Praktijk ervaringen met TW Audio hoorngeladen T24N toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Klopt, het is een Top40/Disney-coverband (ja, echt!) die wat steviger rockwerk niet schuwen. Zaal was op de gok zo'n 20 meter breed, meter of 5 hoog en een meter of 50 diep.

Extra subje per kant had geen kwaad gekund, maar de set zelf heeft echt geen gebrek aan laagmid. Subjes lopen ook aardig ver door naar boven.

Overigens zou ik die 500 man wel echt als maximum aanhouden, zeker als het een rumoerig publiek is.
    Tim

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Het is hier weer goed aan de gang .
      P.A. en P.A. dat.
      Iedere P.A. heeft zijn voor en zijn nadelen .
      De knoppendraaiers moeten dit maar oplossen .
      Luisteren , oren gebruiken , gewoon een zeiktopic vind ik .
      Dit komt hier nooit goed, welles nietes, enz...
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by sis
        Het is hier weer goed aan de gang .
        P.A. en P.A. dat.
        Iedere P.A. heeft zijn voor en zijn nadelen .
        De knoppendraaiers moeten dit maar oplossen .
        Luisteren , oren gebruiken , gewoon een zeiktopic vind ik .
        Dit komt hier nooit goed, welles nietes, enz...
        sis
        Niet eens....
        Absoluut geen zeik-topic, er wordt niets of niemand afgezeken enkel en alleen wordt er een discussie gevoerd over T24 toppen en de voor en nadelen ervan.
        Volgens mij meer dan informatief voor TS om mee te nemen in zijn keuze.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vester86
          • Jul 2010
          • 164

Klopt, iedere PA is anders.

en topicstarter wordt hier keurig EN onderbouwd gewezen op (eventuele) tekortkomingen van deze specifieke kastjes. Bovendien wordt er uit praktijk ervaring ook nog eens een kader geschetst waarbinnen deze kasten goed functioneren, en binnen welke beperkingen/aandachtspunten.
          ik zie absoluut niet wat hier verkeerd aan is???

even tot 10 tellen sis, en blijven ademhalen

Comment

• Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

De T24 was de allereerste kast samen met de B30 die TW AUDiO in 2004 op de markt bracht, met de toen meest geavanceerde (ferriet) speakers in die er te krijgen waren. Het kastje was zeer compact (frontmaten van een normale 15” + hoorn kast), maar met een veel hoger rendement.
            Het was ontworpen als een mid/hoog kast die moest aangevuld worden met de nodige laagkasten, 2 tot 3 B30 onder 1 T24, een uiterst compact, licht en zeer performant systeem voor zijn tijd.

De B30 werd eerst verbeterd in 2010, door gebruik te maken van moderne Neodymium componenten, resultaat 3 dB meer output, dieper geluid en lichter gewicht.
            Pas in 2014 was er een 12” Neodymium speaker die de ferriet versie in de T24 kon vervangen en verbeteren, en was er ook de beruchte nieuwe 1,4” driver die ontworpen was voor de Vera36 waar meer dan een jaar was aan gewerkt (aan die driver, Vera 36 heeft 3 jaar ontwikkeling gekost).

Het resultaat is een kast die er uitwendig op de afgeronde hoeken na, hetzelfde uit ziet, maar binnenin compleet afwijkt van zijn voorganger.
            De nieuwe T24N is een stuk lichter, slechts 33kg, heeft een actief/passief schakelbaar filter en Neodymium 12” en 1,4” drivers, nieuwe phase plugs en (2 verschillende 60° of 90°) draaibare hoorns aan boord. Deze speakers samen met de nieuwe hoorn (met poorten) zorgt ervoor dat deze niet alleen een stuk dieper gaat dan zijn voorganger, maar ook veel beter en warmer klinkt.

Zij er compromissen gemaakt in dit ontwerp, JA, kan ook moeilijk anders. Maak je de hoorn dieper en groter dan gaat het laagmid uiteraard verbeteren, maar het gewicht en de compactheid verloren. Ik denk niet dat er nu nog iemand zit te wachten op een kast zoals in de jaren 80 die je met 4 personen moet tillen.

Jezelf stuk lachen over de marketing moet je echt niet doen, deze metingen komen niet van TW AUDiO, maar zijn gemeten door een onafhankelijk vakmagazine. Ik mag aannemen dat de mensen bij Production Partner wel weten waar ze mee bezig zijn.

Wijzelf gebruiken deze T24N kasten voor heel veel doeleinden, van discosetje over side-fill op grote podia, tot delaystack op grotere festivals, met volle tevredenheid van al onze klanten.

Tegenwoordig gebruikt iedereen kleine line- of curved arrays, meestal met van die kleine 5” of 6” speakertjes in en dan 3 hoog gestapeld om een “line” van ruim 65cm hoog te maken. In zo’n geval is een T24N niet alleen een veel beter klinkend (met veel meer low mid), maar ook nog eens veel goedkoper, en sneller op- en af te bouwen alternatief.

TW AUDiO bestaat pas 11 jaar, en zijn op die korte tijd reeds de 2e meest exporterende luidsprekerfabrikant van Duitsland geworden, wetende dat de nr1 reeds van 1981 (34j) bestaat en dus 23 jaar langer heeft kunnen werken aan zijn naambekendheid in een toen nog veel minder verzadigde markt.

Tot slot, voor hen die het nog niet mochten weten, onze firma is sinds 1 April 2015 de distributeur van TW AUDiO voor de ganse BeNeLux geworden, en zijn steeds beschikbaar voor al uw vragen.

