Yamaha ql5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaartenV
    • Dec 2011
    • 10

Als je een up to date tafel wil gebruiken zou ik zeker voor de sd9 gaan.
    Zij hebben namelijk het grote voordeel dat ze de software door blijven ontwikkelen.
    Toen ik mijn sd9 een jaar of 4,5 geleden kocht was het een tafel die zich goed kon meten aan de concurrentie.
    Echter 4,5 jaar later is er door middel van software updates een hoop extra functies toegevoegd en daardoor is het vandaag de dag nog steeds een tafel die heel goed mee kan met de concurrentie
    bij de introductie was het een 40 flexi in en 16 flexi uit tafel met een 8x8 matrix en 4x FX
    nu heb ik zonder ook maar een extra cent uit te geven een tafel met 48 flexi in en 24 flexi uit, 12x8 matrix en 8x FX. plus nog een groot aantal andere toevoegingen/verbeteringen
    het is de investering dus dubbel en dwars waard omdat ze blijven vernieuwen/upgraden zonder extra kosten waardoor je investering niet keldert in waarde.
    en wat ik begrepen heb zijn ze ook nog lang niet door hun processor kracht heen waardoor ze de komende jaren nog updates kunnen blijven maken.

En verder tja, een midas klinkt in de basis beter maar ik werk er niet fijn op en een ander weer wel, De nieuwe yamaha's vind ik persoonlijk een typisch geval van oude wijn in nieuwe zakken. kortom weinig vernieuwing ten opzichte van hun oude reeks tafels.
    Ook heb ik zowat alle merken tafels erg goed en erg slecht horen klinken dus het zit hem echt in de P.A. en het mannetje wat er achter staat.
    je moet gewoon een tafel pakken die jij fijn vind werken en niet na 5 jaar gebruik bijna waardeloos is geworden doordat de concurrentie hem heeft ingehaald.

Een nadeel van een digico, die ipad app komt maar niet, en wat ik er al van gezien heb is ook niet veel soeps.
    Ik blijf de X32 ipad app de meest geniale vinden.
    Last edited by MaartenV; 02-10-14, 19:07.

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

hmm, ik heb nu toch al meermaals gehoord dat die Digico upgrades niet altijd gratis zijn.

Wat ik wel héél positief vind aan de SD9/D-rack combo: sinds de laatste update kan de D-rack op 96Khz draaien. Je hebt dan wel maar 28inputs/16outputs. D2 rack is overigens ook best interessant, die kan standaard uitgerust worden met AES3 poorten uitgevoerd worden.

Comment

• MaartenV
        • Dec 2011
        • 10

Originally posted by desolation
        hmm, ik heb nu toch al meermaals gehoord dat die Digico upgrades niet altijd gratis zijn.

De reguliere updates zijn altijd gratis, alleen als je bv van je sd11 een sd11-i wil maken of een gewone sd9 naar T of B software zal je wat moeten betalen.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by MaartenV
          Echter 4,5 jaar later is er door middel van software updates een hoop extra functies toegevoegd en daardoor is het vandaag de dag nog steeds een tafel die heel goed mee kan met de concurrentie

Een nadeel van een digico, die ipad app komt maar niet, en wat ik er al van gezien heb is ook niet veel soeps.
          Ik blijf de X32 ipad app de meest geniale vinden.
          Inderdaad daar wachten er al veel, en al lang op. Die vacature zal misschien nog open staan...

X32 ipad app is nog niet eens de geniaalste, de X32 android app mixing station, is op een aantal punten gewoon nog fijner. Is inmiddels nog verder door ontwikkelt en nu ook voor de nieuwe X12, X18 etc.

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Originally posted by MaartenV

Ook heb ik zowat alle merken tafels erg goed en erg slecht horen klinken dus het zit hem echt in de P.A. en het mannetje wat er achter staat.

