Beveiliging Meyer Sound processor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Beveiliging Meyer Sound processor

Op een setje UPA's zie ik dat je de speakeroutputs van de amps moet aftakken en terug naar de sens van de ultra series m-1a sturen.

Weet iemand of die beveiliging waterdicht is en te vertrouwen is (figuurlijk natuurlijk )
    En zijn er nog processors die dergelijke beveiliging gebruiken?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Een speakerbeveiliging is nooit 100%. Zie het als de toerenbegrenzer in je auto, schakel je een keer mis dan redt die je, ga je in z'n twee volgas de snelweg op dan is de kans klein dat je de volgende afslag haalt.
    En ja, er zijn verschillende merken die het gebruiken, onder andere Nexo.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
      • Jun 2014
      • 456

Ten 1ste is het de eerste serie UPA's daar er daarna dus gepowerde versies zijn gekomen.
      Ja de beveiliging is betrouwbaar tot op zekere hoogte en is gebaseerd op een type amp van crest en meyer amps (erg lang geleden) voor zo ver ik weet. Ik heb dit soort processors behoorlijk veel ellende zien tegen houden met 1 catch: de processor heeft die terug koppeling echt nodig daar anders het output level een flink stuk terug gezet wordt en voor zover ik me kan herinneren er een ratel op je geluid ontstaat.
      Moet er wel bij vermelden dat de laatste x dat ik met dit type te maken heb gehad ergens in 2003/2004 was. Daarna nog een x getoerde met een MSL3/650 set in Duitsland waar dus meyer amps op zaten. Was goed maar een tikkie log en zwaar...... ;-)

Voor meer info zul contact op moeten nemen met AEM. Die kunnen je vast of meer vertellen of in contact brengen met de juiste personen die hier meer van weten.

Zonder die processor mis je een stuk fase correctie en dus de hard limiters dus met een andere processor is zeer zeker niet aan te raden.........tenzij je ten 1ste een soort van bedreven bent met meten en ten 2de de juiste voltages weet mbt wat die speakers kunnen hebben en welke versterkers het best te gebruiken zijn als ze nog geproduceerd worden. (Je zou ook kunnen kijken of je oude amps van appogee te pakken kan krijgen daar voor zo ver ik weet dit de zelfde crests zijn als wat er bij meyer aangeraden werd ben allen niet zeker of de versterkings factor identiek is/was). Labs ben ik ook tegen gekomen op dit type set toen ik op tour was in duitsland (Delta/radio europa tijd).

Suc6 verder

edit:
      Google kan soms makkelijk zijn ;-)

Based on the Crest Audio Professional Series 4801 power amplifier, the MA5850 contains custom circuitry to limit output to 58V RMS per channel, effectively preventing driver over-excursion
      on the models for which it is intended. As the power supply of the MA5850 is capable of much greater output, this design also reduces possible damage from clipped waveforms.

(bij mij duurde het even voor dat de PDF zichtbaar werd).
      Last edited by Timo B Geluidstechniek; 30-12-14, 00:58.
      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• T.O.P.
        • Jun 2014
        • 100

Of zoekt U wellicht een kopie van een oude Bob McCarthy bijbel, waarin een en ander uitdrukkelijk gespecificeerd is.

Comment

• janpy
          • Mar 2013
          • 43

Hallo

Vroeger, heeeel lang geleden veel met UPA (de upa unpowerd zijn er ook in 2 soorten 1a en 1c)n msl 3 gewerkt, altijd met MS1000 en de processor.
          MS1000 werd zowel op de msl3 als op de upa gebruikt, nog nooit een upa stuk gehad door , zeg maar opblazen van een driver.

Ook eens een vergelijking gedaan met oude crest en de ms1000 racken, de ms1000 klinken(klonken) veel transparanter (raar woord voor geluid).
          LAter kwamen er ook rackern met labs erin, als ik het goed heb de 1300, maar zijn alleen gebruikt bij msl3 sets.

Dus, de sense lijnen altijd gebruiken bij meyer.

Groet Jan

Comment

• Elmo
            • Jun 2006
            • 208

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
            Moet er wel bij vermelden dat de laatste x dat ik met dit type te maken heb gehad ergens in 2003/2004 was. Daarna nog een x getoerde met een MSL3/650 set in Duitsland waar dus meyer amps op zaten. Was goed maar een tikkie log en zwaar...... ;-)

Labs ben ik ook tegen gekomen op dit type set toen ik op tour was in duitsland (Delta/radio europa tijd).
            Originally posted by janpy
            Hallo

Vroeger, heeeel lang geleden veel met UPA (de upa unpowerd zijn er ook in 2 soorten 1a en 1c)n msl 3 gewerkt, altijd met MS1000 en de processor.
            MS1000 werd zowel op de msl3 als op de upa gebruikt, nog nooit een upa stuk gehad door , zeg maar opblazen van een driver.

Ook eens een vergelijking gedaan met oude crest en de ms1000 racken, de ms1000 klinken(klonken) veel transparanter (raar woord voor geluid).
            LAter kwamen er ook rackern met labs erin, als ik het goed heb de 1300, maar zijn alleen gebruikt bij msl3 sets.
            Hey Timo,

lang geleden!!! Je bedoeld die mooie 650's en MSL3's (had je MSL 3 of 3A mee) bekleed met carpet?!
            Gokje inclusief, Soundweb, SM12 en UPM's?

Jan,
            klopt helemaal de MS1000 klinkt beter maar was ook storings gevoeliger, de Lab 1300c was robuuster en in vergelijking met de MS1000 ook een veel nieuwere/moderenere AMP.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

MSL3/650 met x-tra spul kwam niet bij delta vandaan maar bij PAS die toen al het spul voor de klok tours leverde. Hang jij hier ook nog steeds rond. Alles goed met je?
              Alvast de beste wensen voor 2015 iig. Dat geld by the way voor iedereen die hier actief of passief vertoeft.
              @frederic ik moet even kijken maar heb misschien iets wat interessant is voor je. Laat het als ik het heb wel weten via PM
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• Elmo
                • Jun 2006
                • 208

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                MSL3/650 met x-tra spul kwam niet bij delta vandaan maar bij PAS die toen al het spul voor de klok tours leverde. Hang jij hier ook nog steeds rond. Alles goed met je?
                Alvast de beste wensen voor 2015 iig. Dat geld by the way voor iedereen die hier actief of passief vertoeft.
                @frederic ik moet even kijken maar heb misschien iets wat interessant is voor je. Laat het als ik het heb wel weten via PM

Hey Timo,

ik hang hier vooral passief rond, denk dat ik niet meer dan 5x per jaar hier even rondkijk.
                Met mij alles prima, eigenlijk! Bij jou ook?

Ook voor jou (en de andere forum bezoekers) de allerbeste wensen voor 2015!!

Comment

• T.O.P.
                  • Jun 2014
                  • 100

#frederic - U heeft een PM.

Comment

Working...