Nog vergeten : voor de mensen die naar Frankfurt gaan, ik ben alle dagen op de stand van TW AUDiO om alle nederlandstaligen te woord te staan, kom gerust eens kennismaken in hall 8.0, booth A16 en buiten op "The Live Sound Arena" (outdoor area F10) voor de demo van T24N en Vera36, mocht ik er op dat moment niet zijn, even naar Peter Vanhove vragen, tot dan.
            Last edited by Peter Vanhove; 08-04-15, 20:25. Reason: Frankfurt vergeten
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• LVG
              • Jul 2011
              • 152

afgelopen 2e paasdag een festival gedaan waar we o.a. in een circus tent een TW set hadden, T24 en 3x B18 per kant (m12 infill)
              Dikke prima gingen meer dan 500 man in de tent en het moest bij sommige acts hard (fotos staan binnenkort op aaipop.nl gaat om blauwe tent)

Sub laag was er eerder te kort dan hoog BSX sub had hier wel mooi geweest als aanvulling

Comment

• teunos
                • Feb 2008
                • 352

Originally posted by Peter Vanhove
                De T24 was de allereerste kast samen met de B30 die TW AUDiO in 2004 op de markt bracht, met de toen meest geavanceerde (ferriet) speakers in die er te krijgen waren. Het kastje was zeer compact (frontmaten van een normale 15” + hoorn kast), maar met een veel hoger rendement.
                Het was ontworpen als een mid/hoog kast die moest aangevuld worden met de nodige laagkasten, 2 tot 3 B30 onder 1 T24, een uiterst compact, licht en zeer performant systeem voor zijn tijd.

De B30 werd eerst verbeterd in 2010, door gebruik te maken van moderne Neodymium componenten, resultaat 3 dB meer output, dieper geluid en lichter gewicht.
                Pas in 2014 was er een 12” Neodymium speaker die de ferriet versie in de T24 kon vervangen en verbeteren, en was er ook de beruchte nieuwe 1,4” driver die ontworpen was voor de Vera36 waar meer dan een jaar was aan gewerkt (aan die driver, Vera 36 heeft 3 jaar ontwikkeling gekost).

Het resultaat is een kast die er uitwendig op de afgeronde hoeken na, hetzelfde uit ziet, maar binnenin compleet afwijkt van zijn voorganger.
                De nieuwe T24N is een stuk lichter, slechts 33kg, heeft een actief/passief schakelbaar filter en Neodymium 12” en 1,4” drivers, nieuwe phase plugs en (2 verschillende 60° of 90°) draaibare hoorns aan boord. Deze speakers samen met de nieuwe hoorn (met poorten) zorgt ervoor dat deze niet alleen een stuk dieper gaat dan zijn voorganger, maar ook veel beter en warmer klinkt.

Zij er compromissen gemaakt in dit ontwerp, JA, kan ook moeilijk anders. Maak je de hoorn dieper en groter dan gaat het laagmid uiteraard verbeteren, maar het gewicht en de compactheid verloren. Ik denk niet dat er nu nog iemand zit te wachten op een kast zoals in de jaren 80 die je met 4 personen moet tillen.

Jezelf stuk lachen over de marketing moet je echt niet doen, deze metingen komen niet van TW AUDiO, maar zijn gemeten door een onafhankelijk vakmagazine. Ik mag aannemen dat de mensen bij Production Partner wel weten waar ze mee bezig zijn.

Wijzelf gebruiken deze T24N kasten voor heel veel doeleinden, van discosetje over side-fill op grote podia, tot delaystack op grotere festivals, met volle tevredenheid van al onze klanten.

Tegenwoordig gebruikt iedereen kleine line- of curved arrays, meestal met van die kleine 5” of 6” speakertjes in en dan 3 hoog gestapeld om een “line” van ruim 65cm hoog te maken. In zo’n geval is een T24N niet alleen een veel beter klinkend (met veel meer low mid), maar ook nog eens veel goedkoper, en sneller op- en af te bouwen alternatief.

TW AUDiO bestaat pas 11 jaar, en zijn op die korte tijd reeds de 2e meest exporterende luidsprekerfabrikant van Duitsland geworden, wetende dat de nr1 reeds van 1981 (34j) bestaat en dus 23 jaar langer heeft kunnen werken aan zijn naambekendheid in een toen nog veel minder verzadigde markt.

Tot slot, voor hen die het nog niet mochten weten, onze firma is sinds 1 April 2015 de distributeur van TW AUDiO voor de ganse BeNeLux geworden, en zijn steeds beschikbaar voor al uw vragen.

Nog vergeten : voor de mensen die naar Frankfurt gaan, ik ben alle dagen op de stand van TW AUDiO om alle nederlandstaligen te woord te staan, kom gerust eens kennismaken in hall 8.0, booth A16 en buiten op "The Live Sound Arena" (outdoor area F10) voor de demo van T24N en Vera36, mocht ik er op dat moment niet zijn, even naar Peter Vanhove vragen, tot dan.
                Amen, en tot dan ;-)
                ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik kom zeker even bij je buurten Peter.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Beste mensen dank voor de praktijkinfo omtrent de T24N alsook de verdere info eromheen van de beperkingen, compromissen, voor zo ver ik die zelf ik die ook al niet ingeschat had :-). Frankfurt zit er voor mij niet in dit jaar. Ik ga mijn licht wel eens opsteken bij Peter.

Comment

Working...