meyer sound.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agdewaide
    • Apr 2014
    • 5

meyer sound.

beste...

Ik kan twee meyersound upa 1a toppen met prosessor kopen voor een naar ik dacht redelijk bedrag.
    nl. 1400 euro.
    is dit de moeite waard....met andere woorden, ze zijn na wat speurwerk toch al op leeftijd.

Zijn ze nog te vergelijken met de huidige nieuwe luidsprekers bv Dynacord of Ev.\, Qsc enz enz..

Of klinken deze toppen gewoon goed, en is aanschaf zeker nog de moeite waard.
    [ eigen gebruik voor kleine zaaltjes, Cafe's DJ en Bandje..200/ 250 man ]
    [ andere subs via externe eindtrap ]

gaarne uw kennis en eventuele bevindingen.

mvg.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Het meyersound systeem klinkt altijd goed , ik heb nog nooit iets beter gehoord.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by agdewaide
      is dit de moeite waard....met andere woorden, ze zijn na wat speurwerk toch al op leeftijd.
      Als ze lange tijd opgeslagen zijn geweest in een verwarmde omgeving dan kan het leuk spul zijn.
      Maar even goed kunnen ze lange tijd mis/gebruikt zijn en dan word het een ander verhaal...

Heb je een idee hoe oud ze werkelijk zijn?

Comment

• agdewaide
        • Apr 2014
        • 5

ik weet het niet zeker maar dat type is volgens mij toch rond de 20 jaar oud, kan me vergissen.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

Als je serie nummers hebt kunnen ze bij aem zo vertellen hoe oud ze zijn
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Grille eraf en kijken of de conussen nog fris ogen, met name de randen, daar kun je al veel aan zien.
            Verder is de algehele staat van de kastjes een goede indicator hoe ermee om is gegaan.
            Of ze goed klinken zullen je oren je wel kunnen vertellen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

Kijk even uit. Ik gok dat dit type speaker alleen veilig met die processor in combi met crest of meyer amps met specifieke versterkingsfactors draait.
              Zoek even contact met AEM.
              Verder zorg dat die sense lijnen retour de processor goed vast zitten daar als ze los schieten er een 20db minder vanaf komt en dat er een reutel uit je systeem komt (heb een paar storingen on tour in Duitsland gehad hierdoor met UPA1's en MSL3'en).
              Je kan bij AEM ook laten checken of alles nog naar behoren werkt maar voor calibratie zul je waarschijnlijk toch naar Duitsland (Montabauer) moeten
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• janpy
                • Mar 2013
                • 43

HAllo
                Speakers zin inderdaad 20 jaar of ouder, later vervangen door upa1c.
                Moeten altijd in combi met de processor en het liefst een MS1000 amp :-).
                Een setje uswees erbij........klaar

Groet Jan

Comment

Working...