm900 in de clip (rood) sturen. (telkens +- 1 sec geluid, 1sec niets)
                                Dit doet zich zowel voor rechtreeks op de tafel als met de ar2412 rack.

Ik weet dat het niet de bedoeling is dat tafel in de clip gestuurd wordt maar je kent dj’s…

Iemand al eens hetzelfde voorgehad of weet wat hier de reden van is en hoe we dit kunnen verhelpen want dit is voor ons zeer vervelend en eigenlijk niet werkbaar…

Comment

Working...