je sound opbouwen in een live situatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik ben het er dus niet mee eens dat een DI de voorkeur geniet voor de basgitaar.
    Werk zelf erg graag met een D112 of een MD421.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by drbeat
      Mijn overweging... Als muzikant is het ten allertijden aan te raden om als bassist zelf in ieder geval een DI box aan te schaffen.
      Uh, ik kan me niet meer herinneren dat ik een bas versterker tegenkwam zonder ingebouwde DI. Dat is toch zo'n beetje standaard tegenwoordig.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Originally posted by DJ Antoon
        Uh, ik kan me niet meer herinneren dat ik een bas versterker tegenkwam zonder ingebouwde DI. Dat is toch zo'n beetje standaard tegenwoordig.
        Ik kom ze nog regelmatig tegen. En ook bas amps die wel een DI out hebben maar niet doen wat ze moeten doen. Of helemaal niets....
        Heerlijk die stilte

Comment

• peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

Originally posted by RayM
          Ik kom ze nog regelmatig tegen. En ook bas amps die wel een DI out hebben maar niet doen wat ze moeten doen. Of helemaal niets....
          Of het soms wel doen en soms niet.....en dan meestal ook nog in 1 nummer......

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Originally posted by RayM
            Ik had ooit een DI die alles precies 1 fret lager maakte.... Merk Bacardi geloof ik..

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by T.O.P.
              Ik had ooit een DI die alles precies 1 fret lager maakte.... Merk Bacardi geloof ik..
              die DI was zeker dronken...... hahahahahaha
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

Zelf gebruik ik voor bas het liefst een ATM25 of een md421, DI gebruiken is niet zo mijn ding,je mist de body en sound van een amp, en gitaar doe je toch ook niet met een D.I?? net als een rhodes vaak mooier klinkt als je hem via een fender gitaar amp gebruikt.
                heel soms wil ik er ook nog wel eens een Sans amp bijprikken als DI,
                maar mic/di tegelijk gebruiken geeft vaak allerlij fase/tijd ellende.
                DI gebruik ik dan vaak ook alleen op monitors of bijde als ik ruim de tijd heb om dat tijd/fase probleem op te lossen op een digitafel, of gebruik de DI als spare kanaal voor als de bassist en rommelige sound op zijn amp heeft
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by MusicXtra
                  Ik ben het er dus niet mee eens dat een DI de voorkeur geniet voor de basgitaar.
                  Werk zelf erg graag met een D112 of een MD421.
                  kan ook heel mooi zijn...

wil er wel een MAAR bij plaatsen....om die mic lekker zijn gang te laten gaan heeft die bassversterker wel een bepaald vollume nodig...en laat dat nu in veel gevallen al (vooral onze klussen) veel te veel zijn... daarbij werken we sinds kort allemaal met inear...
                  En laat de bassist zijn basstoren lekker thuis....

Als we de PA niet in eigen beheer CQ door onze vaste geluidsman leveren neemt hij hem mee..maar ook dan liefst via een DI..

sindskort hebben we in de oefenruimte allemaal de bedrade inears in en hoor je behalve een gitaar en accoustische bekkens en hihat alleen maar de zangers zingen en verders niets als je in de oefenruimte staat...heerlijk repeteren... perfecte optredens....
                  Last edited by drbeat; 25-09-14, 08:08.
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Originally posted by daviddewaard
                    en gitaar doe je toch ook niet met een D.I??
                    ik neem regelmatig de gitaar via een Radial JDX Reactor en dat klinkt eerlijk gezegd prachtig, zeker als je het mixt met een fijne grootmembraan

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Originally posted by daviddewaard
                      en gitaar doe je toch ook niet met een D.I??
                      als de gitarist het ook wil? geen probleem.

De laatste keer dat ik met de vaste band een amp had staan is jaren terug.
                      Bij schnabbels neem ik wel een combotje mee, maar dat komt omdat je gezeik wil voorkomen. Niet wegens de sound

(gezeik: PA man wil het niet, Band snapt het niet, er blijkt op zanginstallatie+backline gerekend te zijn, Band is gewend gitaar rechtstreeks te horen, je kunt geen monitor/inearmix krijgen enz enz enz dan is een combotje en microfoon meenemen veiliger )
                      lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by showband
                        Bij schnabbels neem ik wel een combotje mee, maar dat komt omdat je gezeik wil voorkomen. Niet wegens de sound

(gezeik: PA man wil het niet, Band snapt het niet, er blijkt op zanginstallatie+backline gerekend te zijn, Band is gewend gitaar rechtstreeks te horen, je kunt geen monitor/inearmix krijgen enz enz enz dan is een combotje en microfoon meenemen veiliger )
                        Zijn daar niet ooit riders voor uitgevonden?
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

afwijkende riders zijn net zoals huwelijksbeloften.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Als je een goede DI(dus geen BSS of Klark...) hebt, heb je niet eens een versterker nodig...;-)

En ik denk, dat als je in de gemiddelde feesttent, op een gemiddeld festival of in een gemiddelde kroeg staat, hoor je bij de meeste bandjes niet eens of het nou uit de versterkerkast komt, of uit een DI...;-)

Waarschijnlijk alleen de persoon die de opzet heeft bedacht....
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• T.O.P.
                              • Jun 2014
                              • 100

Originally posted by Olaf Duffhuës
                              Als je een goede DI(dus geen BSS of Klark...) hebt, heb je niet eens een versterker nodig...;-) (bedoelde je nou geen of één ?)

En ik denk, dat als je in de gemiddelde feesttent, op een gemiddeld festival of in een gemiddelde kroeg staat, hoor je bij de meeste bandjes niet eens of het nou uit de versterkerkast komt, of uit een DI...;-)

(Ik denk dat de gemiddelde bassist het zelf niet eens hoort. )

Die DI geldt overigens ook voor een ouwe Fender Teleacaster, toen ze de versterker opbliezen was dat DI-tje best handig.

Comment

• drbeat
                                • Jun 2012
                                • 671

Originally posted by Olaf Duffhuës
                                Als je een goede DI(dus geen BSS of Klark...) hebt, heb je niet eens een versterker nodig...;-)

juust....LIKE !!
                                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...