Vragen mbt Smaart7 of Smaart7di ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

wederom weer niks zichtbaar?
    Last edited by Timo B Geluidstechniek; 25-02-17, 11:24.
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• Timo B Geluidstechniek
      • Jun 2014
      • 456

Is een ezelsbruggetje voor de mensen die geen rekenmachine in hun hoofd hebben zitten zo als ik ;-)
      Last edited by Timo B Geluidstechniek; 29-09-15, 12:00.
      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

toppie!

Nu alleen nog het ezelsbruggetje onthouden
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

= bij 100Hz het makkelijkst ;-)

Daar heb je het meest me te maken bij de meeste setjes (lees subje topje)

Comment

• Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

Het RMS netwerk werkt nu ook zo als het moet (inclusief storingen meldingen zeg maar :-()

Comment

• teunos
              • Feb 2008
              • 352

oke zeg maar
              ''diamonds are forever''

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

Storing werd veroorzaakt door een "geblokkeerde" ventilator waardoor de kast een tikkie warm werd. Niet kritisch dus daar die kast dus in het geval van kritisch zich zelf had uitgeschakeld.

Voordeel van het RMS heeft zich voor mij iig bewezen. Ik kreeg de melding na een uurtje of 5. Na visuele inspectie bleek idd dat de fan niet draaide. Maar goed midden in de klus dus laat maar draaien en checken zodra de mogelijkheid er was (vandaag dus;-).

Zonder RMS had ik nooit geweten dat er iets mis was. Kast is gechecked en goed gekeurd dus weer verder.....
                Last edited by Timo B Geluidstechniek; 26-10-15, 23:01.

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

He Timo,

Ik heb gisteren SMAART een update gegeven naar 7.5.3.2, ik kwam van 7.5.1.2 en vroeg me af wat er veranderd is? Of zijn dit enkel bugfixes.
                  There is no substitute for imagination

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                    • Jun 2014
                    • 456

Er is iig een bug fix geweest voor mac met uit mijn hoofd iets wat af en toe fout ging mbt de generator. (en natuurlijk op mijn mac). lees zo even je pb.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                        • Jun 2014
                        • 456

Waarom de outputs van je x-over ook doormeten:?
                        Wie zegt dat als je bijvoorbeeld 400Hz als x-over kiest de -6dB punten dan ook echt op 400Hz zitten (heeft iets te maken met de definities van filters zeg maar).
                        Rood: SUM Elliptisch Low-pass filter @400Hz Elliptisch High-pass filter @400Hz.
                        Zwart: Sum Elliptisch Low-pass filter @400Hz 2de orde All-pass filter @87Hz Q0.5 (dacht ik weet ik niet 100% zeker) Elliptisch High-pass filter @614H (hier matchen de -6dB punten weer) polariteit gedraaid (ø dus). Het kan zo maar zijn dat ik het low-pass filter naar beneden heb bijgesteld om de x-over op 400Hz te maken maar weet ik niet meer zeker (slecht gedocumenteerd sorry gebeurt als je snel moet werken zeg maar).

Having fun with x-overs ;-) https://timobeckmangeluid.wordpress....w-what-i-mean/
                        Last edited by Timo B Geluidstechniek; 19-12-15, 12:14.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

Even een follow-up op het volgende bericht

enjoy

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Uiteindelijk is het elektronisch X-over punt en het -6dB punt nauwelijks van belang, het gaat om het akoestisch resultaat en dat hangt van meer factoren af.
                            Of ben jij een andere mening toegedaan Timo?
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

