Zoektocht nieuwe top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T.O.P.
    • Jun 2014
    • 100

Jawel,
    wellicht zou voor die resterende 2000 euro een aanhangwagen met reclamebeplakking worden aangeschaft.

Overigens zijn er op 2ehands.be voldoende D&B, MeyerSound, en EAW te vinden aan een nette prijs.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by T.O.P.
      Jawel,
      wellicht zou voor die resterende 2000 euro een aanhangwagen met reclamebeplakking worden aangeschaft...
      Of een paar goede draadloze microfoons voor die karaoke act of de zangeressen op die 25-4050 jarige bruiloft.........
      Ik bedoel maar: Investeren vraagt ook om strategische keuzes maken
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• arjenv
        • Mar 2012
        • 77

Moeten we niet een onderscheid maken tussen hen die het echt beroepsmatig doen en hen die het als een ( eventueel wat uit de hand gelopen) hobby naast andere werkzaamheden doen?
        Is de markt waar de eerste groep in werkt niet een geheel andere markt dan waar de tweede groep in bezig is? M.a.w, zijn we niet appels en peren aan het vergelijken? Natuurlijk klopt de redenatie van Musicextra dat goede toppen een hogere restwaarde hebben, maar dan gaat hij voorbij aan wat het beschikbare budget van mensen is om iets te kopen.

En wat mij ook opvalt is dat er appels met peren worden vergeleken wanneer het om merken etc gaat. Een L'accoustis top kost een hoop geld, en klinkt geweldig, maar om die dan te vergelijken met een EV top uit de onderkant van het segment van EV en daaruit te concluderen dat EV een b-merk is, klopt niet. Vergelijk kasten in dezelfde prijsklasse, en dan zal je nog steeds concluderen dat er verschillen zijn, maar dat de verschillen minder groot zijn dan soms gesuggereerd wordt.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by Plukkie
          Ik ben op zoek naar een nieuw setje actieve toppen, echter ben ik een beetje de weg kwijt (bomen en bos verhaal).
          Ik zou dus graag enkele tips hebben welke ik moet gaan beluisteren.
          De toepassing is voornamelijk disco/drive in, wat lokale carnavals dingetjes/acts/bonte avond, en een redelijk goede tapeact waarmee ik de kleinere zaaltjes doe.

Ik ben dus op zoek naar goed klinkende bij voorkeur actieve toppen voor een budget van 2000 tot max 3000 euro.
          Gezien de tape act klusjes zoek ik een compacte (liefst 12") speaker, die ik ook goed kan combineren met bijpassende subs (op een later tijdstip).

Op dit moment maak ik gebruik van een set Dap X-12t met X-15b subs, ik wil dus de toppen vervangen, de subs wil ik graag nog even gebruiken en op een later tijdstip vervangen (ivm budget).

Ik hoor graag jullie adviezen!
          Naast de al gegeven adviezen (ik zou zeker bij MusicXtra langsgaan), kan
          de nabije aanwezigheid van een dealer, mede doorslaggevend zijn, vind ik.

Ik vind het toch wel erg prettig dat mijn dealer amper 10 km. om de
          hoek zit en dat ik daar altijd terecht kan voor spare of bijhuren.

Als je gaat luisteren, neem dan ook vooral je eigen CD mee (.wav/aac).
          Zet daar muziek op die jij goed kent en waarvan je weet hoe jij vindt
          dat dit klinken moet.

Naast genoemde merken kan ik je ook LSS zeker adviseren.
          Ik heb er onlangs e.e.a. van beluisterd en was zeer aangenaam verrast!

Sterkte met zoek/luisteren,

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

@ Arjenv
            Ik ken beroeps die er niets van bakken en ik ken 'hobbyisten' die goed werk afleveren.
            Natuurlijk is er ook verschil maar je kunt en mag ze niet allemaal over één kam scheren.
            Ik hoor wel eens A merken bagger klinken en B merken verrassend goed klinken.
            Het is geen zwart-wit. Er zit een behoorlijk grijs gebied tussen.
            Heerlijk die stilte

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Originally posted by RayM
              @ Arjenv
              Ik ken beroeps die er niets van bakken en ik ken 'hobbyisten' die goed werk afleveren.
              Natuurlijk is er ook verschil maar je kunt en mag ze niet allemaal over één kam scheren.
              De man of vrouw achter de knoppen speelt uiteraard ook een grote rol. We hebben zelf al zowel met low budget als state of the art materiaal gewerkt. In beide gevallen konden we steeds een degelijk geluid afleveren. Iedereen altijd heel tevreden. Uiteraard is het steeds prettiger werken met goed materiaal. Je doet het toch ook voor een groot stuk voor jezelf. Anders ben je volgens mij fout bezig. Persoonlijk spaar ik dan toch liever voor een iets duurdere degelijke top. Ik ken de prijs van een coax 12 van BA audio niet exact, maar dit valt volgens mij nog heel goed mee. De Prospect top is in ieder geval buitengewoon goed en krachtig

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by RayM
                @ Arjenv
                Dus we kunnen eigenlijk allemaal net zo goed een DAP setje aanschaffen....
                Ik ben eigenlijk stomverbaasd om sommige reacties hier.....
                Als je ervan uitgaat dat het publiek en de opdrachtgever het toch niet horen heb je, of nooit echt goed geluid gehoord, of je onderschat je eigen publiek en opdrachtgever.
                Echt goed geluid draagt bij aan de sfeer, baromzet en zeker ook aan je eigen omzet.
                Een goed ondernemer is ook altijd bezig met zich te verbeteren, op ieder vlak, simpel omdat het nodig is om te kunnen overleven.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

Originally posted by MusicXtra
                  Dus we kunnen eigenlijk allemaal net zo goed een DAP setje aanschaffen....
                  Lezen is ook een vak...
                  Heerlijk die stilte

Comment

Working...