Nieuwe Roland M5000 digitale mengtafel is geintroduceerd: 128 DSP channels @ 96 Khz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Originally posted by LVG
    List prijs

Ah ilive kan die met madi Dante waves werken

Ja. MADI, Dante, ADAT of Waves, naast het standaard ACE-protocol.

En bijv 60 auxen aan op 96 kHz?

Nee, wel 32 auxen op 48kHz
    Zie antwoorden... Overigens zie ik even niet wanneer je 60 auxen nodig zou hebben, maar vooruit.

Overigens is die iLive niet gelijkwaardig aan de Roland. De surface grotendeels wel, echter blijft ie bij DSP-power achter. Daarbij wel even de opmerking dat het iLive-systeem al een aantal jaren op de markt is.
    Last edited by timmetje; 08-11-14, 18:40.
    Tim

Comment

• LVG
      • Jul 2011
      • 152

Originally posted by timmetje
      Zie antwoorden... Overigens zie ik even niet wanneer je 60 auxen nodig zou hebben, maar vooruit.

Overigens is die iLive niet gelijkwaardig aan de Roland. De surface grotendeels wel, echter blijft ie bij DSP-power achter. Daarbij wel even de opmerking dat het iLive-systeem al een aantal jaren op de markt is.
      60 outputs was voorbeeld maar kan genoeg klussen noemen dat het hard nodig is (orkest, broadcast etc)
      Wat is de listprijs van de Ilive 144?

Grote voordeel van de M-5000 tegen over andere consoles is dat je per klus zelf kan bepalen hoeveel inputs, outputs, mix busses, etc je nodig hebt / wilt (tot max 128 samen). Super flexibel op nog geen meter breed.
      Zoals MusicXtra al aangaf: qua flexibiliteit en aantal kanalen (en kwaliteit/ mogelijkheden) is er denk ik geen gelijke in die prijsklasse.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by LVG
        Zoals MusicXtra al aangaf: qua flexibiliteit en aantal kanalen (en kwaliteit/ mogelijkheden) is er denk ik geen gelijke in die prijsklasse.
        Hoe het in andere landen gaat heb ik geen idee van, hier in Nederland is het lastig geaccepteerd te worden, wat de boer niet kent.... Ik schat de kans dan ook klein dat de Roland een vaak geziene gast zal zijn tussen de Midassen en Digico's.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by MusicXtra
          Hoe het in andere landen gaat heb ik geen idee van, hier in Nederland is het lastig geaccepteerd te worden, wat de boer niet kent.... Ik schat de kans dan ook klein dat de Roland een vaak geziene gast zal zijn tussen de Midassen en Digico's.

Ligt er maar net aan hoe RSG de tafel in de markt weet te brengen.
          Digico is ook enkel in NL zo populair (wat wss door een enorm enthousiaste
          verkoper komt?), buiten NL zie je digico nauwelijks.

Ik zie hier wel potentieel voor een baan bij RSG

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Originally posted by LVG
            60 outputs was voorbeeld maar kan genoeg klussen noemen dat het hard nodig is (orkest, broadcast etc)
            Wat is de listprijs van de Ilive 144?

Grote voordeel van de M-5000 tegen over andere consoles is dat je per klus zelf kan bepalen hoeveel inputs, outputs, mix busses, etc je nodig hebt / wilt (tot max 128 samen). Super flexibel op nog geen meter breed.
            Weet zo de listprijs van een iLive 144 niet, maar die zal ook wel in de buurt van die 19.000 euro liggen dunkt me zo, gezien de prijs van een T112 bij niet nader te noemen Duitse webshops. Dan hebben we het puur over de surface.

De DSP van de iLive's zit allemaal in de stageboxes en is beperkt tot 64 inputs x 32 outputs voor de grootste fixed-format stagebox. Ze hebben echter ook een modulair systeem waarbij je zelf het aantal ins en outs van je stagebox bepaalt. Of je dan ook daadwerkelijk op 64 outputs kunt komen durf ik niet te zeggen.