.
            Klopt helemaal. En ieder goed bedrijf heeft dan ook nog steeds een ouwe analoge ergens zwerven, omdat er af en toe klanten met diezelfde conclusie langskomen...

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by T.O.P.
              Klopt helemaal. En ieder goed bedrijf heeft dan ook nog steeds een ouwe analoge ergens zwerven, omdat er af en toe klanten met diezelfde conclusie langskomen...
              Een analoge tafel is niet wat MaartenV als de conclusie / oplossing ziet volgens mij.

Hmm en die ouwe analoge tafels zijn nauwelijks iets meer waard, dus wegdoen is ook zonde van het geld.
              Dan kun je hem beter wegzetten op een (dance)festival waar 6 kanaaltjes foh ook genoeg was geweest, ipv een 40 kanalen MH3 of iets dergelijks.

Comment

• theo
                • Nov 2001
                • 503

Bedankt voor de reacties, draai inmiddels ook met een sd11i met d-rack .
                dus de uitbreiding naar alleen een sd9 surface ligt voor de hand.
                Heb mooie aanbieding liggen van tmaudio. Dus tweedehands valt ook af.
                Zal mijn sok, en die van mijn vrouw op de kop houden.
                Maar de ql5 werd nogal de hemel in geprezen en digico daarintegen afgedaan als een inferieur mixertje.
                Kan me prima redden met digico.
                Kom van een ls9 af ,weliswaar door de goede klank,voorzien van een dac1 en een externe klok����.

Comment

• peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

Ben je tevreden, top! Lekker door gaan op Digico. De Yamaha is een compleet andere mixer dan de digico, voor beide tafels is een markt.

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

@peterwagner, wat is jou aversie tegen digico peter?
                    Ben ik wel benieuwd na.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Een aversie hebben van Yamaha, klinkt logisch.
                      Tegen Digico, klinkt redelijk idioot.

Comment

• T.O.P.
                        • Jun 2014
                        • 100

Kwestie van langste piemel weer...

Comment

• LVG
                          • Jul 2011
                          • 152

Originally posted by peterwagner
                          Kortom, neem een tafel die je nu fijn vindt werken en goed vindt klinken je kan toch niet continu up to date blijven.
                          Juist.. Daarom neem je gewoon een tafel die "alles kan" veel te veel in en outputs kan hebben, op 96 khz kan draaien, betaalbaar is en met zowel dante, madi, reac etc kan werken Hoef je niet up to date te blijven en kun je alle klussen doen onafhankelijk welk rack er nou weer aanwezig is

Comment

• peterwagner
                            • Oct 2008
                            • 317

Ik heb helemaal geen aversie tegen Digico. Ik werk er regelmatig op. Ik weet niet hoe jullie daar bij komen?
                            Ik zei alleen dat ik zelf niet zo van Digico hou. Ik vind Midas, Soundcraft en Avid veel beter klinken en fijner werken. Maar smaken verschillen. Dat betekent toch niet dat ik iets TEGEN Digico heb?
                            En als de TS al naar alle tevredenheid een sd11 met een d-rack heeft, dan is het toch wel zo handig om door te gaan met Digico? Ik bedoelde die laatste post helemaal niet sarcastisch oid.
                            Ik heb tegen geen enkel merk een aversie....op elk merk mengtafels kan je een fatsoenlijke mix maken.

Comment

• theo
                              • Nov 2001
                              • 503

top duidelijk peter, bedankt voor je antwoord.

Comment

• desolation
                                • Jun 2012
                                • 706

Originally posted by LVG
                                Juist.. Daarom neem je gewoon een tafel die "alles kan" veel te veel in en outputs kan hebben, op 96 khz kan draaien, betaalbaar is en met zowel dante, madi, reac etc kan werken Hoef je niet up to date te blijven en kun je alle klussen doen onafhankelijk welk rack er nou weer aanwezig is
                                de eerste die deze tafel bouwt, inclusief een manier om show files van andere merken te vertalen, heeft goud in zijn handen

Comment

Working...