Vraagje over de set die ik wil aankopen....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by T.O.P.
    En van wie zou frederic dat nou geleerd hebben? Er komt alhier nochtans waarlijk geen luidspreker voorbij, of Broeklijn wordt er metterdaad aan de haren bijgesleept.
    Wat U als Hollanders nu met dat Oranje hebt.. Ik zou Rood eens proberen om ons, als Uw zuiderlijke buren, te enthousiasmeren.
    Voor jou geldt hetzelfde, je bent meer dan welkom een keer te komen luisteren, daarna mag je een mening hebben en die mag je volop hier op dit forum ventileren.
    Je reacties hier teruglezend dragen ze weinig bij aan het forum, de meeste zijn enkel bedoelt om olie op het vuur te gooien.
    Uiteindelijk leidt dat helemaal nergens toe, dat is in het recente verleden al meer dan eens bewezen.
    Dus, stop met twee maten meten, daar ben ik bij gebaat, daar zijn de vraagstellers bij gebaat en teruglezend kom ik Brooklyn-Audio niet vaker tegen dan QSC of welk populair merk dan ook.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by frederic
      Zijn de reclame narren weer in actie geschoten?
      Sjonge jonge
      Ik zou bijna gaan denken dat McGuyver onder de naam Frederic opereert,
      wat betaalt hij jou om zijn teksten hier te posten?

@T.O.P: Volgens mij is de hele BA-range standaard verkrijgbaar
      in rijtjeshuizen zwart

@TS: Laat je vooral niet uit het veld slaan door wat zeurPiet discussies,
      ga gewoon veel en overal luisteren. Neem je eigen referentie CD (.wav)mee,
      met muziek die je goed kent.

Grtz

Nes
      Last edited by NesCio01; 16-11-14, 00:30.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• T.O.P.
        • Jun 2014
        • 100

Originally posted by NesCio01
        Ik zou bijna gaan denken dat McGuyver onder de naam Frederic opereert,
        wat betaalt hij jou om zijn teksten hier te posten?

Grtz

Nes
        Ikzelf op mijn beurt ben dan weer benieuwd wie van Sander allemaal een wedde toegespeeld krijgen...

Maar desalniettemin en niettegenstaande dat, toch zal ik ooit wel ergens een set Broeklijn tegenkomen, is mijn vaste overtuiging. Gezien de marketingstrategie kan dat haast niet anders zijn.

Ik blijf voorlopig wel op het standpunt dat eenzelfde merk top als sub, met beide dezelfde gedachte versterking, dat wil zeggen dan wel ingebouwd, respectievelijk middels de aan U aangeboden Bose, voorlopig het meest wenselijk is.
        Last edited by T.O.P.; 16-11-14, 00:44.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by T.O.P.
          Ik blijf voorlopig wel op het standpunt dat eenzelfde merk top als sub, met beide dezelfde gedachte versterking, dat wil zeggen dan wel ingebouwd, respectievelijk middels de aan U aangeboden Bose, voorlopig het meest wenselijk is.
          En daar sluit ik me volledig bij aan. Om dit voor TS nog wat toe te lichten: Dit heeft te maken met de faseresponse van verschillende speakers, deze zal bij verschillende merken meestal sterk verschillen waardoor sub en top elkaar tegen kunnen werken in het gebied waarin ze elkaar overlappen.

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

Wat is nou mis met het noemen van Brooklyn audio. Er worden toch ook andere merken genoemd en dat kan dan wel.

Originally posted by frederic
            Zijn de reclame narren weer in actie geschoten?
            Sjonge jonge

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by Jan van Duren
              Wat is nou mis met het noemen van Brooklyn audio. Er worden toch ook andere merken genoemd en dat kan dan wel.
              Ik heb er al 2 in mijn sig staan!

Mis tegenwoordig wel mannen zoals Steven (MusicSupport) voor het d&b-geluid op dit forum...

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Laten we het toejuichen dat er (een) fabrikant(en) op dit forum actief mee schrijft. Vaak antwoorden geeft op vragen in topics die niet eens over speakers gaan en zo zijn kennis met ons deelt. Er hebben zich in het verleden wel meer fabrikanten hier op dit forum gewaagd maar die hebben de pijp allang weer aan Marten gegeven omdat ze vooral afgezeken werden omdat ze voor een (bepaald) merk staan. Daarom vind ik het noemenswaardig dat Sander hier nog steeds komt zonder dat hij constant zijn eigen producten promoot. Dat doen andere die het merk kennen en belangrijker hebben gehoord.

Iedereen heeft voorkeur voor producten van bepaalde merken. Ik kan mij nog heel goed de voorliefde in het verleden van een bepaalt merk van bijvoorbeeld Frederic herinneren. Moest je ook niet over beginnen want dan voelde meneer zich ook aangevallen (en hij is niet eens werkzaam bij die fabrikant). Elk topic dat maar over dat soort producten ging liet Frederic wel dat merk vallen en werden andere fel aangevallen als je onderbouwt tegengas gaf.

