X32 of SI Expression 1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    #16
    Originally posted by desolation
    Je hebt geen DCA/VCA's , je hebt geen LCD scribble strips wat het vrij patchen quasi nutteloos maakt, de insteekkaarten zijn peperduur (een X32 MADI kaart kost 400EUR, die van Soundcraft 1200EUR+ bv) en de remote app is nog steeds niet helemaal op orde.
    Als DCA's en scibble strips heel belangrijk zijn, dan is de Soundcraft Producer een beter alternatief. Vrij patchen op de Expression is eenvoudig en ook zeker handig. Zelf mis ik scrible overigens niet. Ik werk gewoon met ouderwetse tape, snel en eenvoudig op een blindplaat net onder de mixer. Remote app was inderdaad altijd een zwak punt, maar is nu helemaal op orde en werkt echt fijn.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

    Comment

    • desolation
      • Jun 2012
      • 706

      #17
      De Performer is wel een stuk duurder, maar wél inderdaad een veel betere tafel. Ook een andere basis.

      En onzin? Kijk bij de grote webshops dan maar eens naar wat de losse plugin kaarten kosten. DANTE is ook zo'n mooi voorbeeld, van behringer/midas kost die 459EUR, van Soundcraft 1490EUR. Das zomaar even 3x meer.

      Over die MADI kaarten: voor zover ik weet is de kaart bij die mini stageboxes wel de single port kaart (bij de 16ch ook op de stagebox maar single port), dus je bent wel veel beperkter qua aansluitmogelijkheden.
      Je kan niet gaan ontkennen dat de kaartopties van Soundcraft een stuk duurder zijn....

      Comment

      • Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

        #18
        Die zijn inderdaad in Goes erg duur, maar om eerlijk te zijn ken ik weinig bedrijven die bij dit soort webshops bestellen. Het is vele malen goedkoper om een samenwerking aan te gaan met pro leverancier, de kennis is vaak veel beter en de prijs helemaal ;-)

        Comment

        • desolation
          • Jun 2012
          • 706

          #19
          Originally posted by Podium Verhuur
          Die zijn inderdaad in Goes erg duur, maar om eerlijk te zijn ken ik weinig bedrijven die bij dit soort webshops bestellen. Het is vele malen goedkoper om een samenwerking aan te gaan met pro leverancier, de kennis is vaak veel beter en de prijs helemaal ;-)
          Als ik de Soundcraft kaart bestel bij AudioXL kost die toch nog steeds meer dan het dubbel van wat de Behringer kaart me bij FACE kost hoor
          De Soundcrafts zijn gewoon vanaf dag 1 erg duur, de SI Compact was schandalig geprijsd voor hoe beperkt de tafel was. De Performer 3 kostte bij de lancering bijna 10.000EUR retail.
          Stageboxes exact hetzelfde, lang hebben ze bij hoog en laag blijven beweren dat de 5k kostende compact stagebox toch wel echt technisch en klankmatig stukken beter was dan de concurrentie en dat de prijs te rechtvaardigen was.

          Daarmee dat ik het ook gek vind dat mensen nu zitten te roepen dat de Expression zo'n op tafel qua klank is en dat deze preamps zoals de VI reeks heeft, terwijl ik zelfs al het verschil hoor met een Performer

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #20
            Ik blijf erbij: Si'tjes zijn hele leuke monitortafels of kleine klusjestafels (congressje, DJs, enz), maar voor FOH te beperkt. Stond gisteren ook weer bandjes te doen met een Si Compact 32, leuk, maar als je 10 bandjes met 10 stijlen (over dezelfde backline) hebt die allemaal één nummer spelen (en ja, dat vind ik leuk!) mis je de VCA's toch wel behoorlijk.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #21
              Originally posted by Podium Verhuur
              Daarna de Roland, met als grootste argument dat een aantal niet graag met Apple werken. De kans op het makkelijk stelen van de Ipad is oook sterk aanwezig en tot slot de afhankelijkheid van de Ipad maakt hem ook minder geliefd dan een tafel die dat wel heeft.

              Nu ken ik de SI Expression enkel van m'n beeldscherm, maar
              ik zie eigenlijk weinig verschil met de M-200i?

              Van de site van Soundcraft lees ik dan dat de remote app is gebaseerd op IOS,
              uhhh, dat is toch juist Apple,
              of mis ik iets?


              'Soundcraft ViSi Remote 2.1 is an iOS application that allows remote control of Soundcraft Vi*, Si Compact, Si Performer and Si Expression mixing consoles wirelessly from your iPad device using no additional hardware other than a wireless access router connected to the Harman HiQnet® Ethernet port of the console.'