Overigens gaf ik ook al aan dat de iLive niet gelijkwaardig is aan de Roland. Het iLive-systeem is echter al een jaar of 5 op de markt, en gezien de enorme ontwikkelingen in DSP van de afgelopen jaren is die vergelijking denk ik ook niet helemaal fair...

Sluit me volledig aan dat er in die prijsklasse vrijwel niets aan die Roland kan tippen wat flexibiliteit betreft. Dan zitten we al snel op de grotere Midas en Digico tafels die minimaal het drievoudige kosten...

Wat betreft de populariteit van Roland: heb een dagje met een M200i mogen werken, en ik moet zeggen dat het wel een hele fijne tafel is. De workflow was niet helemaal wat ik prettig vind (ben niet zo'n fan van losse iPads op de tafel e.d.) maar qua mogelijkheden en klank is er helemaal niets op deze tafel aan te merken. Overigens werkte de iPad voor 'besturing op afstand' (vanuit de zaal dus) dan wel weer heel erg lekker. Op de tafel zelf merkte ik echter dat ik zelf al weer snel naar de fysieke knopjes en schuifjes op de tafel greep.

Qua prijskwaliteit kan ie prima mee met de concurrentie, alleen heeft Roland de naam niet zo mee. Zonde, want het is gewoon erg goed spul.
            Last edited by timmetje; 08-11-14, 22:36.
            Tim

Comment

• LVG
              • Jul 2011
              • 152

Originally posted by timmetje

De DSP van de iLive's zit allemaal in de stageboxes en is beperkt tot 64 inputs x 32 outputs voor de grootste fixed-format stagebox. Ze hebben echter ook een modulair systeem waarbij je zelf het aantal ins en outs van je stagebox bepaalt. Of je dan ook daadwerkelijk op 64 outputs kunt komen durf ik niet te zegg

Zie daar de beperking

Overigens gaf ik ook al aan dat de iLive niet gelijkwaardig is aan de Roland. Het iLive-systeem is echter al een jaar of 5 op de markt, en gezien de enorme ontwikkelingen in DSP van de afgelopen jaren is die vergelijking denk ik ook niet helemaal fair...

Mee eens

Sluit me volledig aan dat er in die prijsklasse vrijwel niets aan die Roland kan tippen wat flexibiliteit betreft. Dan zitten we al snel op de grotere Midas en Digico tafels die minimaal het drievoudige kosten...
              Juiste conclusie denk ik

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Afgelopen middag een demo van deze mixer bijgewoond bij Output in Den Bosch.
                Een indrukwekkende mixer met toch de eenvoud van de M *00 series. En een enorme flexibiliteit.
                Ben benieuwd wat deze mixer gaat doen in de markt.
                Heerlijk die stilte

Comment

• ACSlater
                  • Oct 2007
                  • 57

Mooie tafel maar waarom zou je in vredesnaam op 96khz willen mixen? Zelfs in de opname-wereld is dat een overschat iets en slechts een psychologische factor om de concurrentie af te troeven op specs. Zonde van de extra kosten voor de rekenkracht die hiervoor nodig is. De tafel had een stuk goedkoper kunnen zijn met nagenoeg dezelfde opties met een 48 khz resolutie.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

als het goed klinkt klinkt het goed.

Er zijn steeds meer apparaten die op 96KHz output leveren. Als er iets niet goed klinkt is het conversie van het digitale signaal. Dus in deze prijsklasse een keuze voor 96KHz is niet stom.
                    Als je het niet omlaag kan switchen is het om de zelfde reden weer minder handig.

(Ik heb bijvoorbeeld meersporenspul te mixen die in 16bit/44,1KHz aangeboden wordt. Ik heb een keer de default 48KHz setting laten staan in de DAW. En er klopte geen reet meer van. )
                    lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by ACSlater
                      Mooie tafel maar waarom zou je in vredesnaam op 96khz willen mixen?
                      Zie mijn handtekening

Comment

Working...