Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jordydv
    • Jan 2014
    • 14

Voor de liefhebber
    Last edited by Jordydv; 21-10-14, 14:59.

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

Last edited by jadjong; 21-10-14, 16:01.

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

tis leuk dat je nog wat met het podium kan op die manier

Comment

• qvt
          • Oct 2009
          • 721

hahaha wat een spul dit, in Panama stonden toch ook wel een bands ed. ?!
          There is no substitute for imagination

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Originally posted by MusicXtra
            Mij zit het niet in de weg, de set die er staat is nog uit mijn Vision Acoustics tijd en ik ben er al in geen jaren meer geweest.
            Zelf ben ik niet in de gelegenheid geweest te gaan luisteren, net ff te druk met mijn eigen feestjes bij Roest. :P

Toch grappig om te zien dat je je bijzonder druk maakt over het feit dat Bose hier een set demoot, alsmede het budget, en vanzelf over het feit dat anderen zich uitlaten over de wijze van marketing van Bose...

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by T.O.P.

Toch grappig om te zien dat je je bijzonder druk maakt over het feit dat Bose hier een set demoot, alsmede het budget, en vanzelf over het feit dat anderen zich uitlaten over de wijze van marketing van Bose...
              Je moet maar denken dat je ook vaste klanten niet voor eeuwig hebt. Soms een kennis, een ander poppetje in een organisatie en hoppakee men gaat ergens anders shoppen.
              Zo ben ik ook uitermate tevreden klanten na jaren kwijt geraakt. Er komen gelukkig ook weer nieuwe klanten bij en dat duurt weer een tijd eer dat ze op je uitgekeken zijn.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Wat ik al schreef; ben er in geen jaren geweest dus dat boeit me niet echt meer.
                Ik verbaas me meer over het Bose systeem, voor een dubbel 10" systeem is het wel heel erg groot, in een club als Panama vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal misplaatst en gewoon foeilelijk, helemaal in vergelijking met de VA set.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by MusicXtra
                  voor een dubbel 10" systeem is het wel heel erg groot

Is dat systeem 10 inch?? dan zijn het wel erg grote kasten in verhouding voor wat je aan de voorkant er van ziet... diep zijn ze eerlijkheidshalve niet. zeker gezien de concurentie...
                  Ik heb ook het idee dat het rigingsysteem dusdanig is uitgedacht dat het allemaal met kop en kont tegen elkaar geplaatst MOET worden.. ik ga nu wel begrijpen waarom je 24 verschillende kasten nodig zou hebben.... de inhoud enz. blijft het zelfde... alleen de vorm cq het aantal graden van de hoeken van de kast veranderd.

Ik denk overigens dat het geen slecht syteem is, en dat het prima zal werken en klinken mits goed ingeregeld.
                  Ik heb het destijds ook beluisterd, zoals hiervoor al beschreven maar ik liep er niet warm voor.... maar dat kan zeer zeker liggen aan de systeemtech, en de geluidstech op die dag..

Mijn bedenkingen zijn dan ook sterk gestoeld op: er zal met een prijs gelijk systeem cq concurerent systeem veel meer uit te halen zijn t.o.v. het Bose systeem. En zelfs de inrichting en rigging kan veel gemakkelijker daarmee.

Ik ben 1 keer in Panama geweest maar ik heb nou niet het idee dat daar nu met een Linearrey zo veel meer te halen is... ik denk dat je daar misschien wel veel meer problemen mee op je hals haalt dan dat je er mee oplost..
                  Heb in die jaren dat ik in het muziekwereldje rond stap ook veel zaken gezien, het kwam ook net in dat men deze systemen bij voorbeeld in grotere discotheken ging hangen, of zelfs bij tentfeesten inzet kende.
                  Vaak was het geluid daarvan veel slechter dan een normaal top sub systeem of dikke EAW set. In mijn ogen Puur omdat het systeem meer problemen erbij genereerde dan dat er uiteindelijk mee opgelost werden..
                  Je kunt zo'n set simpelweg niet ergens zo domweg neerknallen en opstapelen en maar denken dat je het altijd maar goed klinkend hebt... dat lukt zelfs met een Top Sub systeempje soms al moeizaam en zul je kunst en vliegwerk moeten verrichten om het goed te laten klinken.

Ik denk dat het voor de NITWIT klant ( en die zijn er genoeg), waar Bose door de Thuis HIFI hoog wordt aangeslagen eerder een stukje "trots" en "Kijk mij nu" een Bose systeem hebben verhaal wordt, dan dat er echt een goed doordacht en klinkend systeem wordt geplaatst...

Maar dat is mijn visie hierop....
                  Last edited by drbeat; 23-10-14, 10:59.
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Prozac doet precies goeie zaken door dit topic

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

Originally posted by desolation
                      Niet in gebruik, maar wel uitgebreid gaan luisteren bij Sander.
                      Sorry voor de late reactie. Wa waren jouw bevindingen?

Comment

• T.O.P.
                        • Jun 2014
                        • 100

Niet in gebruik, maar wel uitgebreid gaan luisteren bij Sander.
                        Originally posted by Tofke78
                        Sorry voor de late reactie. Wa waren jouw bevindingen?
                        Ge zijt Bose wezen luisteren bij Sander?

Originally posted by frederic
                        Prozac doet precies goeie zaken door dit topic
                        Ik verwacht nochtans meer een verslavingswaarschuwing...

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Maakt Bose dan een Prospect set?

Mijn bevindingen:
                          Klankmatig héél sterk, zowel de coax kastjes als de Prospect. Coaxen hun throw is uiteraard korter, maar zelfs uit de 12" komt een behoorlijke power en laag uit. De Prospect is een kanon, wat er uit zo'n stackje komt is echt indrukwekkend. Afwerking is top. Componenten (zowel drivers als de powersoft modules) zijn meer dan top.
                          Kort gezegd: waar de meesten systemen als conclusie een "ja, maar..." krijgen hadden Sander zijn kastjes gewoon een "ja."

Comment

• T.O.P.
                            • Jun 2014
                            • 100

Of Sander maakt 802's??
                            Maar sorry, ik was me ontschoten dat het niet over Bose hoefde te gaan in een Bose-thread.
                            Last edited by T.O.P.; 23-10-14, 22:05.

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Ge zijt Bose wezen luisteren bij Sander?

Ik verwacht nochtans meer een verslavingswaarschuwing...
                              Neen, ik ga volgende week luisteren naar zijn prospect-systeem. Maar was al benieuwd naar ervaringen van gebruikers/luisteraars. Het is namelijk een hele trip voor mij en hoop dan ook dat het de moeite is...

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

Mijn bevindingen:
                                Klankmatig héél sterk, zowel de coax kastjes als de Prospect. Coaxen hun throw is uiteraard korter, maar zelfs uit de 12" komt een behoorlijke power en laag uit. De Prospect is een kanon, wat er uit zo'n stackje komt is echt indrukwekkend. Afwerking is top. Componenten (zowel drivers als de powersoft modules) zijn meer dan top.
                                Kort gezegd: waar de meesten systemen als conclusie een "ja, maar..." krijgen hadden Sander zijn kastjes gewoon een "ja."
                                Ok bedankt. Nu ben ik nog meer benieuwd want de set die we momenteel gebruiken is al super... :-) Alleen zijn we langzaam aan het overstappen naar het concept "alles in een". Is sneller en makkelijker op te bouwen en makkelijker wat vervoer betreft.

Comment

Working...