[SINT-MODUS]
                Zullen we verder ontopic gaan,
                daar heeft de TS veel meer aan.

[/SINT-MODUS]
                Last edited by vasco; 17-11-14, 13:34.

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Originally posted by Outline
                  Ik heb er al 2 in mijn sig staan!

Mis tegenwoordig wel mannen zoals Steven (MusicSupport) voor het d&b-geluid op dit forum...
                  Ik werk erg graag met D&B (of L'Acoustics, Meyersound, Adamson..) maar die 4 merken heb je hier op t forum niet veel aan want daar is geen geld voor, Sander heeft zijn prospect set die qua geluidskwaliteit erg in de buurt komt van bovenstaande 4 maar ik begin er niet aan want dan kom je vroeg of laat het volgende tegen: Inhuur, ridervriendelijkheid, verhuurvraag, restwaarde, accesoires..

Als ik doscen huur, dan kunnen dat er 3 per kant zijn of 16.. 100 subs eronder inclusief alle amps, bekabeling, rigging etc en dan is de verhuurvloot in Nederland nog lang niet op en zal ook nooit opraken..

Met een prospect set, hoe leuk het ook is.. Vrijwel elke technicus van beetje band heeft er eerst vraagtekens bij, wil ik een festival verzorgen met meerdere podia dan kan ik half nederland door om verschillende setjes in te huren en heb ik met een beetje pech ook voor elk setje andere kabels..

Nee dan bel ik liever naar Rotterdam voor een vrijwel oneindige voorraad materiaal, waarbij ik mezelf niet hoef af te vragen wat ik mee krijg.

Nou is voor 90% van de forumbezoekers dit geen probleem en zullen ze om de geluidskwaliteit naar Brooklyn Audio gaan en daar geef ik ze groot gelijk in.

D&B is erg leuk spul als je op zoek bent naar een totaal concept (materialen maar ook het netwerk er om heen), maar daar is hier op het forum gewoon geen vraag naar
                  There is no substitute for imagination

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

@qvt:
                    Ik weet ook wel dat er hier op het forum geen mensen zitten die het geld hebben om dat soort bedragen aan een set te besteden. Dat neemt echter niet weg dat in die hoek (gebruikers van die merken die hier rondzwerven) een hoop ervaring en kennis zit die een welkome aanvulling is op dit forum. Dat was de kracht van dit forum en die is de laatste jaren helaas weggeëbd!

Wat dat betreft: Qua speakerbouw is Sander een van de laatste die hier erg actief bezig is en ik hou dan ook mijn hart vast als hij er mee stopt. Wie kent bijvoorbeeld Ivo (Iven) nog?

Maar sowieso is de markt en het landschap de afgelopen jaren heel erg veranderd. Als ik zie wat ik tegenwoordig op de kleinere feestjes zie staan... Allemaal zo goedkoop mogelijk en ook zeer vaak van de hobbybob. Als je ziet hoeveel markt daar is verdwenen... Dat is ook de reden waarom ik een aantal geleden besloten heb om niet voor mijzelf te beginnen! Toen was de markt nog leuk maar nu? En dan zal ik het maar niet hebben over wat ze je willen betalen vs. de investering die je hebt gedaan.

Overigens kan ik mij verder helemaal vinden in je post en zitten we zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Je zal mij dan ook geen verkeerd woord over BA horen zeggen. Wil echter niet zeggen dat ik er in zou investeren: Hier in mijn directe omgeving zitten een stuk of 5/6 bedrijven die d&b hebben en die graag bij je komen bijhuren op het moment dat ze zelf krap zitten. Dan zou ik gek zijn als ik iets anders in de schuur zou zetten dan d&b! De duurste dagen zijn nog steeds de dagen dat je spullen in de schuur mooi staan te wezen...

En voor wie zich afvraagt sinds wanneer ik fan van d&b ben: Vanaf het feestje ter ere van het 75-jarig bestaan van de AVRO eind 1998. De schuldige is Han Verploegen. Han zat toendertijd nog in die oude boerderij en het bedrijf heette toen ook nog (iets) anders, net zoals de kasten van d&b. Die eindigden toen bijna allemaal op -01 of -02. Behalve Max. Die heette toen ook al Max.

En geloof me, ik heb het met diverse andere merken (oa EV Xi. JBL 4890-serie, Meyer, Axys, Syrincs, Fohnn, enz) geprobeerd maar ik blijf toch elke keer terug komen bij d&b. Wil overigens niet zeggen dat het altijd en overal moet. Soms schiet je dan je doel voorbij. Maar over het algemeen... Wat je al aanhaalt: Het systeem is gewoon geweldig en nog steeds geniaal! Volgens mij is d&b nog steeds het enigste merk wat de zaken zo goed geïntegreerd en onderling uitwisselbaar heeft gemaakt.

OT: Dit topic was voor mij bij de openingspost al duidelijk: Koop gewoon lekker een paar bijbehorende subs bij die QSC-topjes en maakt het jezelf vooral niet moeilijk! TW is ook een mooi merk maar daar kun je voorlopig beter nog niet in investeren. qvt geeft de redenen waarom duidelijk aan! Mijn sig omtrent TW en d&b is cryptisch maar ik heb wel gegronde redenen om dat er in te zetten!
                    Last edited by Outline; 17-11-14, 16:18.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Ik ben eigenlijk al D&B fanaat van in eind jaren 90.
                      Toen ze bij ons in de schouwburg van de stad een nieuwe D&B set hebben komen plaatsen.
                      6 C6 centercluster aan het plafond, 1 C6 op het podium per kant, 4 C7 subs per kant en een 6 tal E3 delay topen onder de balkons.

Als ik een set moet huren is het altijd D&B. Heeft me nog nooit teleur gesteld. het is precies of het geluid in uw gezicht wordt geduwd, gelijk waar je staat.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by qvt
                        Sander heeft zijn prospect set die qua geluidskwaliteit erg in de buurt komt van bovenstaande 4 maar ik begin er niet aan want dan kom je vroeg of laat het volgende tegen: Inhuur, ridervriendelijkheid, verhuurvraag, restwaarde, accesoires..

Als ik doscen huur, dan kunnen dat er 3 per kant zijn of 16.. 100 subs eronder inclusief alle amps, bekabeling, rigging etc en dan is de verhuurvloot in Nederland nog lang niet op en zal ook nooit opraken..

Met een prospect set, hoe leuk het ook is.. Vrijwel elke technicus van beetje band heeft er eerst vraagtekens bij, wil ik een festival verzorgen met meerdere podia dan kan ik half nederland door om verschillende setjes in te huren en heb ik met een beetje pech ook voor elk setje andere kabels..
                        Deels met je eens, zolang iedereen zo denkt zal het zo blijven, gelukkig is dat niet zo.
                        Die kabels zijn toch echt universeel, XLR en Powercon, makkelijker kan het niet.

Comment

• Sound2000
                          • Feb 2005
                          • 33

Originally posted by vasco
                          Laten we het toejuichen dat er (een) fabrikant(en) op dit forum actief mee schrijft. Vaak antwoorden geeft op vragen in topics die niet eens over speakers gaan en zo zijn kennis met ons deelt. Er hebben zich in het verleden wel meer fabrikanten hier op dit forum gewaagd maar die hebben de pijp allang weer aan Marten gegeven omdat ze vooral afgezeken werden omdat ze voor een (bepaald) merk staan. Daarom vind ik het noemenswaardig dat Sander hier nog steeds komt zonder dat hij constant zijn eigen producten promoot. Dat doen andere die het merk kennen en belangrijker hebben gehoord.

Iedereen heeft voorkeur voor producten van bepaalde merken. Ik kan mij nog heel goed de voorliefde in het verleden van een bepaalt merk van bijvoorbeeld Frederic herinneren. Moest je ook niet over beginnen want dan voelde meneer zich ook aangevallen (en hij is niet eens werkzaam bij die fabrikant). Elk topic dat maar over dat soort producten ging liet Frederic wel dat merk vallen en werden andere fel aangevallen als je onderbouwt tegengas gaf.

[SINT-MODUS]
                          Zullen we verder ontopic gaan,
                          daar heeft de TS veel meer aan.

[/SINT-MODUS]

Ik ben net begonnen al woordvoerder van een fabrikant, maar om nou bij elk topic een hele boom te gaan opzetten over het hoe en waarom van een set of een vraag... Ik heb er echt de tijd niet voor,
                          voor ik aan de 8000 Posts zit zijn we tig jaar verder.

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Originally posted by Sound2000
                            Ik ben net begonnen al woordvoerder van een fabrikant, maar om nou bij elk topic een hele boom te gaan opzetten over het hoe en waarom van een set of een vraag... Ik heb er echt de tijd niet voor,
                            voor ik aan de 8000 Posts zit zijn we tig jaar verder.
                            Ben dan benieuwd welke fabrikant...

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by MusicXtra
                              Deels met je eens, zolang iedereen zo denkt zal het zo blijven, gelukkig is dat niet zo.
                              Die kabels zijn toch echt universeel, XLR en Powercon, makkelijker kan het niet.
                              Sander, ik snap je maar toch zit er verschil in kabels zoals voorgeschreven (en eventueel geleverd) door de fabrikant versus hetzelfde concept maar door iedereen anders uitgevoerd (merk/type, lengte, doorsnee).

Bij de 1e kijk je op de lijst hoeveel er naar A moeten, hoeveel naar B enz. en verdeel je ze.
                              Bij de 2e moet je alles apart gaan noteren bijhouden welke kabel bij wie vandaan komt.

Mijn voorkeur ligt vanzelfsprekend bij variant 1...

Comment

• Sound2000
                                • Feb 2005
                                • 33

Originally posted by Outline
                                Ben dan benieuwd welke fabrikant...
                                AD-systems.

Comment

Working...