Nee ben ik "heel erg" met je eens behalve dat "nauwelijks" zeg maar (het helpt een soort van veel als je je er van bewust bent dat bv de elliptische filters van uit een Galileo hun -3dB punt op het ingestelde x-over punt hebben en dat bv de Bessel filters uit een Apex intelli-x2 un-compensated zijn wat inhoudt dat je er een soort van naast zit als je niet uitkijkt).
                              Ik had alleen voor nu geen zin om dit met een echte 2 (of meer) weg speaker te proberen.
                              Verder zie ik te vaak de mannen in het veld een x-over punt in kloppen waar de high-pass en low-pass op de zelfde frequentie terecht komen.
                              Dit zijn een soort van aannames betreffende x-overs die na meten toch vaak bijgesteld dienen te worden (als het goed is tenminste).
                              Ik heb dit soort "fouten" ook gemaakt en maak ze nog steeds op het moment dat er geen tijd is om een fatsoenlijke meting te doen.
                              De 1ste x dat ik mijn Meyer setje in zette is dit dus ook gebeurd (gewoon te weinig tijd om het in te meten) maar na een aantal klusjes kom ik wat betreft de
                              x-over steeds meer in de buurt van een vast punt en wie weet binnenkort als ik tijd heb een "overlapping" x-over proberen die echt klopt.

Het heeft een beetje te maken met de sound die IK prettig vind nm. subs LP@125Hz toppen HP@100Hz. Dit creëert een extra push ergens tussen de 80Hz tot 140Hz.
                              Kan zijn dat het een tikkie te veel is maar te veel is zo weg te halen en aan de onderkant van de subs heb ik meer dan genoeg power over om wat gekke dingen te doen zeg maar. Dit gebeurt dan wel op de input eq's om de fase alignment rond de x-over in tact te houden.
                              Heeft ook een beetje met dat bandje van dat tour feestje in Utrecht te maken. De kick bij die boy's werkt alleen lekker in combi met de bass als die qua frequenties wat hoger zit dan de bass maar ook dit is smaak (die van mij dus ;-).

Verder ben ik gevraagd om op de que2016 een lezing/presentatie te geven mbt meten en waarom. Dit is dus 1 van de waarom's ;-)
                              Last edited by Timo B Geluidstechniek; 21-12-15, 00:42.

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                                Nee ben ik "heel erg" met je eens behalve dat "nauwelijks" zeg maar (het helpt een soort van veel als je je er van bewust bent dat bv de elliptische filters van uit een Galileo hun -3dB punt op het ingestelde x-over punt hebben en dat bv de Bessel filters uit een Apex intelli-x2 un-compensated zijn wat inhoudt dat je er een soort van naast zit als je niet uitkijkt).
                                Ik had alleen voor nu geen zin om dit met een echte 2 (of meer) weg speaker te proberen.
                                Verder zie ik te vaak de mannen in het veld een x-over punt in kloppen waar de high-pass en low-pass op de zelfde frequentie terecht komen.
                                Dit zijn een soort van aannames betreffende x-overs die na meten toch vaak bijgesteld dienen te worden (als het goed is tenminste).
                                Ik heb dit soort "fouten" ook gemaakt en maak ze nog steeds op het moment dat er geen tijd is om een fatsoenlijke meting te doen.
                                De 1ste x dat ik mijn Meyer setje in zette is dit dus ook gebeurd (gewoon te weinig tijd om het in te meten) maar na een aantal klusjes kom ik wat betreft de
                                x-over steeds meer in de buurt van een vast punt en wie weet binnenkort als ik tijd heb een "overlapping" x-over proberen die echt klopt.

Het heeft een beetje te maken met de sound die IK prettig vind nm. subs LP@125Hz toppen HP@100Hz. Dit creëert een extra push ergens tussen de 80Hz tot 140Hz.
                                Kan zijn dat het een tikkie te veel is maar te veel is zo weg te halen en aan de onderkant van de subs heb ik meer dan genoeg power over om wat gekke dingen te doen zeg maar. Dit gebeurt dan wel op de input eq's om de fase alignment rond de x-over in tact te houden.
                                Heeft ook een beetje met dat bandje van dat tour feestje in Utrecht te maken. De kick bij die boy's werkt alleen lekker in combi met de bass als die qua frequenties wat hoger zit dan de bass maar ook dit is smaak (die van mij dus ;-).

Verder ben ik gevraagd om op de que2016 een lezing/presentatie te geven mbt meten en waarom. Dit is dus 1 van de waarom's ;-)
                                Verdorie da's nu net waar wij jaren problemen mee hebben gehad. En maar knoeien met die XTA DP426... Uitzonderlijk klonk het dan eens goed. Gelukkig nu allemaal verleden tijd met de BA set :-)

Comment

Working...