Is er niemand gaan luisteren in Panama?
Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Kasper, ben erg benieuwd naar je ervaringen.....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
voor de liefhebber.
bose marketing schiet zichzelf in de voet.
Ze hebben bij de NFL (american footbal) een sponsordeal gesloten waarbij niemand meer iets anders mag dragen dan bose hoofdtelefoons.
Een gemist detail is dat beats van Dr.(doctor in wat?) Dre de boete van 10K met liefde betaalt om krantenkoppen te pakken...
10.000dollar om de overpriced baspomp-zooi te slijten is een prikkie in de NFL-advertentietarieven wereld.
Voor het eerst is de praktijk van bose om vooral niet vergeleken te mogen worden met de concurrentie de mist in gegaan.
(waarom denk je dat bose dealers altijd een losse hoek met bose spullen MOETEN hebben? Niet omdat ze er bij vergelijking zo goed uit komen...)
The National Football League's partnership with Bose headphones is providing an unintended publicity boost to competitor Beats Electronics.
lekker belangrijk!Comment
-
Hey Sander,
Stond een nogal uit de kluiten gewassen installatie met 6x Roommatch dubbel 18''en 4x Roommatch dubbel 15'' als cluster op het podium. Het mid-hoog werd gedaan met 4x Roommatch per kant. Verder nog 2x dubbel 15'' en 2x roommatch als DJ monitor en hier en daar in de zaal bij bar en balkon nog wat verspreid Roommatch. Alles aangestuurd met Bose PM8500 versterkers. Zestien stuks.
Tja, als het daar niet mee lukt. Als demo werd o.a. Limit to your love gedraaid. Het laag was goed aanwezig. Ging mooi diep. Verder werd er vooral veel dance gedraaid met de achterliggende gedachte dat het een demo van een club-systeem was.
Met die gedachte was er ook voor gekozen de DJ te laten draaien met z'n MP3's. 320 dat dan wel. Laat ik het zo zeggen: het systeem is in ieder wel zo goed dat je prima hoort dat het MP3's waren. Afgespeeld op Pioneer spelers en Pioneer Dj mixer waar wij altijd wat geluidstechnische twijfels over hebben.
Ik zou dat anders doen. Draai een en ander aan demo muziek uit een fatsoenlijk bestand of CD en laat daarna de DJ z'n ding doen met de toelichting dat dit gebruikelijk is in die scene.
Als ik wat ik vorige week in Figi hoorde combineer met deze demo, concludeer ik dat Roommatch een systeem is waar je zeker wat mee kan. Met de van Bose bekende actieve benadering van de markt denk ik dat je Roomatch wel vaker gaat tegenkomen.
Groet,
KasperComment
-
Groet,
KasperComment
-
Hey Sander,
Stond een nogal uit de kluiten gewassen installatie met 6x Roommatch dubbel 18''en 4x Roommatch dubbel 15'' als cluster op het podium. Het mid-hoog werd gedaan met 4x Roommatch per kant. Verder nog 2x dubbel 15'' en 2x roommatch als DJ monitor en hier en daar in de zaal bij bar en balkon nog wat verspreid Roommatch. Alles aangestuurd met Bose PM8500 versterkers. Zestien stuks.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Amen, ik heb een paar keer een klus gehad waar ook een dj bij stond met pio mixer, het verschil met (ook) mp3 uit een denon HC4500 en een goede mixer was schokkend.Comment
-
@MusicXtra
Een collega van mij is dit jaar meerdere dagen aanwezig geweest in de panama tijdens de avonden zelf. Het geluid scheen veel meer "in je face" te zijn dan de andere jaren samen met een flinke dosis laag. Nou is die persoon niet 100% technisch onderlegd dus op het moment dat ik hem liet nadenken over het aantal kasten dat er aanwezig was begon hij het ook wel veel te vinden. Verder kon hij zeggen dat de booth monitor wel flink verbeterd is.
Meer dan dit kan ik je ook niet vertellen, maar hij hoorde dit systeem toch liever dan het oude systeem. Ik weet dat het niet echt een review is zoals een tech 'm graag ziet, maar bezoekers denken tegenwoordig ook aan de "in je face beleving".Comment
-
Klopt, die persoon heeft ook beide systemen meegemaakt dus die kan de vergelijking wel trekken. Onderdeel van die "in your face" was ook het diepgaande laag en de strakke bassen, en dat hoeft niet persé iets met volume te maken hebben maar meer met het feit met wat er op je afkomt :-)!Comment
-
Hallo Sander,
Dat lukt bij mij niet met MP3 in een lege zaal. Maar ik raak er wel van overtuigd dat Roommatch dat in zich heeft. Nogmaals: als ik mijn bezoek aan Figi - mooi getailleerd mid-hoog, bv. een erg zuivere zangstem - combineer met de Panama demo- strak diep-laag - dan heb ik nu een aardige indruk.
Een collega van me is 's avonds nogmaals in Panama geweest tijdens het event en deze, erg kritische luisteraar, was onder de indruk van het systeem. Wel vond hij dat er op erg hoog volume gedraaid werd.
Dat er veel kasten stonden voor de grootte van de zaal is volgens mij niet zo gek voor een club-systeem. Bijvoorbeeld hier in Brothers Festival Dome staat/hangt in de clubzaal 8x dubbel 18"' en 8x toppen voor de dansvloer en ook diverse kasten voor balkon, bar en dergelijke. (Coda Audio). Formaat van de dansvloer is er nauwelijks groter.
Groet,
Kasper
n.b We hadden helaas niet de mogelijkheid nog even naar Roest te komen.Comment
-
Enig idee wat de set zoals die in Panama stond zou moeten kosten?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Bij benadering zou je dit ook zelf kunnen bepalen. Je weet nu immers wat er zo ongeveer gebruikt is en prijzen van de apparatuur zullen ongetwijfeld op het net te vinden zijn. Bose stelt dat de prijzen concurrerend zijn.
Wat zo'n systeem in de praktijk kost kan ik niet zeggen. Dat zal afhankelijk zijn van de voorwaarden en condities die je afspreekt. In die zin zal Bose niet afwijken van andere merken.
Er waren/zijn mensen benieuwd naar de prestaties van dit systeem. Ik was in de gelegenheid het te beluisteren, doe dat kritisch, en wil hier mijn ervaringen met belangstellenden delen. Alhoewel ik goed besef dat prijs belangrijk is heb ik regelmatig forum onderwerpen volledig uit de bocht zien vliegen. Daar wil ik niet aan mee doen. Hoe de uiteindelijke kostprijs tot stand komt en dan vooral het ontbreken aan informatie daarover maakt de discussie hierover troebel.
Ik heb begrip dat het voor jou niet echt leuk is dat Panama tijdens dit ADE de zaal verhuurt voor een demo.
Maar ben jij nog in de gelegenheid geweest te luisteren?
Groet,
KasperComment
-
En dat is nou net de kracht van Bose, dit is pure marketing. De feestdagen komen eraan en dan gaan ook de meeste mensen weer misschien op pad voor een setje voor de woonkamer. Deze mensen zijn weer een keer extra getriggerd door het goede van Bose en hebben het weer gezien dus kopen straks weer sneller een Bose setje
Ik zou persoonlijk eerder een stortbak van de Weverwijk oid bestellen:P
Comment
-
Zelf ben ik niet in de gelegenheid geweest te gaan luisteren, net ff te druk met mijn eigen feestjes bij Roest. :P
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment