Mackie HD 1531 vs JBL PRX 735 vs QSC KW153

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

Mackie HD 1531 vs JBL PRX 735 vs QSC KW153

Heren (en dames?)

Ik wens mijn RCF Art500/ Mackie SWA1801 speakers vervangen, wegens het gewicht en ook omwille van de spreiding (70-75°).
    En ze mogen ook wel iets krachtiger zijn.
    Wat die spreiding betreft, daar kenden we eigenlijk niks van toen we die kochten.
    Maar na 15 jaar die speakers te gebruiken ondervinden we wel problemen. Z
    eker als ze iets verder uit elkaar staan, en de mensen zitten vooraan aan het podium. G
    ezien vooral de solo's, de vocals bas en piano versterkt worden is dit wel een probleem.
    Ik heb die nu al 15 jaar bij me om op te treden (kleine bigband), en het is tijd om die te vervangen.

Ons budget is eerder beperkt, dus moeten we het doen met max 1300€ per top.
    Later kunnen daar eventueel nog wel 2 subs bij komen.

Ik kwam bovenstaande 3 types tegen.
    Mackie HD 1531, JBL PRX 635/735, QSC KW153
    Kwa prijsklasse valt dit in ons budget, en ze hebben een spreiding van 90°.

Wat vinden jullie van deze 3 voorstellen?
    Ik heb eerder een lichte voorkeur voor JBL, maar ik lees in sommige reviews dat er een probleem zou zijn met de hitte van de versterker waardoor ze soms uitvallen.
    Last edited by giserke; 03-01-15, 00:27.
  • highendsyl
    • Feb 2007
    • 81

De QSC geeft een 75° spreiding, dus dat levert je geen voordeel op ten opzichte van je huidige set.
    De Mackie en JBL zijn veel zwaarder in gewicht dan je Art500. Dit zijn 3-weg 15" toppen.
    Mijn tip: ga voor een hoge kwaliteits 2 weg 12" active top. Ben je ongelooflijk flexibel. En een hoge kwaliteits 12" is ideaal voor jouw toepassing. En gebruik je huidige subs daar waar noodzakelijk. Ga vooral ook luisteren. Een alternatief voorbeeld: EV ETX-12p. Maar er zijn vele alternatieven te noemen. Nogmaals: ga voor kwaliteit ipv. grootte.
    Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Die eerste reeks Art500 met transfo voeding en analoge versterker woog rond de 50kg.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Vergis je niet. die RCF Art500 waren behoorlijk goed voor het budget. Daar heb je toen een prima keuze mee gedaan.
        lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Voor dat budget heb ik je wel wat moois te bieden, PM me maar eens.
          (En ja Frederic, kom er maar in :P )
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...