              Dan heeft de M-200i juist wel weer het voordeel van 8 x DCA.
              Geen Led scribble, maar ik mis ze niet, mede dankzij de tip van Vasco
              werk ik met een magneetstrip. In IOS kun je ieder kanaal een naam en een kleur
              geven, da's de scribble. Hiernaast vallen de DCA's en de Auxes
              in de userlayer op door een blauwige en zwarte achtergrondkleur.

              En nu ga ik maar eens in de aandelen van Roland

              grtz

              Nes


              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #22
                We hebben een keer een Roland en een Soundcraft naast elkaar gehad, persoonlijk vond ik de Soundcraft beter klinken. De Roland klonk meer digitaal/plat/schellig...

                maar goed, dat is mijn ervaring.
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #23
                  Originally posted by Olaf Duffhuës
                  We hebben een keer een Roland en een Soundcraft naast elkaar gehad, persoonlijk vond ik de Soundcraft beter klinken. De Roland klonk meer digitaal/plat/schellig...
                  Tijdens de testdag waren de verschillen zo klein dat het niet echt keuze bepalend kan zijn. Helaas hebben we toen niet de beschikking over een Digico of Midas gehad, daar was ik eigenlijk erg benieuwd naar.
                  Beter gezegd ben ik eigenlijk erg benieuwd of de verschillen tussen een budgettafel en een toptafel heel erg hoorbaar zijn.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

                    #24
                    Originally posted by desolation
                    Over die MADI kaarten: voor zover ik weet is de kaart bij die mini stageboxes wel de single port kaart (bij de 16ch ook op de stagebox maar single port), dus je bent wel veel beperkter qua aansluitmogelijkheden.
                    Alleen bij de 16 kanaals wordt er 2x single madi kaart meegeleverd. Bij de 32 kanaals stagebox wordt er 2x dual port madi kaart meegeleverd. Overigens kan ik niet zeggen dat de jongens in Goes schandalig duur zijn (in zekere zin zelf het tegenover gestelde , maar vind ik het niet meer dan logisch dat je als pro verkoper / verhuurder / installateur een andere prijs krijgt dan een consument.
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                    Comment

                    • desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

                      #25
                      Als dat het geval is (want dat was niet het geval met de demo boxen op Frankfurt/NAMM), dan is de losse kaart wel echt crimineel duur
                      De roze rakkers zijn inderdaad zeker niet schandalig duur, de marge die daar wordt genomen op HARMAN producten daarentegen...

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #26
                        Of de genomen marge of de weinige korting.

                        Het viel me op dat de qu16 van 1777 naar 1999 gegaan is?

                        Zijn ze op de vingers getikt of is deze in prijs verhoogd?

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #27
                          Originally posted by desolation
                          ...je hebt geen LCD scribble strips wat het vrij patchen quasi nutteloos maakt...
                          Jij blijft keer op keer serieus de displays aanhalen als onmisbaar. Sterker nog volgens jou is nu zelfs het vrij patchen dan quasi nutteloos op digitale tafels zonder LCD displays.

                          Ik kan jou vertellen dat ik op een Roland M-serie duizend maal flexibeler kan patchen dan jij op die hele X32. Op een Roland M-serie tafel kun je alles willekeurig onder elke fader stoppen die je maar wenst. Ik heb nog nooit gasttechs gehad die komen mixen horen klagen dat ze niet uitkwamen met een stuk beschreven gaffa onder de faders. Geen tech die hierop LCD displays mist, hierdoor niet weg komt en de tafel onduidelijk is/vind hierdoor.

                          Ik wil hiermee niet zeggen dat de X32 helemaal niks is want ik was ook aanwezig op de testdag en kan alleen maar het eerder gemelde onderschrijven dat de tafels elkaar nauwelijks ontlopen in deze prijsklasse. En natuurlijk zijn LCD's bij de kanalen een handige future maar om nou elke keer als er ergens een X32 genoemd wordt dit aan te halen als onmisbare core en andere tafels nutteloos te gaan noemen lijkt mij te ver gaan.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #28
                            Originally posted by vasco
                            Jij blijft keer op keer serieus de displays aanhalen als onmisbaar. Sterker nog volgens jou is nu zelfs het vrij patchen dan quasi nutteloos op digitale tafels zonder LCD displays.
                            Zou een gasttech echt al die namen in gaan vullen in de display's?
                            De meeste zie ik toch echt gewoon met gaffa tape aan de slag.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #29
                              Originally posted by MusicXtra
                              Zou een gasttech echt al die namen in gaan vullen in de display's?
                              De meeste zie ik toch echt gewoon met gaffa tape aan de slag.
                              Een goeie PA boer die zijn huiswerk maakt, zorgt dat dit op voorhand goed staat zodat de gasttech geen channel namen moet invoeren.
                              Met de laptop is dit zo gepiept.

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                #30
                                Natuurlijk maar jij weet ook dat de riders van acts vaak niet, incompleet, niet actueel of veel te laat komen.
                                Dan is die 'good old gaffa' best handig.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...